پوشش های اضافی بیمه بدنه شامل چه مواردی است؟

 اگر می‌خواهید با خیالی آسوده از سفرهای جاده‌ای و حمل‌ونقل با ماشین شخصی لذت ببرید، بهتر است از کلیه پوشش‌های بیمه‌ای بهره‌مند باشید. در این مقاله قصد داریم درباره پوشش های اضافی بیمه بدنه صحبت کنیم. چنانچه به‌تازگی ماشین خریده‌اید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با کلیه پوشش های بیمه بدنه اصلی

بیمه بدنه خودرو به‌طورکلی به دو دسته اصلی و اضافی تقسیم می‌شود. از آن‌جایی که حادثه هیچگاه خبر نمی‌دهد، لازم است که از کلیه پوشش‌ها و بیمه‌های گوناگون مربوط به ماشین بهره‌مند شویم. بیمه بدنه خودرو اصلی هزینه خساراتی همچون سرقت، واژگونی ماشین در اثر تصادفات جاده‌ای، انفجار و سقوط خودرو را می‌پردازد. پوشش بلایای طبیعی در بیمه بدنه اصلی از قبیل برخورد صاعقه، غرق شدن در سیل و ماندن زیر آوار زلزله انجام می‌شود. اگر زمانی به چرخ‌های ماشین‌تان خسارتی وارد شد نیز به راحتی از طریق بیمه بدنه اصلی برای دریافت خسارت اقدام کنید.

پوشش های اضافی بیمه بدنه؛ از شکستن شیشه تا خرابی رنگ خودرو

برای صاحبان خودرو بسیار مهم است که در کنار پرداخت کلیه جرائم، از کامل‌ترین بیمه برای ماشین استفاده کنند. تسویه کردن به‌موقع عوارض خودرو همان‌قدر مهم است که داشتن بیمه بدنه اضافی (فرعی) در کنار بیمه بدنه اصلی ضرورت دارد. تصور کنید که ماشین شما توسط سارقین دزدیده شود و پس از یافتن آن، با خودرویی بدون شیشه، بدنه ضربه دیده با رنگ‌های کنده شده روبه‌رو شوید! در این شرایط، بیمه بدنه اصلی و اضافی دست‌به‌دست هم می‌دهند و خسارات وارده را جبران می‌کنند. در قسمت‌های بعدی به توضیحاتی درباره پوشش فرعی بیمه بنده خواهیم پرداخت.

خسارات حوادث طبیعی

پوشش ترانزیت خودرو؛ بدون دغدغه در خارج از کشور رانندگی کنید

افرادی که کلیه سفرها (حتی سفرهای خارجی) را با ماشین خود انجام می‌دهند، باید از پوشش ترانزیت ماشین بیمه بدنه اضافی بهره‌مند شوند. پس از معاینه فنی خودرو و حصول اطمینان از سالم بودن اجزای ماشین، با آسودگی‌خاطر به سمت مقصد مورد‌نظر بشتابید. این پوشش به شما فرصت نشستن پشت فرمان و جهانگردی را می‌دهد. چنانچه در طول سفرهای خارجی، قطعاتی از ماشین‌تان دزدیده شد یا شیشه آن شکست، می‌توانید به‌راحتی از این پوشش بیمه استفاده کنید. فراموش نکنید که حتی خسارت ماشین بر اثر حوادث طبیعی در خارج نیز شامل بیمه بدنه اضافی خواهد شد.

پوشش رنگ و مواد شیمیایی؛ نگران آسیب دیدن بدنه ماشین نباشید

متاسفانه در برخی مواقع، اتفاقات دور از ذهنی برای ما رخ می‌دهند! ریختن مواد شیمیایی یا اسید روی بدنه خودرو، یکی از همین موارد است. از آن‌جایی که این حادثه باعث خوردگی، زدگی و از بین رفتن رنگ بدنه می‌شود، درنتیجه ارزش ماشین را به‌میزان قابل‌توجهی پایین می‌آورد. خوشبختانه بیمه بدنه فرعی، این خسارات را تمام و کمال برعهده گرفته و هزینه آن‌ها را پرداخت خواهد کرد.

