به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌ان بیزینس، کانادایی‌ها عادت داشتند که غذا را از رستوران‌ها تحویل بگیرند تا اینکه در خانه‌هایشان دریافت کنند. اما به نظر می‌رسد با محدودیت‌های اعمال شده در دوران همه‌گیری و مقررات قرنطینه که مردم را در خانه نگه داشت، این عادت در حال تغییر است.

جاست ایت تک اوی، یک شرکت دات کام انگلیسی هلندی است که در زمینه سفارش آنلاین غذا و تحویل درب منازل فعالیت می‌کند، در واقع واسطه‌ای میان مشتری‌ها و رستوران‌ها است. از طریق جاست ایت تک اوی مشتری‌ها از فهرست رستوران‌ها، غذای خود را به صورت آنلاین سفارش می‌دهند و غذا مستقیم از رستوران به آدرس آنها ارسال می‌شود. در حال حاضر این شرکت تحت نام‌های مختلف در حدود 20 کشور در سراسر جهان خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌کند. 

جوریس ویلتون، مدیر روابط سرمایه‌گذاری جاست ایت تک اوی به سی‌ان‌ان بیزینس گفت: اکنون در کانادا فرهنگ گرفتن غذا از رستوران‌ها را تغییر داده‌ایم و آن را به دریافت غذا درب منازل تبدیل کرده‌ایم؛ به همین دلیل تعداد سفارش‌ها رشد سریع داشته است.

وی افزود: افزایش تنوع غذایی ارائه‌شده توسط رستوران‌ها نیز کمک شایانی کرده است تا مشتریان بیشتر سفارش غذا بدهند.

جاست ایت تک اوی که سال گذشته از طریق یک ادغام پرمخاطره تشکیل شد، در حال حاضر جایگاه بسیار خوبی در تحویل آنلاین غذا در سطح جهان از آن خود کرده است. هدف بعدی این شرکت، ایالات متحده است.

ماه گذشته، سهامداران جاست ایت تک اوی خرید شرکت گروب‌هاب را به ارزش 3/ 7 میلیارد دلار تصویب کردند. گفته می‌شود این شرکت پس از خرید گروب‌هاب، به بزرگ‌ترین شرکت تحویل مواد غذایی جهان از نظر درآمد، خارج از کشور چین، تبدیل خواهد شد.

گروب‌هاب  در بیش از 4 هزار شهر ایالات متحده حضور فعال دارد. انتظار می‌رود این معامله در نیمه اول سال 2021 میلادی نهایی شود.

به گفته مورگان استنلی، اکنون دوسوم آمریکایی‌ها غذا را به‌صورت آنلاین سفارش می‌دهند. 

جاست ایت تک اوی اعلام کرد میزان سفارش‌های جهانی این شرکت در سه ماه سوم سال‌جاری به 4/ 151 میلیون رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 46 درصد افزایش نشان می‌دهد.