نهال گردو

با توجه به اینکه محصول گردو قیمت بالایی در بازارداشته و ارزش اقتصادی فراوانی دارد. کاشت نهال گردو نسبت به سایر میوه ها صرفه اقتصادی بالایی داشته و سرمایه گذاری دائمی و مطمئنی برای شما به همراه خواهد داشت. لذا باغداران برای داشتن محصولی با  سودآوری و کیفیت بالا بایستی شناخت کامل از نهال سازگار با محیط خود را داشته باشند.

اگر به دنبال احداث باغ و کاشت نهالی می باشید که درآمد زیادی برایتان به ارمغان بیاورد، احداث باغ گردو پر سود ترین سرمایه گذاری در کل عمر شما خواهد بود، برای موفقیت در امر کسب درآمد بالا از پرورش نهال گردو بهتر است به مراکز معتبری چون رویال نهال مراجعه نمایید تا با آنالیز شرایط اقلیمی منطقه شما، نهال سازگار با شرایط آب و هوایی تان را به شما معرفی نمایند.

تقاضای بالای بازار گردو امریست بدیهی لذا محصولی که بازار پسندی بالایی داشته باشد بازار فروش آن داغ خواهد بود پس بهتر است از ارقامی برای احداث باغ استفاده نمایید که بازار پسندی آنها زبان زد خاص و عام باشد.

هرکدام از این 3 نهال برای شرایط آب و هوایی خاصی از کشورمان مناسب هستند لذا با شناخت سطح ارتقاع منطقه خود از دریا ، نهال مناسب را کشت نمایید تا ضمن ایجاد سازگاری نهال، محصول آن از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد.

دلایل محبوبیت نهال گردو:

هزینه اولیه احداث باغ گردو بسیار پایین و مراقبت، نگهداری آسان و صادرات محصول سرمایه گذاری روی نهال گردو و خرید نهال گردو فرصتی ایده آل برای باغداران گرامی می باشد تا سرمایه خود را افزایش داده و به حداکثر میزان درآمدزایی برسند.

از آنجایی که اکثر نهال های گردو برای سرمایه بهاره مقارم نیستند و گل های آنها دچار آسیب می شوند، رویال نهال کشت ارقام دیرگل و مقاوم به سرمایه بهاره را به شما توصیه می نماید چرا که کاشت این ارقام دیرگل راه حل برای ممانعت از آسیب احتمالی سرمایه بهاره می باشد.

چگونه نهال گردوی مناسب را انتخاب کنیم؟

درمیان تنوع ارقام گردو، انتخاب بهترین نوع آن بسیار سخت است چرا که امروزه آمار و ارقام عجیب و غریبی از سوی نهالستان های مختلف درباره میزان باردهی و ویژگی های نهال های گردوی مختلف اعلام می شود که باغداران گرامی را با سردرگمی مواجه می کند، ولی صحت گفته در عمل مشخص نیست و چنین نهالستان های نامعتبری با نارضایتی های زیادی مواجه می شوند لذا رویال نهال تنها نهالستان معتبر در شمال غرب کشور و دارای تائیدیه  وزارت جهاد کشاورزی به شما توصیه میکند قبل از اقدام به خرید نهال، سازگاری نهال با اقلیم منطقه، اصالت نهال را از مراکز معتبری چون جهاد کشاورزی، نهالستان رویال نهال استعلام نمایید تا دقت و هزینه چندین ساله شما به هدر نرود چرا که صنعت باغداری، صنعتی است زمان بر وهزینه بر، لذا در صورتی که نهال خریداری شده توسط شما از مجموعه معتبر نباشد یا استانداردهای لازم را نداشته باشد، برای باغدار زیان زیادی به همراه خواهد داشت.

معرفی ۳ نهال گردویی که بیشترین عملکرد در هکتار را دارند.

خرید نهال گردو

گردو ژنوتیپ رویال 7 (تولیدی اختصاصی شرکت رویال):

برترین ژنوتیپ رویال، تیپ 7 می باشد. این رقم طی 6 سال متوالی مقام برترین گردویی ایران رابه خود اختصاص داده است. از جمله نژاد های برتر ایرانی که هیچ اصلاحیه ژنتیکی روی آن انجام نشده است وتراریخته به حساب نمی آید و حاصل جهش ژنتیکی طبیعی می باشد. شرکت رویال نهال از بین هزاران ژنوتیپ، ژنوتیپ رویال تیپ 7 را به مدت 15 سال مورد آزمایش قرارداده، وباغ مادری آن را به عنوان پربارترین باغ گردوی ایران به ثبت رسیده است.

