خلافی خودرو تا چند روز بعد ثبت می شود؟

 در این شرایط اگر راننده‌های این قوانین را رعایت نکنند و به آن احترام نذارند به طور حتم با جریمه و توقیف خودرو مواجه خواهند شد. همچنین در صورتی که تاریخ پرداخت جریمه‌ها گذشته باشد، با افزایش جریمه روبه رو خواهید بود. ثبت تخلفات در خیابان‌ها و اتوبان‌ها با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که استفاده از دوربین‌های ثبت سرعت جزو جدیدترین آن‌ها است.

اگر در یکی از تخلفات رانندگی با جریمه همراه باشید نیاز است که تا تاریخ مهلت پرداخت تسویه را انجام دهید، اما اگر به هر دلیلی فراموش کنید یا از پرداخت آن امتناع داشته باشید با جریمه دو برابری مواجه خواهید شد.

احتمالا می دانید که پس از پرداخت خلافی، چندین روز کاری زمان نیاز است تا خلافی در سیستم ثبت و تسویه آن انجام شود. اما با استفاده از روش های استعلام و پرداخت خلافی خودرو،  کاربران به‌صورت تجمیعی و تک قبض‌ می‌توانند پرداختی داشته باشند. سپس تسویه آن در لحظه با پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود و خلافی صفر خواهد شد. 

این مسئله در زمانی‌که خودرویی توقیف ‌شده و آزادسازی آن منوط به صفر کردن جرائم و خلافی است می‌تواند بسیار کاربردی باشد.از این رو برای اینکه بتوانید به راحتی شرایط استعلام خلافی ماشین خود را بررسی کنید روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. برای اطلاع از انواع جریمه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی و روش‌های پرداخت خلافی تا انتهای متن همراه ما باشید.

کاهش تصادف‌ها با اعمال قانون!

هنوز هم افرادی هستند که با جریمه‌های راهنمایی و رانندگی مشکل دارند و معتقداند که این جریمه‌ها باعث کاهش تصادف‌ها یا قانون مندی راننده‌ها نمی‌شود. اما مهم است بدانید که شواهد و آمارهای پلیس راهنمای و رانندگی و تصادف‌های جاده‌ای نظر دیگری دارند. به طور حتم همه افراد و راننده‌های که در سطح شهر‌ها تردد می‌کنند از قانون پیروی نخواهند کرد و ممکن است که با عدم رعایت قوانین جان سایر افراد را به خطر بندازند.

در حقیقت با اهرم فشار برای جریمه‌های ایجاد شده می‌توان راننده‌های متخلف را قانون‌مند کرد. به طور مثال: در گذشته بستن کمربند ایمنی با مقاومت افراد روبه رو بود و راننده‌های کمتری کمربند ایمنی می‌بستند. اما پلیس برای اینکه تاثیر بستن کمربند در تصادف‌ها را می‌دانست با اعمال جریمه برای عدم بستن کمربند ایمنی، جان بسیاری از افراد را نجات داده است.

همچنین بیشتر راننده‌های حین شروع حرکت خودروی خود به صورت ناخودآگاه از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند، زیرا این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شده است. همچنین تخلفات رانندگی دیگری هم هستند که در صورت حضور پلیس با جریمه همراه خواهند بود.

در هر صورت اگر دچار تخلفی شوید که پلیس راهنمایی و رانندگی متوجه آن شود با جریمه‌های مختلفی مانند: جریمه تسلیمی، جریمه الصاقی، جریمه دوربینی و جریمه برگ دوم مواجه می‌شوید که هر یک می‌تواند میزان خلافی خودرو را افزایش دهند.

انواع جریمه راهنمایی و رانندگی

پیشرفت تکنولوژی باعث شده که حوزه‌های مختلفی از آن بهره‌مند شوند. هچنین پلیس راهنمایی و رانندگی هم برای ثبت جریمه‌های مختلف از تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کند تا علاوه بر کاهش اشتباه‌های انسانی، هیچ تخلفی بدون جریمه نباشد. البته که روش‌های مختلف قدیمی‌ همچنان برای جریمه کردن خودرو‌ها وجود دارند که به شرح زیر هستند.