شیشه‌های شکسته خودرو را با بیمه بدنه فرعی تعویض کنید

شکسته شدن شیشه‌های ماشین یکی از اتفاقات رایج برای صاحبان خودرو است. برخلاف تصور عموم، فقط تصادفات و دزدی‌ها باعث خرد شدن شیشه خودرو نمی‌شوند! بلکه عوامل دیگری نیز بر این موضوع اثرگذار هستند. متراکم شدن هوای داخل ماشین و تغییرات دمایی ناگهانی، باعث بروز این آسیب خواهند شد. پوشش بیمه بدنه فرعی، کلیه هزینه‌های مربوط به این اتفاق را پرداخت خواهد کرد.

در کنار مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، خساراتی از قبیل خواب خودرو، استهلاک ماشین، خساراتی که با کاهش ارزش خودرو ایجاد می‌شوند، خسارات بدنه به‌دلیل کشیده‌شدن اجسام نوک تیز روی آن و حذف فرانشیز بیمه بدنه نیز توسط بیمه بدنه فرعی پوشش داده می‌شود.

کدام خسارات شامل بیمه بدنه نمی‌شوند؟

بیمه بدنه خودرو با اینکه در شرایط استثنایی به کمک رانندگان می‌شتابد، اما در برخی موارد خاص هیچ‌گونه خسارتی را گردن نمی‌گیرد. به‌طورمثال:

  • ورود آسیب‌های عمدی به خودرو برای گرفتن خسارات بیمه بدنه

  • آسیب دیدن ماشین در شرایطی که راننده خودرو گواهینامه نداشته باشد

  • ایجاد صدمه به خودرو با سوار کردن بار بیش‌ازحد در آن

  • آسیب‌های احتمالی در شرایط تعقیب و گریز توسط نیروی انتظامی

به‌طورکلی با زیرپا گذاشتن قوانین؛ چه راهنمایی و رانندگی و چه قانون‌های بیمه؛ از هیچ‌گونه حقوق و خسارات تعیین شده بهره‌مند نخواهید شد.

پوشش بیمه بدنه

آیتول، بهترین گزینه برای انجام خدمات آنلاین خودرو

در این نوشته درباره پوشش های اضافی بیمه بدنه صحبت کردیم و انواع آن را توضیح دادیم. اکنون شما عزیزان از اهمیت بیمه بدنه اصلی و فرعی مطلع هستید. تحت‌پوشش قرار دادن خساراتی همچون انفجار ماشین، برخورد صاعقه، سقوط خودرو، تصادفات جاده‌ای و غرق شدن ماشین در سیل توسط بیمه بدنه اصلی انجام می‌شود. موارد فرعی دیگری نیز مانند شکسته شدن شیشه، اسیدپاشی و ازبین‌رفتن رنگ بدنه و ترانزیت خودرو توسط بیمه بدنه اضافی قابل‌پرداخت است. با داشتن انواع بیمه برای ماشین، نگرانی‌های احتمالی را از خود دور کنید. 

سامانه آیتول یکی از سایت‌های معتبر و کامل برای انجام خدمات آنلاین ماشین است. کاربران و صاحبان خودرو برای اخذ یا تمدید انواع بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث، استعلام و پرداخت عوارض خودرو، بیمه موتور سیکلت و دریافت غیرحضوری نوبت برای معاینه فنی و تعویض پلاک، می‌توانند به آدرس  itoll مراجعه کنند. در صورت بروز هرگونه سوال و پرسش، با شماره ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ تماس بگیرید. تیم پشتیبانی آیتول آماده پاسخگویی و رفع ابهامات شما عزیزان هستند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.