آشنایی با مسیرهای پروازی پرتردد در ایران

 خوشبختانه در بسیاری از شهرهای کشورمان فرودگاه وجود دارد و مسیرهای پروازی داخلی و خارجی بسیاری در آنها انجام می‌شود. در این مطلب پرترددترین مسیرهای پروازی ایران را معرفی خواهیم کرد و راه‌های خرید بلیط هواپیمای ارزان و به‌صرفه را به شما خواهیم گفت. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مسیرهای پروازی پرتردد

بسیاری از مسیرهای پروازی پرتردد از پایتخت یعنی تهران به سمت مقصد مورد نظر انجام می‌شود. شهر تهران نقش مهمی در صنعت هوانوردی کشور دارد و دارای دو فرودگاه بین‌المللی مهم است. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی برای پروازهای خارجی و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد برای پروازهای داخلی و حج مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه مسیرهای پروازی پر تردد داخلی را معرفی خواهیم کرد.

مسیر پروازی تهران به بندرعباس

شهر بندرعباس، مرکز استان هرمزگان است و به عنوان بزرگترین بندر کشور نقش مهمی در اقتصاد دارد. بندرعباس در جنوب ایران واقع شده و آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. دمای هوا در فصل زمستان حداکثر به ۲ درجه می‌رسد و در این شهر خبری از سرمای سوزان و آزاردهنده نیست. سواحل زیبا، تفریحات آبی، بناهای تاریخی و قدیمی و بازارهای محلی بندرعباس هرساله گردشگران زیادی را به سوی خود روانه می‌کند. بهترین زمان سفر به بندرعباس با بلیط هواپیما نیمۀ آبان ماه تا اوایل فروردین است که هوا بسیار معتدل و مطبوع می‌شود.

از آنجایی که فاصلۀ بندرعباس تا تهران زیاد است، بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند با هواپیما خود را به این مقصد برسانند. فرودگاه بین‌المللی بندرعباس در سال ۱۳۴۹ خورشیدی تأسیس شده و با مرکز شهر ۶ کیلومتر فاصله دارد. این فرودگاه یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های کشور است و روزانه ده‌ها پرواز داخلی و خارجی به مقاصد مختلف در آن انجام می‌شود. فاصلۀ هوایی تهران تا بندرعباس حدود ۱۰۵۰ کیلومتر است و ۱ ساعت و  ۵۰ دقیقه طول می‌کشد تا به مقصد برسید.

مسیر پروازی تهران به مشهد

مسیر پروازی تهران به مشهد

شهر مشهد در شمال شرقی کشورمان واقع شده و یکی از قطب‌های مهم گردشگری در ایران است. به دلیل وجود بارگاه امام رضا (ع) و استقبال زائران، شهر مشهد هر ساله بیش از 27 میلیون گردشگر را میزبانی می‌کند. مشهد جزو کلان‌شهرهای ایران به شمار می‌رود و علاوه بر حرم امام رضا (ع)، جاذبه‌هایی نظیر مساجد و بناهای تاریخی، مراکز تفریحی و بازار و مراکز خرید هم دارد. آب و هوای مشهد در فصل زمستان سرد و خشک است؛ به همین دلیل بهترین زمان سفر به این شهر بهار و تابستان است.

فاصلۀ مشهد تا پایتخت و شهرهای مرکزی زیاد است و بسیاری از مسافران سفر هوایی را انتخاب می‌کنند. فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور است. این فرودگاه در جنوب شرقی مشهد واقع شده و در آن پروازهای بسیاری از مشهد به تهران و دیگر شهرها انجام می‌شود. فاصلۀ هوایی تهران تا مشهد 741 کیلومتر است و حدود 1 ساعت و 15 دقیقه طول می‌کشد تا به این شهر مقدس برسید.

مسیر پروازی تهران به شیراز

شهر شیراز یکی از مهم‌ترین مقاصد فرهنگی و تاریخی در ایران و حتی سراسر دنیاست. این شهر در دامنۀ کوه‌های زاگرس و در جنوب غربی نقشۀ ایران واقع شده است. شهر زیبای شیراز به دلیل داشتن مجموعه‌ای غنی از بناها، موزه‌ها، باغ‌ها و جاذبه‌های مذهبی به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری ایران شناخته می‌شود. هرساله گردشگران بسیاری از جاذبه‌های تاریخی مشهوری مانند تخت جمشید دیدن می‌کنند و در جوار آرامگاه شاعران پرآوازه‌ای همچون سعدی و حافظ خلوت می‌کنند.

بهترین زمان سفر به شیراز، فصل بهار و به ویژه اردیبهشت ماه است. زمانی که عطر شکوفه‌های نارنج خیابان‌ها را پر کرده و این شهر حال و هوای بی‌نظیری دارد. هرسال در فصل بهار گردشگران زیادی از ایران و حتی کشورهای دیگر به این شهر زیبا سفر می‌کنند. جالب است بدانید که دومین فرودگاه مجهز ایران پس از فرودگاه امام خمینی در شیراز قرار دارد. فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب، از فرودگاه‌های مجهز و معروف ایران به شمار می‌رود. فاصلۀ هوایی تهران تا شیراز حدود 1 ساعت و 15 دقیقه است و در مدت زمان کوتاهی شما را به این مقصد زیبا و دل‌انگیز می‌رساند.

از کجا بلیط هواپیمای ارزان و مقرون به صرفه بخریم؟

از کجا بلیط هواپیمای ارزان و مقرون به صرفه بخریم؟

از گذشته تا به امروز، سفر با هواپیما در بین مسافران محبوبیت خاصی داشته. بسیاری از مسافران به دلیل راحتی و مدت زمان کوتاه، سفر با هواپیما را برای رسیدن به مقصد خود ترجیح می‌دهند. البته هزینۀ سفر با هواپیما نسبت به قطار و اتوبوس بیشتر است. حال این سؤال پیش می‌آید که از کجا بلیط ارزان تهیه کنیم و هزینه‌های سفرمان را کاهش دهیم؟

با پیشرفت دنیای اینترنت، امروزه خرید بلیط‌ها اغلب به صورت اینترنتی انجام می‌شود. اما طیف قیمت‌های هر پرواز خاص، در سایت‌های گوناگون متفاوت و پیدا کردن ارزانترین قیمت دشوار است. سفرمارکت به عنوان بازار مجازی فروش آنلاین بلیط، هتل و تورهای گردشگری این مشکل را حل کرده است و برای رزرو بلیط، رزرو هتل و تورهای داخلی و خارجی می‌توانید از سفرمارکت کمک بگیرید.

کافیست به وبسایت یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید. شهر مبدأ، شهر مقصد و تاریخ سفرتان را وارد کنید و همه‌چیز را به موتور جستجوی سفرمارکت بسپارید. لیست کاملی از پروازها و قیمت تامین‌کنندگان مختلف برای هر پرواز، به صورت مقایسه‌ای و در کمترین زمان برای شما نمایش داده می‌شود و فرایند خرید در کسری از ثانیه انجام می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه راحت‌تر از خدمات سفرمارکت بهره ببرید، اپلیکیشن سفرمارکت را روی گوشی همراهتان نصب کنید. سفرمارکت از زمان تصمیم‌گیری تا پایان سفر و ساختن قابی خاطره‌انگیز شما را همراهی خواهد کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.