جریمه تسلیمی

پلیس راهنمایی و رانندگی در روش جریمه تسلیمی ‌‌تخلف را مشاهده کرده و همان موقع برگ جریمه را برای راننده صادر می‌کند. در این برگ جریمه با توجه به دریافت کارت خودرو مشخصات فردی، اطلاعات و مشخصات کامل خودرو، گواهینامه، نوع تخلف، مکان، زمان و مشخصات افسر قید خواهد شد. در این نوع جریمه‌ها شرایط اعتراض برای پرداخت خلافی مهیا نیست، زیرا در حضور راننده برگ تخلف تحویل داده شده است. همچنین در صورت عدم پرداخت با جریمه ۲ برابری روبه رو خواهید شد.

جریمه تسلیمی از انواع خلافی است

جریمه تسلیمی از انواع خلافی است

جریمه الصاقی

جریمه الصاقی با توجه به عدم حضور راننده متخلف صادر می‌شود. بدین گونه که راننده‌ در محل توقف ممنوع پارک کرده و پلیس راهنمایی و رانندگی با دیدن این صحنه برگ جریمه را به شیشه ماشین الصاق خواهد کرد.

جریمه دوبرگی

هنگامی ‌‌جریمه دوبرگی صادر می‌شود که راننده‌ای تخلفی را انجام داده و بعد از آن به دستور پلیس توجه نکرده و فرار می‌کند. در این حالت علاوه بر اینکه برگ اول جریمه برای راننده متخلف صادر می‌شود، برگ دوم را هم به خاطر عدم توجه به دستور پلیس صادر خواهند کرد.

جریمه دوربینی

دوربین‌هایی که برای جریمه و تخلفات رانندگی در خیابان‌ها و اتوبان‌ها نصب می‌شوند، در هر لحظه از شبانه روز این تخلفات را ثبت خواهند کرد. استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت، جزو جدیدترین روش‌های برقراری نظم در خیابان‌ها و اتوبان‌ها است. با نصب این دوربین‌ها تا حدود زیادی راننده‌ها دقت بیشتری به خرج می‌دهند و قوانین را رعایت می‌کنند.

چه زمانی خلافی خودرو دو برابر می‌شود؟

سوالی که بسیاری از افراد می‌پرسند این است که عدم پرداخت جریمه‌های مختلف باعث افزایش جریمه‌ها می‌شود؟ بله. همه افرادی که مالک خودرو هستند می‌دانند که در صورت جریمه شدن، تنها 60 روز فرصت دارند تا جریمه‌های خود را پرداخت کنند. همچنین در صورتی که از این مدت زمان بگذرد، مشمول جریمه دو برابری خواهند شد.

اما برخی از مواقع ممکن است که اطلاعی از جریمه‌های صادر شده نداشته باشید. به طور مثال با توجه به عدم تمدید بیمه نامه شخص ثالث هم با جریمه روبه رو خواهید بود. این بیمه نامه اجباری است و اگر آن را تهیه نکنید علاوه بر توقیف خودرو، جریمه هم خواهید شد. از این رو بهتر است که نسبت به تمام قوانین پلیس راهنمایی و رانندگی مطلع باشید تا مشکلات احتمالی برای شما رخ ندهد.

خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

برای اینکه بتوانید از جریمه دوبرابری یا حتی جریمه توقیف خودرو خود در امان باشید، توصیه می‌کنیم که در اسرع وقت برای تمدید بیمه نامه شخص ثالث اقدام کنید. بیمه مرکزی حداقل قیمت بیمه شخص ثالث را بر اساس نرخ دیه‌ اعلامی قوه قضائیه مشخص می‌کند. این قیمت برای حداقل پوشش مالی بین همه شرکت‌های بیمه یکسان است. اما شرکت‌های بیمه برای پوشش‌های مالی بالاتر تفاوت‌هایی در قیمت‌ بیمه شخص ثالث خودرو و ماشین دارند. شما می‌توانید از طریق لینک صفحه استعلام و خرید بیمه شخص ثالث در بیمه دات کام: https://bimeh.com/thirdparty حق بیمه‌های مختلف را با هم مقایسه کنید.

