شرایط سنی و معدل در مراحل اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

قطعاً افراد مختلف و متقاضیان چنین کاری، یا به صورت اولیه و ذاتی دارای آیتم های مد نظر برای مهاجرت هستند و یا اینکه باید نسبت به احراز این شرایط اقدامات لازم را انجام دهند. کسب این فاکتورهای مثبت معمولاً در گرو گذراندن دوره های خاص و و مقاطع مشخص تحصیلی است. به همین دلیل گذراندن دوره های تحصیلی و ادامه این مسیر به عنوان مناسب ترین گزینه در مهاجرت به کانادا شناخته شده است.

تحصیلی در کانادا

تحصیل در کانادا یکی از بهترین راه ها برای زندگی در این کشور می باشد که البته داشتن شرایط آن بسیار اهمیت دارد. اگر شما سطح تحصیلی مناسبی در داخل کشور دارید و هیچ سابقه مجرمانه ای در لیست عملکرد شما نیست، اگر توان مالی مناسبی دارید و از لحاظ سنی نیز در محدوده قابل قبول برای تحصیل باشید، می توانید کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنید.

  • ابتدا به سراغ پذیرش در دانشگاه موردنظرتان بروید و کلیه اسناد و مدارک لازم برای بررسی را در اختیار آنها قرار دهید. اگر سطح علمی شما برای دانشگاه مقصد مورد قبول واقع شده باشد، می توانید با پرداخت مبلغی به عنوان ودیعه جای خود را برای مهاجرت رزرو کنید.

  • الان وقت آن است که به سراغ ویزا بروید و و برای این منظور باید از بخش قانونی کشور کانادا به عنوان سفارت در پایتخت اقدام نمایید.

  • فرم ها و اسناد لازم و ارائه شده از طریق سفارت را بدقت پرکنید و مدارک شناسایی و هویتی لازم را به آنها تحویل دهید.

  • احتمالاً برای انگشت نگاری به نزدیکترین سفارت این کشور در ترکیه یا امارات اعزام خواهید شد و باید با پرداخت هزینه مشخص این مرحله را نیز گذر کنید.

  • با دریافت ویزا پس از طی مراحل مشخص و ضمیمه کردن اپلای خود از دانشگاه مورد نظر، تنها فاصله شما با مهاجرت به کانادا تهیه بلیط و سفر به آنجا خواهد بود.

علت انتخاب کانادا برای مهاجرت

محبوبیت این کشور برای قرار گرفتن در لیست اولویت های مهاجرت برای افراد مختلف دلایل خاصی دارد. دسته ای از ویژگی های زندگی و تحصیل در کانادا منحصر به فرد هستند و تنها در این کشور یافت می شوند اما برخی دیگر به عنوان نقاط مشترک بسیاری از مناطق توسعه یافته دنیا قابل ذکر خواهند بود :

  • بسیاری از افراد که به دنبال ادامه تحصیل و ارتقای سطح علمی خود می باشند، کانادا را گزینه بسیار مناسبی برای خود می دانند. آنها معتقدند که امکانات آموزشی در این کشور یکی از بالاترین سطوح دنیا را دارد.

  • کانادا به عنوان کشوری شناخته می شود که میزان تنوع قومیت و افراد مهاجر به آن فوق العاده زیاد است. به همین دلیل نیز زندگی افراد تازه مقیم در چنین فضایی راحت تر از کشورهای متفاوت خواهد بود.

  • کانادا زبان رسمی و قانونی خود برای پذیرش مهاجران را به دو صورت انگلیسی و فرانسوی تعیین کرده است. ایالت های مختلف در این کشور نسبت به قوانین رایج خود یکی از این دو مورد را برای قبول اقامت انتخاب کرده اند.

  • همچنین هزینه های تحصیل در کانادا به نسبت برخی از کشورهای دیگر در سطح قابل قبول و منصفانه ای قرار گرفته است. حتی علاقه مندان و افرادی که دارای شرایط ویژه‌ای باشند، می‌توانند از امکان کسب بورسیه های تحصیلی و همچنین ادامه مقاطع مختلف به صورت رایگان بهره مند شوند.

  • کشور کانادا از فرایند کار همزمان با تحصیل نیز حمایت های لازم را انجام می ‌دهد و این امکان را در اختیار افراد مهاجر و متقاضیان کار قرار داده است که بتوانند در کنار ادامه تحصیل به فعالیت های مرتبط با رشته خود پرداخته و درآمد معینی از این طریق را به دست آورند.

