از سوی دیگر افزایش تورم و رشد سطح قیمت‌ها در بازارهای موازی در چند ماه اخیر، منجر به ایجاد احساس جا ماندن از بازارهای موازی برای سرمایه‌گذارانِ منابع با درآمد شد و در همین راستا نرخ سود منابع درآمد ثابت نیز در روزهای گذشته افزایش پیدا کرد.

هم‌سو با این اتفاقات، صندوق سرمایه‌گذاری لوتوس پارسیان نیز پیش‌بینی سود سه ماه پایانی سال جاری را با ۲ درصد افزایش نسبت به برآورد قبلی، به‌روزرسانی کرد. بر این اساس، شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان مدیر صندوق سرمایه‌گذاری لوتوس پارسیان اعلام کرده است: باتوجه به وضعیت دارایی‌های صندوق، نرخ بازدهی سرمایه‌گذاران برای سه ماهه دی، بهمن و اسفند 1401 برابر 23 درصد اسمی (معادل ۲۵.۶ درصد مؤثر) سالانه برآورد می‌شود.

lotus-infographic-1-socialversion_01

روند بازدهی صندوق لوتوس

صندوق لوتوس پارسیان یکی از بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کشور است. این صندوق از نوع صندوق‌های با درآمد ثابت و تقسیم سود است که واریز سود در آن به صورت ماهانه صورت می‌گیرد.

صندوق لوتوس پارسیان از شروع فعالیت خود همواره سودی بالاتر از سپرده بلندمدت بانکی به سرمایه‌گذاران پرداخت کرده و از اسفند ماه سال گذشته تا پایان دوره منتهی به 25 آذر 1401 نیز سود 21 درصدی اسمی برابر با 23.15 درصد مؤثر سالانه برای سرمایه‌گذاران محقق کرده است. پیش از این نیز سود سرمایه‌گذاری در صندوق لوتوس پارسیان با نرخ اسمی 21 درصد سالانه (معادل 23.15 درصد مؤثر) اعلام شده بود بنابراین در برآورد جدید، سود سرمایه‌گذاران با 2 درصد افزایش همراه است.

روند سوددهی صندوق لوتوس پارسیان از آغاز فعالیت، نشانگر یک سیر بازدهی باثبات است؛ به‌طوری که نوسان سود در این صندوق در دوره‌های مختلف بسیار پایین بوده است. این نشان‌دهنده مدیریت باثبات و قوی پرتفوی صندوق است که می‌تواند پیش‌بینی دقیق از روند بازار داشته باشد و مدار سودآوری را با شیب مناسب مدیریت کند.

ثبات سودآوری به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که برنامه‌ریزی مالی دقیق‌تر و مناسب‌تری روی سود دریافتی ماهانه خود داشته باشند. همچنین، تحقق دقیق پیش‌بینی‌های مدیر درخصوص نرخ سود دوره‌ای صندوق لوتوس پارسیان در تمام سال‌های فعالیت مهر تاییدی دیگر بر مدیریت قوی و قابل‌اتکای این ابزار سرمایه‌گذاری است.

بهترین مزایای صندوق لوتوس پارسیان

صندوق‌های‌ سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، همواره انتخابی جذاب برای افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری بدون ‌ریسک به‌همراه سود پیش‌بینی ‌شده هستند. همچنین سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر نیز می‌توانند با قرار دادن واحدهای صندوق‌های با درآمد ثابت در پرتفوی خود، ریسک سبد سرمایه‌گذاری خود را کاهش داده و آن را بهبود ببخشند. از ویژگی‌های مهم سرمایه‌گذاری در صندوق لوتوس پارسیان که آن را یکی از بهترین صندوق‌های با درآمد ثابت کشور کرده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت سود بالاتر از سپرده بانکی و بدون شکست نرخ

  • نقدشوندگی بسیار بالا (سه مرتبه پرداخت طی روز)؛ نقدشوندگی اصل سرمایه‌گذاری در روزِ ثبت درخواست

  • سود معاف از مالیات

  • بدون کارمزد صدور و ابطال

  • ضمانت نقدشوندگی معتبر بانکی

  • امکان دریافت گواهی تمکن مالی جهت ارائه به سفارت‌ها

  • امکان سرمایه‌گذاری با سرمایه‌ و پول کم

lotus-infographic-1-socialversion_02

ضامن نقدشوندگی یک شرط اجباری برای تمام صندوق‌ها نیست و به همین جهت بسیاری از صندوق‌ها از ویژگی ضامن نقدشوندگی بهره‌مند نیستند. ضامن نقدشوندگی با هدف افزایش اطمینان خاطر شما در سرمایه‌گذاری طراحی شده است تا زمانی که صندوق بنا به هر دلیلی نتواند نقدینگی لازم برای پرداخت مبالغ ابطال واحدها و بازگرداندن اصل پول و سود آن به سرمایه‌گذاران را تامین کند، ضامن نقدشوندگی مسئولیت پرداخت سرمایه را بر عهده گیرد. صندوق لوتوس پارسیان با برخورداری از این مزیت می‌تواند یک فرصت سرمایه‌گذاری امن و با درآمد ماهانه باشد.

بنابراین با سرمایه‌گذاری در صندوق لوتوس پارسیان علاوه بر بهره‌مندی از سود 25.6 درصدی مؤثر سالانه، از معافیت مالیات بر درآمد حاصل از سود صندوق نیز بهره‌مند خواهید شد و در عین حال هر زمان که نیاز به پول نقد داشته باشید می‌توانید بدون انجام تشریفات اداری پیچیده و وقت‌گیر، سرمایه‌گذاری خود را ابطال کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن وجه آن را در حساب بانکی خود دریافت کنید و اطمینان داشته باشید امنیت سرمایه‌گذاری شما تضمین شده است.

چگونه در صندوق‌‌ لوتوس پارسیان ثبت‌نام کنم؟

برای شروع سرمایه‌گذاری در صندوق لوتوس پارسیان، نیاز به مبالغ بالا نیست و با تنها ۱۱۰ هزار تومان به ازای یک واحد سرمایه‌گذاری، می‌توان وارد صندوق شد.

تمامی امور صندوق لوتوس پارسیان به صورت آنلاین، بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق پرتال لوتوس به سادگی قابل انجام است. برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ لوتوس پارسیان لازم است در پرتال لوتوس ثبت‌نام و احراز هویت شوید و با دریافت کد کاربری و رمز عبور وارد پرتال سرمایه‌گذاری لوتوس شوید و در صندوق‌ منتخب خود سرمایه‌گذاری کنید.

lotus-infographic-1-socialversion_03

با ورود به پرتال سرمایه‌گذاری لوتوس، علاوه بر صندوق لوتوس پارسیان، با صندوق‌های سرمایه‌گذاری دیگری نیز آشنا خواهید شد که شاید این فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری، برای افزایش تنوع سبد سرمایه‌گذاری شما جذاب باشد.

اگر تاکنون در مرکز سرمایه‌گذاری آنلاین لوتوس ثبت نام نکرده‌اید، ابتدا در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و احراز هویت شوید و سپس به راحتی در پرتال لوتوس کد کاربری و رمز عبور دریافت کنید. پس از ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام می‌توانید به آسانی در پرتال لوتوس ثبت‌نام کرده و به فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع دسترسی پیدا کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.