مزایای همکاری با شرکت ترخیص کالا از گمرک چیست؟

به‌همین‌دلیل است که بسیاری از مشاغل مرتبط با واردات یا صادرات، به فکر کمک گرفتن از یک شرکت ترخیصکار می‌افتند. البته، برخی از کسب‌و‌کارها هستند که تصمیم می‌گیرند به‌تنهایی از دریای مقررات گمرکی عبور کنند. اما بیشتر شرکت‌ها از یک شرکت ترخیص کالا کمک می‌گیرند، زیرا می‌خواهند زمان و منابع خود را به فعالیت‌های اصلی‌شان اختصاص دهند. بیایید با هم نگاهی به مزایای همکاری با یک شرکت ترخیص کار بیندازیم.

شرکت ترخیص کالا از گمرک چیست؟

شرکت‌های ترخیصکار، حمل‌ونقل و تحویل کالا از گمرک‌های مختلف برای افراد و شرکت‌های واردکننده یا صادرکننده را تسهیل می‌کنند. این شرکت‌ها از تمام قوانین و مقررات گمرکی آگاهی کافی دارند و می‌توانند استرس ناشی از فرآیند ترخیص کالا از گمرک را کاهش دهند، تا افراد و شرکت‌ها بتوانند بر روی فعالیت‌های اصلی‌شان تمرکز کنند.

کمک گرفتن از یک شرکت ترخیص کالا از گمرک چه مزایایی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، شرکت‌های ترخیص کار، نقش مهمی در تسهیل فرآیندهای گمرکی دارند. مزایای همکاری با این شرکت‌ها عبارتند از:

راحتی در انجام امور

تفاوت اصلی بین استخدام حسابدار برای رسیدگی به امور مالی و مالیاتی و انجام آن توسط خودتان چیست؟ به‌طور حتم استخدام یک حسابدار که تجربه و تخصص کافی در زمینه امور مالی و مالیاتی را داشته‌باشد، بسیار راحت‌تر است و به احتمال زیاد به مشکل مالیاتی بر نخواهید خورد. 

وقتی تصمیم می‌گیرید برای کاری که خودتان می‌توانید انجام دهید، یک فرد متخصص را استخدام کنید، ارزش بیشتری برای زمان و انرژی خود قائل هستید. برای ترخیص کالا از گمرک نیز همین‌طور است. از نظر تئوری می‌توانید همه کارهای مربوط به آن را به‌تنهایی انجام دهید، اما باید زمان و انرژی زیادی را برای آن صرف کنید.

شاید با خود فکر کنید که با تسهیل قوانین و توسعه اینترنت و دیجیتالی شدن بسیاری از فرآیندهای گمرکی بسیار راحت شده است، اما در واقعیت این‌گونه نیست. درست است که امروزه روند ترخیص کالا نسبت به گذشته آسان‌تر است، اما بازهم قوانین و مقررات زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاهی کافی داشته باشید.

ایمنی

تصور کنید می‌خواهید کالایی را وارد کشور کنید. با دقت تمام مدارک موردنیاز را جمع‌آوری کرده‌اید، اما به‌طور تصادفی کالاها را به اشتباه طبقه‌بندی می‌کنید. این اشتباه به‌نظر ساده و کوچک، موجب می‌شود که با جریمه‌های سنگین روبه‌رو شوید. اما اگر از یک شرکت ترخیصکار کمک گرفته بودید، چنین مسئله‌ای رخ نمی‌داد.

همکاری با یک شرکت واردات کالا که مسئولیت همه امور گمرکی را برعهده بگیرد، به‌میزان قابل توجهی بروز اشتباهات احتمالی را کاهش می‌دهد. بدون شک اتکا به یک کارگزار گمرکی، مطمئن‌ترین انتخابی است که می‌توانید برای شرکت خود داشته‌باشید. زیرا اگر به کلاهبرداری متهم شوید، ممکن است عواقب سنگینی را برای کسب‌وکارتان به‌همراه داشته باشد.

تطبیق‌پذیری

مقررات بین‌المللی همیشه در حال تغییر هستند و کووید ۱۹ همه‌چیز را حتی غیرقابل پیش‌بینی‌تر از گذشته کرده است. ترخیص‌کاران گمرک این موقعیت را دارند که از آخرین قوانین و مقررات گمرکی مطلع باشند و خود را به‌روز نگه دارند.

