خرید نهال گردو و بادام دیرگل مقاوم به سرما

در مناطق سردسیر امکان تغییر دما در فصول سرد و نیمه سرد مانند بهار وجود دارد و این تغییرات به نهال آسیب می رساند. بنابراین بهتر است در انتخاب نهال گردو و بادام برای این مناطق نهایت دقت را به خرج دهید. بهترین نهال گردو و بادام برای مناطق سردسیر و کوهستانی، نهال هایی هستند که پس از یخبندان بهاره شروع به شکوفه دادن می کنند. در این صورت سرمای دیررس بهاره به گل های گردو و بادام شما آسیب نمی رساند.

بهترین نهال گردو و بادام برای مناطق سردسیر

یکی از نگرانی های کشاورزان و باغداران انتخاب نهال گردو و بادام مقاوم در برابر سرما است، خوشبختانه امروزه که تنوع ارقام گردو و بادام زیاد شده، انتخاب آسان شده است. قابل ذکر است که ارتفاع بالای ۱۰۰۰ متر از سطح دریا به عنوان مناطق کوهستانی شناخته می شوند و زمستان هایی سرد همراه با یخبندان دارند. در این مناطق احتمال زدگی بهاره یا سرمای اوایل پاییز وجود دارد، بنابراین نهالی را انتخاب کنید که کاملاً با این شرایط سازگار باشد و مشکلی برای رشد آن پیش نیاید.

بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیری

نهال گردو چندلر: گردو چندلر که بومی آمریکاست و باید پذیرفت در سراسر جهان بسیار محبوب است، نهال گردو چندلر از ارتفاع 900 تا 1500 متری به راحتی سرما و دمای پایین را تحمل می کند و در نهایت یک محصول بسیار خوب ما با کیفیت به شما تحویل می دهد ، از سال اول شروع به باردهی می کند. دیرگل بودن چندلر یکی دیگر از خصوصیات آن است که اساساً در واریته های مقاوم به سرما به همین صورت است. این نهال گردو مقاوم به سرما می تواند همچنان سودآوری بالایی داشته باشد و محصولات با کیفیتی را برای سال های طولانی حتی تا سن 50 سالگی تولید کند. .

نهال گردو فرنور: نهال گردو سردسیری فرنور برای کاشت در ارتفاعات 1500 تا 2500 متری مناسب است. این نهال گردو فرانسوی بهترین انتخاب برای کاشت در مناطق سردسیر و کوهستانی ایران است. نهال گردو فرنور از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت شروع به گلدهی می کند و معمولاً 3 تا 6 گردو در هر گل تولید می کند. گلدهی فرنور 13 تا 18 روز دیرتر از سایر ارقام نهال گردو است.

این نهال دمای پایین تا 20- درجه را تحمل می کند و در سال اول حداقل هر هفته نیاز به آبیاری دارد. در سال دوم آبیاری نهال ها به هر 12 روز کاهش می یابد. شاخه های گردو فرنور به ندرت در اثر سرما از بین می روند و می توان از این رقم به عنوان گرده افشان مناطق کوهستانی استفاده کرد.

نهال گردو کانادایی: نهال گردو کانادایی در مناطقی از 0 تا 2500 متر کاشته می شود. این نهال گردو سردسیری در مناطق کوهستانی و سردسیر پرورش می‌یابد. نهال گردو کانادایی مقاوم به سرما، برای گلدهی و باردهی، در پاییز و زمستان به یک دوره سرد حدود 600 تا 800 ساعت در دمای 5 تا 10 درجه سانتیگراد نیاز دارد.

این رقم بر خلاف چندلر و فرنور زودرس است یعنی سرمای پاییزی به آن آسیبی نمی رساند و در مناطقی با سرمای زمستانی بسیار قوی مقاوم است. نهال گردو سردسیری کانادایی دیر گل است و از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت شروع به گل دادن می کند و به همین دلیل از سرمای بهاری محافظت می شود. این نهال دمای پایین تا 20- درجه را تحمل می کند.

بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیری

بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیری

نهال بادام فرانیس: رقم بادام فرانیس متعلق به کشور فرانسه است، این نوع بادام از ارقام دیرگل محسوب می شود و باردهی آن نیز دیررس است، نوع پوست چوبی میوه نیمه سنگی است و طعم مغز آن خوب است. رنگ قهوه ای روشن و درصد مغز آن 38-40 درصد است، جالب است بدانید که این نوع رقم بادام ذاتاً از نظر باروری ناسازگار بوده و عملکرد آن بسیار بالاست.

نهال بادام تونو: رقم بادام تونو متعلق به کشور ایتالیا می باشد، این رقم بادام و همچنین فرانیس از ارقام دیرگل محسوب می شود و زمان رسیدن میوه در محدوده نرمال تا متوسط ​​می باشد. نوع پوست میوه چوبی، با طعم مغز خوب، به رنگ قهوه ای روشن و درصد مغزها متوسط ​​به بالا و روش باردهی دیربازده است.

بادام تونو مناسب ترین رقم بادام برای مناطق دارای سرمای یخبندان است، مقاومت این گیاه به سرما فوق العاده بالاست، به همین دلیل در کشور ما در مناطق سردسیری مانند آذربایجان و خراسان شمالی به طور گسترده کشت می شود.

بادام شاهرودی ۱۲: رقم بادام شاهرودی همانطور که از نامش پیداست اصالتا ایرانی است و برای اولین بار در شهرستان شاهرود استان سمنان کشت شد و کیفیت میوه رقم بادام شاهرودی 12 زیاد می باشد به طوری که درصد مغز میوه آن بسیار بالاست و حدود 40 درصد است و دارای دو مغز است. همچنین پوست این بادام بسیار نازک است که در نهال های کاغذی بادام گنجانده شده است.

نهال بادام آذر: درخت بادام آذر یکی از درختان قوی و بارور است که مانند سایر گونه های بادام ذکر شده این بادام دیر گل می دهد و همه گل های آن همزمان باز می شوند، خوب است بدانید نسبت مغز به میوه این بادام 40-42 درصد و پوست سبز آن نیز به راحتی از هسته جدا می شود. بادام آذر یکی از ارقام قوی و سریع الرشد است که از نظر عملکرد نیز جزو پرمحصول ترین ها می باشد، زمان رسیدن میوه ها متوسط، نوع پوست آن چوبی و نیمه کاغذی، طعم مغز آن خوب است.

نهال بادام بادام: بادام مامایی منشأ ایرانی دارد و زمان گلدهی متوسط ​​و دیررس است و می توان گفت زمان باردهی این نوع بادام یک ساله است. خاستگاه این رقم ایران و استان های آذربایجان غربی، چهار محال و بختیاری است.بادام مامایی رشد قوی و نسبتاً وسیعی دارد و پوست میوه نیز سفت است. پوسته چوبی بادام مامایی بسیار سفت و طعم هسته آن شیرین است، همچنین این میوه دارای درصد مغز 48 درصد و درصد دو قلویی 36 درصد است.

خرید نهال گردو و بادام از غرب نهال

خرید نهال گردو و بادام از غرب نهال

کارشنان فروش نهالستان غرب نهال آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند و به عنوان بخشی از خدمات گروه غرب نهال می توان به احداث باغ، احداث فضای سبز، پیوند زدن، هرس درختان و ... اشاره نمود. نهالستان غرب نهال با داشتن متخصصین در زمینه های مختلف تولید و کشت نهال گردو و بادام می تواند راهنمایی های لازم را برای دستیابی به نتایج مطلوب به کشاورزان ارائه دهد.

شما میتوانید برای خرید نهال گردو و خرید نهال بادام با شماره ۰۹۰۲۶۵۱۳۲۰۹ از طریق تماس تلفنی و واتساپ در ارتباط باشید و جهت مشاهده تمامی ارقام به سایت gharbnahal.ir مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.