ویژگی های ژنوتیپ رویال 7:

باردهی فوق العاده بالا و جانبی.

باردهی بین 10 تا 12 تن در هکتار.

پربارترین رقم گردو در ایران و خاورمیانه.

کیفیت مغز فوق العاده بالا به رنگ روشن و سفید.

بازار پسندی فوق العاده.

وزن گردو 16 تا 18 گرم.

درصد چربی مغز بسیار بالا.

این رقم مقاوم به سرمای بهاره می باشد که اوایل تا اواسط اردیبهشت شروع به گلدهی می نماید.

این رقم از سطح ارتفاع 300 تا 3400  قابل کشت است بنابراین در اکثرمناطق ایران میتوان آن را کاشت.

این رقم زودبازده و باردهی آن ازهمان سال اولیه آغاز و از سال چهارم اقتصادی می شود.

باردهی در بهترین حالت رسیدگی هر درخت بالغ بین 50 تا 70 کیلو.

این رقم خود گرده افشان می باشد و برای موفقیت فرآیند گرده افشانی نیاز به هیچ گونه رقم گرده افشان ندارد.

به دلیل خود تلقیح بودنش این رقم درصد ریزش گل بسیار پایینی دارد و تمام گل های خود را تبدیل به میوه می کند.

این نهال پا کوتاه و در حالت کلی بین 5/4 تا 5 متر ارتفاع می گیرد. لذا برداشت محصول آن به آسانی صورت میگیرد.

 فاصله استاندار کاشت این رقم 6 تا 7 بوده که حدود 250 نهال در هکتار قابل کشت است.

هزینه رسیدگی این رقم بسیار پایین و به سمپاشی و کودهی خاصی احتیاج ندارد.

عمرمفید این رقم بین 80 تا 100 سال می باشد.

با توجه به شریط آب وهوایی هر منطقه در حالت کلی بین 50 تا 70 لیتر آب نیاز دارد.

رقم گردو فرنور:

رقم گردو فرنور رتبه دوم گردوهای پربار در ایران را دارد و در سطح ارتفاع ازدریای 300 تا 1800 متر قابل کشت است. مقاومت نسبتا بالایی نسبت به سرمای زمستان و بهاره دارد. پوست محصول نیمه سنگی بوده وازبازارپسندی بالایی  برخوردار است. باردهی رقم  پیوندی فرنور بین 6 تا 8 تن درهکتار است. این رقم در3 سن یک ، دو و سه سالگی بصورت لیبل دار و با اصالت قابل تحویل به مشتری است. نیاز اولیه آب این رقم 50 لیتر در هفته است. باردهی این رقم از سال اول کشت شروع می شود و سال پنجم شروع به باردهی اقتصادی می کند. این رقم قابل کشت دراکثرشهرهای ایران که سطح ارتفاع آن تا 1800 متر از سطح دریاست.

نهال گردوچندلر:

نهال گردو چندلر رتبه سوم و پربارترین نهال گردو در ایران را دارد. این رقم ازسطح ارتفاع 0 تا 1400 متر از سطح دریا قابل کشت است و این رقم اصلاح شده و زود بازده رقمی بالغ بر 6 تن در هکتار باردهی دارد. پوست محصول آن کاغذی و از فروش و بازار بالایی برخورداراست این رقم پا کوتاه و باغدار برای چیدن محصول با زحمت زیادی مواجه نمی شود. نیازآبی این رقم بین 40 تا 60 متردرهر منطقه است.

خرید نهال از نهالستان رویال نهال:

در این مقاله سعی کردیم تا کاملا بی طرف، تمام موارد لازم را که باغداران درباره ارقام مختلف گردو باید بدانند اشاره کنیم تا بهترین، سازگارترین و سودده ترین ارقام گردو را انتخاب کنند.

مجوز تولید نهال نهالستان

نهال های این مجموعه لیبل و شناسنامه دار، مشاوره رایگان قبل خرید و کاشت نهال، مراقبت بعد از آن و ارائه فاکتور ثبتی به مشتری، ارسال نهال سالم و اصیل به سراسر کشور از خدمات این نهالستان می باشد.

خرید نهال گردو به صورت حضوری و غیر حضوری:

۰۴۴۴۵۳۳۰۵۲۷

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

گلخانه: میاندواب، انتهای کوی رابری، ۲۰۰ متر مانده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی

اطلاعات بیشتر در ROYALNAHAL.COM

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.