اگر کسب‌وکار شما با صادرات و واردات کالا سروکار دارد، کمک گرفتن از یک شرکت واردات کالا از گمرک، یک ضرورت است. زیرا صرف زمان و هزینه برای یادگیری قوانین صادرات و واردات بیهوده است، چون این قوانین ممکن است در سال بعد تغییر کنند. همکاری منظم با یک شرکت ترخیص کار، برای کسب‌وکار شما تطبیق‌پذیری لازم برای فعالیت در مقیاس جهانی را فراهم می‌کند.

همکاری با شرکت ترخیص کالا از گمرک برای آماده‌سازی مدارک

هیچ چیز دلهره‌آورتر از خیره شدن به کوهی از مدارک مهمی که نمی‌دانید چگونه تکمیل کنید، وجود ندارد. از آنجایی‌که این اسناد برای فرآیند گمرکی بسیار مهم هستند، بهترین کار توسط متخصصان آماده‌سازی و تکمیل شوند. زیرا یک اشتباه کوچک ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته‌باشد.

وقتی از یک شرکت ترخیص کالا کمک می‌گیرید، آن‌ها منافع شرکت شما را درنظر می‌گیرند و آماده هستند تا در هر مرحله از شما حمایت کنند. زیرا برای ماموران گمرک اهمیتی چندانی ندارد که آیا محموله‌های شما با تأخیر مواجه می‌شوند یا خیر.

 images_1667734707.png

مدیریت هزینه

دلیل اصلی عدم کمک گرفتن از یک شرکت واردات و صادرات کالا از گمرک توسط شرکت‌ها، نگرانی از هزینه‌های کارگزاری آن‌هاست. اما این یک دیدگاه نسبتاً کوته‌بینانه از سودآوری است. شما نباید همکاری با یک کارگزار گمرکی را به‌عنوان هزینه درنظر بگیرید، زیرا این کار یک سرمایه‌گذاری است.

شرکت ترخیص کار، علاوه‌بر کمک به جلوگیری از هزینه‌های سنگین ناشی از اشتباهات در فرآیندهای گمرکی و سایر مجازات‌ها، می‌تواند موقعیت‌های ایده‌آل و مقرون‌به‌صرفه نرخ‌های گمرکی را برای محموله‌های شما پیدا کند و این توانایی را دارد که بودجه‌بندی مناسبی را به شما پیشنهاد دهد. این مزیت موجب می‌شود تا از هرگونه هزینه غافلگیرکننده در طول مسیر ترخیص کالا جلوگیری کنید.

اگر کالایی را به کشور وارد می‌کنید، کارگزار گمرک می‌تواند به شما کمک کند که کمترین مالیات ممکن را برای آن بپردازید و از معافیت‌های مالیاتی مختلف بهره‌مند شوید. شرکت راهکار تجارت پایا به‌عنوان یکی از برترین و معتبرترین شرکت‌های ترخیص کالا از گمرک، آماده است تا در کلیه فرآیندهای گمرکی در کنار شما باشد.

بهره‌وری

لحظه‌ای را تصور کنید که متوجه می‌شوید محموله شما در مرز گیر کرده است. شکایات متعددی از مشتریان دریافت خواهید کرد که به شما یادآوری می‌کنند، وعده‌های خود را زیر پا گذاشته‌اید. چندین بار در روز با گمرک تماس می‌گیرید و سعی می‌کنید بفهمید محموله‌تان کجاست و چگونه می‌توانید آن را از گمرک خارج کنید. این کابوس به‌راحتی با کمک گرفتن از یک شرکت ترخیصکار قابل اجتناب است، پس همین امروز با ما تماس بگیرید.

شرکت ترخیص کالا از گمرک چه کاری برای شما انجام می‌دهد؟

وظیفه شرکت ترخیصکار گمرک این است که به شما کمک کند، محموله‌های خود را از گمرک راحت‌تر ترخیص کنید. اما این‌کار به‌هیچ‌وجه ساده نیست. شرکت‌های واردات کالا در زمینه‌های زیر به مشتریان خود کمک می‌کنند:

  • به افراد و شرکت‌ها کمک می‌کنند تا الزامات دولتی حاکم بر واردات و صادرات محموله‌ها را برآورده کنند و به‌عنوان یک واسطه متخصص بین گمرک و صاحبان محموله‌ها ایفای نقش می‌کنند.

