خدمات مسافرتی بیمه سامان به پکیج جام جهانی علی‌بابا افزوده شد

در تیرماه ۱۴۰۰، فدراسیون جهانی فوتبال طی قراردادی رسمی، برای نخستین بار، مسئولیت ارائه خدمات خود نظیر بلیط بازی‌ها، حمل‌ونقل، اقامت و پذیرایی را به علی‌بابا واگذار کرد. علی‌بابا به‌عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین سایت خرید اینترنتی بلیط، هتل و تور در کشور، هم‌اکنون به‌عنوان تنها نماینده رسمی فیفا در ایران، به عرضه پکیج‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌پردازد و در آستانه برگزاری مسابقات، در راستای تحقق شعار خود مبنی بر تجربه شایسته سفر، با همکاری بیمه سامان، خدمات مسافرتی بیمه را به پکیج‌های جام جهانی خود افزوده است.

امروزه برای سفر به بسیاری از کشورهای جهان، دارا بودن بیمه مسافرتی الزامی است. با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر در کشور قطر، بسیاری از ایران برای حمایت از تیم ملی فوتبال کشورمان و تماشای دیگر بازی‌های برگزار شده در جام جهانی به تهیه بلیط سفر و هتل در قطر از راه‌های مختلفی ازجمله خریداری پکیج‌های جام جهانی علی‌بابا پرداختند.

ازآنجایی‌که برخورداری از بیمه مسافرتی یکی از دغدغه‌های گردشگران ایرانی به شمار می‌رود، علی‌بابا در مسیر تحقق شعار «تجربه شایسته سفر» با همکاری بیمه سامان، خدمات بیمه مسافرتی را به صورت ویژه در داخل خدمات ارائه‌شده در پکیج جام جهانی خود گنجاند. منظور از خدمات ویژه ترکیبی از خدمات بیمه سرقت و آتس‌سوزی منزل در مدت زمان سفر و نیز بیمه سرقت موبایل است که در این مسابقات به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

بدون بیمه تا خانه همسایه نیز نباید رفت

بدون بیمه تا خانه همسایه نیز نباید رفت

رشد قابل توجه صنعت گردشگری در دوران پساکرونا به دلایلی همچون عطش بیشتر به مسافرت بعد از دوران قرنطینه، افزایش درآمدهای قابل تصرف، افزایش سفرهای کاری و دسترسی آسان به رزرو آنلاین سفر و تعطیلات با تخفیف، ازجمله موارد قابل ذکر برای چرایی رشد بازار جهانی بیمه مسافرتی است. علاوه بر این، دولت‌های بسیاری از کشورها، داشتن بیمه مسافرتی را در هنگام درخواست ویزا اجباری کرده‌اند که این موضوع نیز به رشد بازار این خدمت کمک کرده است.

شاید در ذهن برخی، بیمه مسافرتی، موضوعی لوکس و یا مخصوص سفرهای طولانی‌مدت باشد اما همان‌طور که از نام آن مشخص است، حادثه، دون در نظر گرفتن تمام محاسبات ذهنی ما از سفر رخ می‌دهد حتی اگر این سفر، سفر به کشور همسایه و تنها برای چند روز باشد.

به‌عنوان نمونه، هزینه‌های درمانی، هرچند کوچک، با نرخ بالای دلار و یورو می‌توانند هزینه‌های غیر قابل پیش‌بینی را از حساب مسافران برداشت کنند. بیمه مسافرتی راهکاری است برای جلوگیری از متحمل شدن هزینه‌هایی از این نوع در سفر.

بیمه مسافرتی یکی از انواع بیمه‌های اشخاص است و هزینه‌های درمانی مسافرین در داخل و خارج از کشور را جبران می‌کند. این بیمه عموماً برای دریافت ویزا برخی از کشورها الزامی است و مسافرین خارجی این بیمه‌نامه را بسته به مدت اقامت خود تهیه می‌کنند. بیمه مسافرتی دارای پوشش‌های متنوعی بوده اما باور عمومی نسبت به آن، مربوط به جبران هزینه‌های درمانی، انتقال و فوت بیمه‌شده است.

علاوه بر این موارد، هزینه‌های درمانی و دارو، دندانپزشکی، بار و کنسلی پرواز، هزینه‌ها و اقدامات مربوط به امور حقوقی، نقل‌وانتقال یا بازگشت بیمه‌شده و همچنین هزینه‌های مربوط به همراه بیمه‌گذار نیز جزو موارد تحت پوشش بیمه‌های مسافرتی مختلف ازجمله بیمه مسافرتی سامان می‌شود.

بسته به موارد مورد توافق در بیمه، این خدمات می‌تواند شامل انتقال بیمه‌شده به مراکز درمانی و به کشور مبدأ، فوریت‌های پزشکی، بازگرداندن کودکان بی‌سرپرست، پرداخت هزینه‌های مسافرت همراه و پشتیبانی از بیمه‌گذار در صورت مفقودی مدارک شناسایی نیز شود.

