ثبت سفارش کالا بدون ارز نیمایی چگونه ممکن است؟

همانطور که می دانید یکی از مراحل ترخیص کالا در گمرک این است که بازرگانان و تجار کالاهای وارداتی یا صادرات ایران به ثبت برسانند تجار برای ثبت کردن کالاها در سامانه باید یکسری مراحل را پشت سر بگذارند تا بتوانند با موفقیت ثبت کالا را به اتمام برسانند اما مورد مهمی که در رابطه با ثبت سفارش کالا وجود دارد این است که برخی از کالاها بعد از انتقال ارز به ثبت می رسند اما برخی دیگر بدون اینکه نیازی به انتقال ارزی باشد قابلیت ثبت شدن را دارند.

همه بازرگانان برای اینکه بتوانند تجارت موفقی داشته باشند باید علاوه بر آشنایی با قطعنامه ها، قرارداد ها و موافقت نامه ها با در رابطه با قوانین و نحوه واردات و ترخیص انواع کالاها اطلاعات زیادی داشته باشند. واردات و ترخیص کالا از گمرک کار چندان ساده ای نیست؛ بدین ترتیب همه کسانی که در حوزه تجارت فعالیت می کنند باید با نکات و جزئیات مهمی که در روند تجارت تاثیر زیادی دارند، آشنایی داشته باشند.

 در این مقاله می ‌خواهیم مطالب مهمی در خصوص ثبت سفارش کالا بدون ارز نیمایی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با استفاده از مطالب ارائه شده بتوانید کالاهایی که بدون انتقال ارز ثبت می شوند را شناخته و در صورت نیاز اقدام به واردات و  ترخیص آنها کنید.

ثبت سفارش کالا

کالاهای مجاز به واردات بدون انتقال ارز

در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم که بازرگانان و تجار می توانند بدون انتقال ارز نیمایی برخی از کالاها را سفارش دهند. در این بخش چند نمونه از این کالاها را نام برده ایم:

  • انواع فریزر و یخچال خانگی

  • کولر گازی

  • مواد اولیه مورد نیاز جهت استفاده در واحدهای تولیدی

  • جارو برقی

  • لوازم یدکی خودرو

  • قطعات موتور سیکلت و دوچرخه

  • آبمیوه گیر

  • تلویزیون

  • سیگار

  • گوشی تلفن همراه

  • پارچه

  • دام زنده

  • گوشت قرمز

  • گوشت مرغ

  • تجهیزات و مواد مورد نیاز پزشکی، آزمایشگاهی و بهداشتی

  • کلیه لوازم فرودگاهی

  • لوازم صوتی

  • ژنراتور برق

  • ویدیو و سی دی

  • دوربین عکاسی دیجیتال

نحوه ثبت سفارش بدون انتقال ارز

مصوبه ای که بر اساس آن بازرگانان و تجار می توانند برخی کالاها را بدون انتقال ارز نیمایی ثبت سفارش کنند به این صورت است که طبق مفاد آن امکان سفارش و وارد کردن مواد و قطعات ضروری مورد استفاده در خطوط تولید قابلیت ثبت سفارش بدون انتقال ارز را دارا می باشد. طبق همین مصوبه نهایت مبلغ مشخص شده برای همه بازرگانان در سامانه جامع تجارت ۳۰۰ میلیون دلار می باشد. البته لازم به یادآوری است که این مبلغ هر ساله تغییر می کند و تغییر آن مطابق با نوسانات ارزی، حجم خرید و نیاز داخلی کشورها می ‌باشد.

 آن دسته از بازرگانان عزیزی که قصد ثبت سفارش کالا بدون ارز نیمایی را دارند باید در به هنگام ثبت سفارش پرونده قبلی خود را به درستی ویرایش کرده و در سر برگ مربوط به اطلاعات مالی و بانکی نوع عملیات ارزی را بدون ارز نیمایی و روش فراهم کردن ارز را از محل بند ۹ ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات مرتبط با واردات مواد اولیه و قطعات و ملزومات  ضروری خطوط تولید انتخاب نمایند.