  • اطلاعات موردنیاز را تهیه و ارسال می‌کنند و پرداخت‌های لازم را از طرف صاحب محموله انجام می‌دهند.

  • اسناد تجاری را بررسی می‌کنند تا ببینند آیا با الزامات نظارتی مطابقت دارند یا خیر.

  • مطمئن می‌شوند که کالاهای مشتریان به‌درستی طبقه‌بندی شده‌اند تا عوارض و مالیات آن‌ها به‌درستی اعمال شود و جریمه نشوند.

  • از تخصص خود برای کمک به گسترش تجارت مشتریان در بازارهای جدید استفاده می‌کنند. اگر علاقه‌مند به دستیابی به مشتریان در نقاط مختلف دنیا هستید، یک شرکت ترخیص کالا از گمرک می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

  • به شرکت‌ها مشاوره تخصصی ارائه می‌دهد. شرکت‌های مختلف، نیازهای تجاری خاصی دارند، به‌ویژه مشاغل کوچک با حجم صادرات/واردات کمتر. یک شرکت واردات و صادرات کالا، به نیازهای مشتریان خود توجه کافی خواهد داشت و به موفقیت کسب‌وکار او کمک می‌کند.

چرا به یک شرکت ترخیص کالا نیاز دارید؟

برای استفاده از خدمات یک شرکت ترخیص کالا از گمرک، دلایل زیادی وجود دارد. در ادامه دلایل قانع‌کننده‌ای به شما ارائه خواهیم کرد.

دانش در الزامات پیچیده نظارتی

برخی از کسب‌و‌کارها به الزامات پیچیده نظارتی حاکم بر حمل‌و‌نقل کالا از مرزها آگاهی کافی ندارند. در این‌صورت می‌توانند این کار را برون‌سپاری  و با یک شرکت کارگزاری گمرکی همکاری کنند.

شرکت‌های حرفه‌ای واردات و صادرات کالا، مجموعه کاملی از خدمات واردات/صادرات، از جمله لجستیک، حمل‌و‌نقل، انبار و توزیع را ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که به‌طور کامل به کسب‌وکار شما رسیدگی می‌شود.

راستی‌آزمایی اظهارنامه‌ها

نکته دیگری که باید درنظر داشت این است که شما از نظر قانونی در قبال تمامی اظهارنامه‌های گمرکی که ارائه می‌دهید، مسئول هستید. از آنجایی‌که اظهارنامه‌های نادرست می‌توانند منجر به حسابرسی، جریمه و مجازات برای کسب‌وکار شما شود، اطمینان حاصل کنید که اظهارنامه‌های خود را توسط یک شرکت ترخیصکار معتبر تأیید می‌کنید.

 images_1667734767.png

کمک به جلوگیری از هزینه‌های غیر ضروری

قوانین و مقررات در معاملات برون‌مرزی مدام تغییر می‌کنند. کارگزاران گمرک به‌عنوان متخصص در الزامات هر نوع کالا می‌توانند به شما کمک کنند تا از تاخیرهای پرهزینه، جریمه، مصادره کالا و سایر مجازات‌ها جلوگیری کنید.

سخن پایانی

حمل‌ونقل بین‌المللی کالا ممکن است در ظاهر آسان به‌نظر برسد، اما اگر شما از آخرین سیاست‌های تجاری و واردات کالا آگاهی کافی نداشته باشید، دچار دردسر خواهید شد. به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار با کمک گرفتن از یک شرکت ترخیص کالا از گمرک، نیاز به هیچ‌گونه نگرانی در مورد تغییرات مکرر قوانین یا عدم تحویل محموله خود نخواهید داشت. شرکت راهکار تجارت پایا با سابقه‌ای طولانی و درخشان در امور ترخیص کالا، افتخار دارد که در خدمت افراد و شرکت‌های واردکننده و صادرکننده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.