مزایای بیمه مسافرتی

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اشاره شد، انتقال پزشکی، پرداخت هزینه پزشکی و غیر پزشکی، فوریت‌های دندانپزشکی، تحویل دارو، بازگرداندن جسد متوفی، راهنمای پزشکی، کمک‌رسانی حقوقی، راهنمایی برای رفع مشکلات و بازگرداندن کودک بی‌سرپرست ازجمله مزایای بیمه مسافرتی محسوب می‌شود.

به‌عنوان نمونه، در زمینه تحویل دارو، درصورتی‌که پزشک معالج بیمه‌گذار دارویی را حتی پیش از سفر تجویز کرده باشد، در صورت نبودن دارو در محل اقامت بیمه‌گذار، بیمه‌گر هزینه‌های ارسال اضطراری دارو را پرداخت خواهد کرد.

بازگرداندن جسد متوفی یکی دیگر از موارد مورد اشاره است که در آن هزینه‌های متعارف مربوط به تهیه تابوت و انتقال جسد بیمه‌شده متوفی به نزدیک‌ترین فرودگاه بین‌المللی محل اقامت وی در کشور مبدأ یا محل اقامت را شامل می‌شود. لازم به ذکر است که هزینه‌های برگزاری مراسم تشییع و تدفین در تعهد بیمه‌گر نخواهد بود.

مزایای بیمه مسافرتی

راهنمای پزشکی یکی دیگر از مزایای بیمه مسافرت است که با برخورداری از آن، بیمه‌گر موظف به ارائه اطلاعات مورد نیاز بیمه‌شده از قبیل نام و نشانی پزشکان متخصص، دندان‌پزشکان، داروخانه، بیمارستان و مراکز درمانی، آمبولانس و دیگر مراکز تخصصی جهت بیماران و مصدومان و راهنمایی‌های لازم به بیمه‌گذار است.

کمک‌رسانی حقوقی به‌عنوان بخش دیگری از پوشش بیمه مسافرتی بوده که به کمک آن، بیمه‌گر در شرایطی که شخص طبق قوانین محلی تحت پیگرد قانونی، مسئولیت مدنی ناشی از وارد آوردن خسارت تصادفی به شخص ثالث و یا نقض غیر عمدی قوانین حاکم بر کشور مقصد قرار بگیرد، هزینه‌های مربوط مراحل قضایی را سازمان‌دهی و پرداخت خواهد کرد. البته این مزایا شامل خسارات ناشی از استفاده، نگهداری و یا در اختیار داشتن اتومبیل نمی‌گردد.

راهنمایی برای رفع مشکلات یکی دیگر از موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی بوده تا در صورت گم شدن مدارک، بیمه‌گر موظف شود که در صورت گم شدن مدارک مهم مسافرت ازجمله گذرنامه و ویزا، راهنمایی‌های لازم را به بیمه‌شده ارائه کند.

بازگرداندن کودکان بی‌سرپرست نیز به‌عنوان موضوع دیگر به این شیوه است که هرگاه بیمه‌شده یا جسد وی به ایران منتقل شود، بیمه‌گر هزینه‌های متعارف برای بازگرداندن افراد زیر ۱۵ سال همراه فرد بیمه‌شده که در اثر این حادثه بی‌سرپرست مانده‌اند و قادر به سفر با وسیله نقلیه شخصی و یا وسیله نقلیه‌ای که در ابتدای سفر مورد استفاده قرار گرفته است نیستند، همراه با یک سرپرست که باید یک نفر از بستگان وی باشد را به ایران پرداخت خواهد کرد.

زمان خسارت

یکی از سؤالات پیش آمده برای مسافران برخوردار از بیمه مسافرتی، مدارک مورد نیاز برای اعلام خسارت بیمه مسافرتی است. این مدارک شامل اصل بیمه‌نامه، رونوشت صفحه اول گذرنامه و صفحات مهر خروج و ورود، صورتحساب پرداخت‌شده و رسید پول یا قبض پرداخت به صندوق است.

همچنین گزارش پزشکی، صورتحساب مرکز درمانی و رسید پرداخت هزینه‌های مربوطه برای هزینه‌های درمانی؛ نامه شرکت هوایی و فاکتور هزینه‌های پرداخت شده برای تأخیر در پرواز؛ گزارش پزشکی قانونی، بیمارستان، پزشک معالج و یا سایر مراجع قانونی برای فوت بیمه‌گذار و فاکتور هزینه‌های انجام شده و نامه شرکت هوایی مبنی بر عدم ارائه چمدان تا حداقل ۱۲ ساعت برای هزینه‌های خرید ضروری ناشی از تأخیر در رسیدن چمدان‌ها از دیگر مدارک لازم برای انواع خسارات در نظر گرفته شده برای بیمه مسافرتی هستند.

موارد مورد اشاره در بالا تنها بخشی از موارد تحت پوشش، شرایط و قوانین مربوط به بیمه مسافرتی بوده و به مسافران جام جهانی توصیه می‌شود قبل از مسافرت، اطلاعاتی درباره این خدمت ارائه‌شده از سوی علی‌بابا و بیمه سامان کسب کنند. برای اطلاع بیشتر از جزئیات پکیج‌های جام جهانی علی‌بابا، بیمه مسافرتی سامان در این پکیج‌ها و موارد ضروری در خصوص این بیمه می‌توانید به سایت فروش پکیج‌های جام جهانی علی‌بابا مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.