هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس چیست؟

همانطور که می‌دانید، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که به شما اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های مختلفی روی وب‌سایت مانند انتشار محتوا و ویرایش صفحات انجام دهید. شما برای راه‌اندازی یک وب‌سایت، علاوه بر وردپرس به یک سرویس میزبانی‌ هم احتیاج دارید تا داده‌های سایت خود را در آن ذخیره و مدیریت کنید. در اینجاست که هاست وردپرس به کمک شما می‌آید.

به طور کلی، هاست وردپرس یک سرویس میزبانی تلقی می‌شود که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه‌سازی و پیکربندی شده است. اگر برای یک وب‌سایت وردپرسی از هاست وردپرس استفاده کنید، سایت شما می‌تواند از امنیت بالاتر، سرعت بیشتر، امکان نصب آسانِ گواهینامه SSL، به‌روزرسانی نرم‌افزاری خودکار و پشتیبانی بهتر بهره‌مند شود. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی‌ها و تفاوت هاست وردپرس با هاست لینوکسی می‌پردازیم.

تفاوت هاست وردپرس با هاست لینوکسی (هاست معمولی)

تفاوت هاست وردپرس با هاست لینوکسی (هاست معمولی)

شما می‌توانید از انواع مختلف سرویس‌های میزبانی برای راه‌اندازی یک سایت وردپرسی استفاده کنید؛ اما همانطور که اشاره شد، انتخاب درست یک هاست برای وب‌سایت می‌تواند باعث عملکرد بهتر وب‌سایت شما در زمینه‌های مختلف شود. برای انتخاب درست یک هاست، نیاز است تا تفاوت بین آن‌ها را به خوبی بشناسید. در این بخش به بررسی تفاوت‌های هاست وردپرسی با هاست لینوکسی (هاست معمولی) می‌پردازیم.

سرعت بالای سایت

امروزه سرعت بالا برای یک وب‌سایت اهمیت زیادی دارد و یکی از فاکتورهای اصلی ماندگاری کاربر در سایت است. علاوه بر اینکه سرعت سایت، مدیریت سایت را برای خودتان آسان‌تر می‌کند؛ بلکه باعث می‌شود تا سایت شما در موتورهای جستجو نیز رتبه بالاتری را کسب کند. همچنین هاست وردپرس در صورت وجود تعداد زیادی کاربر در سایت، کند نمی‌شود و ظرفیت تحمل تعداد بالایی از کاربران را دارد. استفاده از هاست وردپرس می‌تواند سرعت بیشتری را درمقایسه‌با هاست لینوکسی برای وب‌سایت شما به ارمغان بیاورد.

خدمات پشتیبانی بهتر

شما می‌توانید در اکثر مواقع با استفاده از هاست وردپرس، از خدمات خوبی مانند نصب وردپرس، بک‌آپ گرفتن دوره‌ای و انجام بروزرسانی‌های خودکار بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است که این ویژگی، خیلی کم در سایر سرویس‌های میزبانی مشاهده می‌شود.

امنیت بالای سایت

اکثر افراد هنگام راه‌اندازی وب‌سایت وردپرسی، به امنیت آن فکر نمی‌کنند و همین موضوع می‌تواند آن‌ها را به دردسر بیاندازد. با توجه به اینکه هاست وردپرس بر اساس ویژگی‌های وردپرس پیکربندی و ساخته شده است، می‌تواند امنیت بیشتری برای و‌ب‌سایت وردپرسی شما فراهم کند. استفاده از هاست وردپرس می‌تواند از سایت شما در برابر حملات وردپرس محافظت کند؛ در مقابل، اگر شما از هاست معمولی برای وب‌سایت وردپرسی خود استفاده کنید، سایت شما در برابر این نوع حملات، شکننده‌تر می‌شود.

نصب سریع

گاهی اوقات پیش می‌آید که در هنگام نصب وردپرس روی وب‌سایت، با کندی و مجموعه‌ای از مشکلات مواجه می‌شوید. با استفاده از هاست وردپرس، فرایند نصب وردپرس روی وب‌سایت، بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از زمانی پیش می‌رود که از هاست لینوکسی استفاده می‌کنید.