مقاطع تحصیلی و شروط قانونی

مهاجرت به کانادا در زمینه های تحصیلی می تواند شامل مقاطع مختلف از پایین ترین آنها در سطح مهد کودک تا بالاترین در حد دکترا را شامل شود. با توجه به این که اغلب متقاضیان در کشور به دنبال ارتقای تحصیلی خود در مقاطع بالاتر هستند، برخی از شرایط و ویژگی های لازم برای اخذ مجوز برای این منظور به صورت زیر خواهد بود :

  • ادامه تحصیل در سطح کارشناسی

از رایج ترین مقاطع مد نظر متقاضیان برای ادامه تحصیل در کانادا، مقطع لیسانس می باشد. برای این منظور باید از نمره معدل بالاتر از 13 در دوره انتهایی دبیرستان بهره مند شده باشید. آیتم بعدی همان سطح زبان انگلیسی شما برای برقراری ارتباط و طی دوره تحصیلی خواهد بود که با آزمون آیلتس سنجیده می شود و نمره آن باید بیشتر از شش و نیم باشد. توصیه جدی برای علاقمندان به مهاجرت تحصیلی در این مقطع، مربوط به دقت در رده بندی دانشگاه منتخب می باشد. توجه داشته باشید که بیشترین میزان هزینه های تحصیلی به صورت طبیعی در دانشگاه های شناخته شده و معتبر انجام می شود و شما باید آماده چنین چالشی باشید.

  • ادامه تحصیل در سطح کارشناسی ارشد

اگر تنها چند ماه پس از پایان دوره کارشناسی خود، به دنبال مهاجرت به کشور کانادا و ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس باشید، بدون شک باید معدل شما در دوره کارشناسی بیش از 13 باشد. از سوی دیگر نمره آیلتس شما هم الزاما باید بالاتر از مقدار 6.5 شود. افرادی که در این موقعیت زمانی و تحصیلی وارد کشور کانادا می شوند، می توانند برخی از مشاغل محدود وغیر مرتبط را نیز برای کمک هزینه تحصیلی قبول کنند. این در حالی است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته دیگر هیچ برنامه ‌ای برای اعطای امکان کار به فرد مهاجر ندارند.

  • ادامه تحصیل در سطح دکترای تخصصی و پزشکی

و اما محبوب ترین مقطع تحصیلی برای پذیرش از سمت کشور کانادا، دکترا می باشد. آنها ترجیح می‌دهند چنین افرادی را با رزومه پژوهشی و علمی بالا جذب کنند تا بتوانند از آگاهی این مجموعه برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی خود بهره ببرند. متقاضیان مقطع دکترا الزاماً باید دارای معدلی بالاتر از 15 باشند و همچنین نمره آیلتس آنها مقداری بالاتر از 7 داشته باشد.

پذیرش تحصیلی کانادا

تاثیر معدل در اخذ پذیرش تحصیلی کانادا چقدر است؟

معدل به‌عنوان یک آیتم و فاکتور بسیار مهم در ارزیابی توان تحصیلی هر دانش آموز و دانشجو محسوب می شود. میانگین نمرات که او در هر کدام از دروس کسب کرده است و نباید از یک حد نصاب خاص پایین تر باشد. بسیاری از دانشگاه های کشور کانادا دارای شروع معدل منطقی و قابل قبولی هستند که از 15 شروع شده و تا مقادیر بالاتر از 15 در مقطع دکترا ادامه خواهد داشت.

کالج ها و دانشگاه های مختلف در کشور کانادا شروط خود برای فاکتور معدل را متفاوت در نظر گرفته اند. بدیهی است که هرچه سطح علمی یک موسسه و مرکز آموزشی بالاتر باشد، شرط معدل را نیز به همان نسبت سخت تر و با مقادیر بالاتر ارزیابی خواهد کرد.

البته این بدان معنا نیست که با معدل های پایین نشود مهاجرت تحصیلی به کانادا را انجام داد. هر متقاضی می‌تواند با ارائه مدارکی مانند انگیزه نامه های مختلف به همراه شرکت در آزمون های سنجش توان علمی مانند GRE قدرت خود برای بهبود سطح کیفیت تحصیل را برای افسران پذیرش اثبات کند.

اهمیت سطح زبان انگلیسی متقاضی

با بررسی های صورت گرفته بر روی نوع مدرک قابل قبول برای دانشگاه های کشور کانادا، نتایج نشان می ‌دهد که تمامی آنها نسبت به دو آزمون آیلتس و تافل مثبت هستند و نمرات آنها را به عنوان مبنای درستی از سطح زبان فرد مهاجرت کننده تلقی می کنند. کالج ها و دانشگاه های معتبر، نمره لازم برای آزمون آیلتس را از بازه 6.5 تا بالاتر از 7 تعیین کرده اند. این نمره قانونی و قابل قبول برای تافل به اندازه 65 تا 109 مشخص گردیده است.

یکی از ویژگی های کشور کانادا برای مهاجرت تحصیلی نیز مربوط به همین موضوع تسلط فرد به زبان انگلیسی می باشد. آنها علیرغم تاکید در سطح توان  متقاضی در زبان، امکان پذیرش مشروط را هم به مجموعه تسهیلات خود اضافه کرده اند. پذیرش مشروط به این شکل تعریف می شود که فرد مهاجر برای تحصیل خواهد توانست در کنار فعالیت های علمی و آموزشی خود برای ارتقای سطح دانش، کلاس ها و دوره های لازم برای بهبود وضعیت زبان انگلیسی خود را نیز بگذراند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.