مروری بر متنوع‌ترین برنامه‌های مهاجرت به کانادا

 اگر می‌خواهید سریع و بدون توضیحات اضافه، با این روش‌های مهاجرتی آشنا شوید، این مطلب برای شما مفید است. در ادامه متنوع‌ترین برنامه‌های مهاجرت به کانادا را مرور می‌کنیم.

برنامه‌های مهاجرتی در سیستم اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری (Express Entry) یک سیستم مهاجرتی در کانادا است که برنامه‌های مهاجرتی متنوعی را در بر می‌گیرد. اکسپرس اینتری به‌منظور سرعت‌بخشیدن به روند مهاجرت کاری به کانادا ایجاد شده است. متقاضیان اطلاعاتی مثل سابقه کاری، سطح زبان و... را در این سیستم ثبت می‌کنند. به هر متقاضی باتوجه‌به این اطلاعات، امتیازاتی تعلق می‌گیرد. سیستم اکسپرس اینتری ۴ برنامه مهاجرتی زیر را در بر می‌گیرد:

۱: نیروی کار متخصص فدرال

برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWC) که به آن اسکیل ورکر نیز گفته می‌شود، یکی از برنامه‌های مهاجرت کاری به کانادا است. افراد متخصص با تحصیلات بالا و سوابق کافی می‌توانند اطلاعات خود را در سیستم اکسپرس اینتری وارد کنند. لیست مشاغل موردنیاز کانادا برای ویزای اسکیل ورکر در لیست NOC موجود است. داشتن جاب آفر، مدرک زبان، حداقل ۲ سال سابقه کاری... از شرایط اخذ این ویزا هستند.

۲: برنامه نیروی متخصص فنی فدرال

برنامه نیروی کار متخصص فنی فدرال (FSTP) یا اسکیل ترید از بین متخصصان مشاغل فنی حرفه‌ای مثل جوشکاری، مشاغل تعمیراتی و... نیروی کار جذب می‌کند. مهارت متقاضیان باید در لیست مشاغل موردنیاز کانادا (لیست NOC) موجود باشد و حداقل امتیازات لازم را کسب کنند.

۳: تجربه کار کانادایی

یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرت به کانادا، تجربه کار کانادایی یا CEC است. افرادی که حداقل یک سال سابقه کار در کانادا را دارند، می‌توانند از طریق این برنامه برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند. البته در ارتباط با تحصیل، شغل موردنظر و ... شرایط خاصی را می‌طلبد که متقاضی باید از آن برخوردار باشد.

۴: برنامه مهاجرت استانی کانادا

برنامه مهاجرت استانی کانادا یا PNP، زیرمجموعه سیستم اکسپرس اینتری است. هرکدام از استان‌های کانادا می‌توانند نیروی کار موردنیاز خود را به‌صورت مستقل، جذب کنند. متقاضی می‌تواند در سیستم اکسپرس اینتری، علاقه‌مندی خود را نسبت به کار و زندگی در یکی از این استان‌ها اعلام دهد. روش دوم نیز درخواست از استان مدنظر به‌صورت مستقیم است.

برنامه‌های مهاجرت کاری

مهاجرت به کانادا از طریق حرفه و شغل، یک از رایج‌ترین روش‌های مهاجرتی به کانادا است. مهاجرت کاری کانادا برنامه‌های متنوعی را در بر می‌گیرد از جمله موارد زیر:

  • جاب آفر کانادا: در این برنامه، متقاضی از طریق پیشنهاد شغلی که از سوی کارفرمای کانادایی مطرح شده است، موفق به اخذ ویزا و مهاجرت به کانادا می‌شود. متقاضیان می‌توانند این دعوت‌نامه را در سیستم اکسپرس اینتری نیز وارد کنند و شانس خود را برای دریافت اقامت افزایش دهند.

  • برنامه خوداشتغالی کانادا: ویزای خوداشتغالی به افراد شاخص و فعال در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی تعلق می‌گیرد.