نصب آسان گواهینامه SSL

وقتی آدرس سایت خود را در مرورگر جستجو می‌کنید، یک آیکون قفل در کنار آن مشاهده می‌شود. هنگامی که این آیکون، به صورت یک قفلِ باز نمایش داده شود، یعنی گواهینامه SSL بر روی سایت شما نصب نشده و سایت شما از نظر گوگل امن نیست. حتی ممکن است در این صورت، سایت شما به بسیاری از کاربران نمایش داده نشود

در مقابل، اگر گواهینامه SSL روی وب‌سایت شما نصب شده باشد، یک آیکونِ قفل بسته در کنار آدرس سایت مشاهده می‌کنید و این به معنای ایمن شناخته شدنِ سایت شما از نظر گوگل و سایر موتورهای جستجو است. با استفاده از سرویس میزبانی وردپرس، نصب و تمدید گواهینامه SSL بر روی وب‌سایت شما بسیار ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

کاهش وابستگی به افزونه‌های وردپرسی

بسیاری از افراد برای بهبود عملکرد یک سایت وردپرسی، افزونه‌های زیادی را روی سایت نصب می‌کنند و این موضوع به دلیل استفاده از هاست معمولی برای یک سایت وردپرسی است. گاهی نصب افزونه‌های زیاد، می‌تواند سایت شما را با مشکلاتی همراه کند؛ اما وقتی از یک هاست وردپرس استفاده می‌کنید، تمام شاخص‌های بهینه‌سازی سایت مانند سرعت سایت، توسط سرویس هاست وردپرس کنترل می‌شوند.

راحتی در به‌روزرسانی نرم‌افزار

وقتی یک سایت وردپرسی را مدیریت می‌کنید، نیاز است تا در دوره‌های زمانی مختلف، نرم‌افزار وردپرس آن را بروزرسانی کنید که تنها چند دقیقه زمان می‌برد. این به‌روزرسانی به دلیل رفع حفره‌های امنیتی در سایت، افزایش سازگاری با با افزونه‌های وردپرسی و بهبود عملکرد کلی سایت انجام می‌شود.

در برخی از موارد اتفاق افتاده است که با انجام این به‌روزرسانی سایت با مشکلات جدی مواجه شده و می‌توان اصلی‌ترین دلیل این موضوع را استفاده از هاست لینوکسی دانست. با استفاده از هاست وردپرسی، به‌روزرسانی‌ها در سایت شما به صورت خودکار انجام می‌شود و دیگر نیاز نیست نگران به وجود آمدن مشکل برای سایت در هنگام به‌روزرسانی باشید.

بک‌آپ‌گیری ساده

با گذشت زمان و افزایش فعالیت وب‌سایت، اطلاعات موجود در آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و ریسک از دست رفتن آن‌ها بیشتر می‌شود. با استفاده از  هاست وردپرس  می‌توانید از محتواهایی که در طول ۲۴ ساعت الی ۷ روز ایجاد می‌کنید، به راحتی بک‌آپ بگیرید و نگران از دست دادن اطلاعات سایتتان نباشید.

قیمت به‌صرفه

قیمت هاست  می‌تواند با توجه به نیازهای شما و ظرفیت سرویس میزبانی متفاوت باشد؛ اما شما با استفاده از هاست وردپرسی، از مزایای زیادی برخوردار هستید و این هاست، بسیاری از نیازهای شما برای بهبود عملکرد سایت را رفع می‌کند؛ به عنوان مثال، شما نیاز به خرید افزونه‌های مختلف برای بهبود سرعت سایت ندارید و به همین دلیل، قیمت هاست وردپرس با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، بسیار مقرون به‌‌صرفه است.

سخن آخر

در این مقاله با مفهوم هاست وردپرس و مهم‌ترین تفاوت‌های آن با هاست لینوکسی آشنا شدید. لازم به ذکر است که انتخاب هاست مناسب برای سایت، نقش بسیار مهمی در عملکرد آن دارد و یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای یک سایت موفق محسوب می‌شود؛ لذا توجه داشته باشید که برای انتخاب یک هاست، حتما شرایط و نیازهای خود را در نظر بگیرید و راجع به هاست‌های مختلف تحقیق کنید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.