 از این رو توصیه می‌کنیم برای عدم فراموشی تاریخ انقضای بیمه نامه از خدمات آنلاین سامانه بیمه دات کام استفاده کنید.

روش های استعلام خلافی خودرو

روش های استعلام خلافی خودرو

آیا روش‌هایی برای استعلام خلافی خودرو وجود دارد؟

برای اینکه بتوانید از میزان خلافی خودروی خود مطمئن شوید راه‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارند. حال ممکن است که به صورت سهوی یا عمدی تاریخ مهلت پرداخت جریمه‌های خود را فراموش کنید. اما بهتر است بدانید که پلیس راهنمایی و رانندگی در قانون پرداخت جریمه، اگر خلافی خودرو را بیش از 1 میلیون تومان استعلام کند، خودرو را توقیف کرده و به پاریکنگ منتقل می‌کند. همچنین بهتر است بدانید که هنگام خرید و فروش خودرو باید خلافی ماشین شما صفر باشد تا معامله انجام شود. از این رو بهتر است که ابتدا قوانین را رعایت کنید و اگر دچار تخلف شده‌اید، تا پایان مهلت جریمه برای پرداخت آن اقدام کنید.  

اگر خلافی خودرو را پرداخت نکرده‌اید و از میزان آن اطلاع ندارید، می‌توانید از طریق روش‌های استعلام خلافی خودرو برای پرداخت آن اقدام کنید.  

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو عبارتند از:

  • مراجعه حضوری به مراکز پلیس 10+: استعلام و پرداخت آنلاین خلافی خودرو از طریق سایت راهور

با استفاده از شناسه قبض و پرداخت می توانید جرایم را بصورت موردی پرداخت کنید. همچنین برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت جریمه با شناسه پرداخت از طریق اینترنت می­توانید از دو روش زیر اقدام کنید:  

الف)در این روش به سایت پلیس راهور ناجا مراجعه نمایید.

ب) سپس روی قسمت پرداخت الکترونیکی جرائم در وسط صفحه کلیک کنید. سپس در صفحه باز شده، شناسه قبض و پرداخت را وارد کنید.

ج) همچنین می توانید روی گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی هم کلیک کنید. بعد از وارد کردن بارکد کارت خودرو، فهرست تخلفات نمایش داده می­شود. سپس می­توانید آن­ها را پرداخت کنید.

  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو با تماس تلفنی

  • خلافی خودرو از طریق پیامک

  • استعلام از طریق سایت پلیس راهور

  • پرداخت خلافی با اپلیکیشن‌های موبایلی

اگر به جزییات سایر روش های استعلام و پرداخت خلافی خودرو و مراحل پرداخت جریمه ماشین نیاز دارید ، شما می‌توانید به راهنمای استعلام خلافی خودرو در https://bimeh.com/mag/car-violation/  مراجعه نمایید.

پرداخت خلافی خودرو، احترام به فرهنگ رانندگی است!

با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باید کیفیت تردد را بیشتر کرد و نگرانی برای ایجاد تصادف‌ها یا خطرات جانی و مالی را کاهش داد. در حقیقت رعایت قوانین، احترام به سایر افراد است و پلیس راهنمایی و رانندگی اگر تخلفی را مشاهده کند که منجر به ضایع شدن حق کسی باشد، جریمه اعمال کرده و همین موضوع باعث افزایش خلافی خودرو می‌شود. بنابراین مهم است که در اسرع وقت برای پرداخت خلافی و جریمه‌های خودروی خود اقدام کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.