البته باید بگوییم که مورد نام برده شده برای هر بازرگان فقط یکبار و برای هر پرونده فقط یک بار امکان پذیر می باشد. بعد از ثبت سفارش بدون ارز نیمایی بازرگان وظیفه دارد تا پیش از اظهارات کالا در گمرک اطلاعات منشاء ارز را در سامانه جامع تجارت ثبت کند تا در نهایت کد ساتا را دریافت نماید. در غیر این صورت اگر بازرگان از ثبت اطلاعات منشا ارز سرباز زند، ترخیص کالا امکان پذیر نخواهد بود.

ترخیص کالا بدون ارز نیمایی

ترخیص کالا بدون ارز نیمایی

بازرگانی تلاش و توسعه به عنوان برترین شرکت ثبت سفارش واردات مشاوران، کارشناسان و ترخیص کاران حرفه ای دارد که به طور کامل با مراحل ثبت سفارش و نحوه ترخیص کالا بدون انتقال ارز آگاهی دارند. این افراد با توجه به سابقه کاری که در زمینه ترخیص کالا در گمرک دارند به خوبی می توانند کارهای مربوط به ترخیص کالا در جنوب را انجام دهند.

در چند سال گذشته به این دلیل که دولت با در نظر گرفتن دلایلی برای برخی از کالا ها ال سی صادر نمی کرد، بازرگان مجبور بودند ارز امر نیاز خود را به صورت آزاد از بازار تهیه نمایند. این تجارت به نوعی واردات کالا بدون انتقال ارز نام داشت. در پیروی از این قانون بازرگان زمانی که کالاها را وارد می ‌کردند دیگر نیازی به عرضه پروانه سبز گمرکی به بانک ها نداشتند.

ترخیص کالاهایی که بدون ارز نیمایی ثبت سفارش شده اند با سایر کالاها هیچ تفاوتی ندارد، تنها تفاوت آنها در نحوه ثبت سفارش است.

ترخیص کالا در جنوب

بازرگانی تلاش و توسعه معتبرترین شرکت ثبت سفارش کالا است که در خصوص ثبت سفارش، واردات و ترانزیت از ایران خدمات ارزشمندی به بازرگانان و تجار ارائه می دهد. مشاوران و ترخیص کاران این شرکت با توجه به مهارت ها و توانایی هایی که دارند می توانند به خوبی کارهای مربوط به ترخیص کالا در جنوب انجام دهند.

گمرک شهید رجایی بندرعباس یکی از مناطق تجاری مهم در جنوب کشور است که بیشتر بازرگانان این منطقه را جهت واردات و ترخیص کالاهای خود انتخاب می‌ کنند. ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی بندرعباس شرایط و قوانین خاصی دارد که رعایت آنها الزامی می باشد. در این منطقه تسهیلات، امکانات و تجهیزات زیادی جهت ترخیص، تخلیه و باربری در دسترس بازرگانان و تجار قرار داده شده است. بیشتر ترخیص کاران حرفه ای برای اینکه بتوانند به موقع کارهای مربوط به ترخیص را انجام دهند در نزدیکی این گمرک زندگی می کنند.

ترخیص کالا

ترخیص کالا در گمرک فرودگاه امام خمینی

گمرک فرودگاه امام خمینی به علت موقعیت مناسبی که دارد مورد توجه بازرگانان زیادی قرار گرفته است. بازرگانانی که می خواهند به راحتی کالاهای خود را وارد کشور کرده و در سریعترین زمان ممکن کارهای مربوط به ترخیص و باربری را انجام دهند بیشتر به سراغ گمرک فرودگاه امام خمینی می روند. چرا که این گمرک با در اختیار داشتن پرسنل حرفه ای و با تجربه قابلیت انجام بازرسی ‌های متعدد را دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.