  • ویزای کار پس از تحصیل در کانادا یا PGWP: افرادی که در کانادا موفق به اخذ مدارک بالاتر از دیپلم شده‌اند، تا ۶ ماه برای یافتن شغل فرصت دارند. پس از ۳ سال نیز می‌توانند از طریق سایر روش‌های مهاجرتی اقامت دائم کانادا را به دست آورند.

  • برنامه انتقال درون شرکتی یا ICT: مدیران ارشد و افرادی با دانش تخصصی در یک زمینه خاص، می‌توانند از طریق برنامه انتقال درن شرکتی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. عدم نیاز به مدرک تحصیلی و مدرک زبان از مزایای این برنامه مهاجرتی است.

  • مهاجرت از طریق برنامه‌های اسکیل ورکر و اسکیل ترید شیوه‌های دیگر مهاجرت کاری کانادا هستند که باید از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای آنها اقدام کرد.

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

حوزه آتلانتیک کانادا شامل جزیره پرنس ادوارد و استان‌های نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک و نیوفاندلند و لابرادور است. فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و متقاضیان ماهر در لیست مشاغل NOC می‌توانند نسبت به اخذ ویزای کانادا از این طریق اقدام کنند. داشتن جاب آفر از الزامات دریافت این ویزا است.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا، از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا است. فارغ‌التحصیلان تا 6 ماه پس از اتمام تحصیل، برای یافتن کار فرصت دارند. باتوجه‌به وجود فرصت‌های شغلی زیاد در کانادا، امکان پیداکردن کار برای همه وجود دارد. این متقاضیان پس از مدت‌زمان مشخصی کار در کانادا، می‌توانند برای اقامت دائم این کشور اقدام کرد.

برنامه مهاجرت به مناطق کم‌جمعیت و روستایی کانادا

مناطق روستایی و کم‌جمعیت کانادا (در حال حاضر 11 شهر کوچک در این لیست قرار دارند) می‌توانند بر اساس نیاز خود به نیروی کار، درخواست متقاضیان کار در این مناطق را قبول کنند.

مهاجرت از طریق فرزند متولد شده در کانادا

هر نوزادی که در حریم هوایی، زمینی و دریایی کشور کانادا به دنیا بیاید، تابعیت این کشور را دریافت می‌کند. این کودک در سن 18 سالگی می‌تواند با شرایط خاصی، برای اقامت والدین اقدام کند.

برنامه‌های مهاجرت به کانادا از طریق خانواده

در صورت داشتن فامیل درجه یک در کانادا که شهروند این کشور است، می‌توان به کانادا مهاجرت کرد. فامیل درجه یک شامل پد، مادر، برادر، خواهر، فرزند و همسر است که به‌عنوان اسپانسر، در اخذ ویزای اسپانسرشیپ کانادا به متقاضی کمک می‌کنند.

مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند کانادایی ( یا فردی که اقامت دائم کانادا را دارد)، یکی از برنامه‌های مهاجرت به کانادا است. فرد پس از ورود به کانادا تا 3 سال نمی‌تواند برای اقامت دائم کانادا اقدام کند.

سخن‌نهایی

هر روش مهاجرتی به کانادا (مثل تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و...) شامل برنامه‌های متنوعی با جزئیات بالا است. اطلاع از این جزئیات و شرایط، فقط از طریق مؤسسات مهاجرتی، مشاوران و وکلا امکان‌پذیر است.

برای جلوگیری از هر نوع خطا در روند مهاجرت خود به کانادا و ازدست‌رفتن شانس اقامت، توصیه می‌شود با افراد خبره در این زمینه مشورت کنید. مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا، از معتبرترین شرکت‌های مهاجرتی است که به‌وسیله وکلای مهاجرتی رسمی و مشاوران حرفه‌ای، پروسه مهاجرت شما را آسان می‌کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.