زیباترین مساجد آسیا را بشناسید

بنابراین در سراسر این قاره، مساجد منحصر‌به‌فرد و زیبایی وجود دارد که همه‌ی افراد مسلمان و غیرمسلمان را شیفته‌ی زیبایی خود می‎کند. پس خوب است که زیباترین مساجد آسیا را بشناسید تا با این مکان‌های زیبا و معنوی در سراسر قاره آشنا شوید.

مسجد سلطان احمد، ساختمانی زیبا به رنگ آبی است

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی در شهر استانبول از باشکوه‌ترین و مشهورترین مساجد جهان است که یکی از زیباترین آنها نیز به شمار می‌آید. این مسجد در قرن ۱۷ میلادی در طول مدت ۸ سال ساخته شده است. مسجد کبود استانبول در رقابت با مسجد ایاصوفیه ساخته شده است و هر چند که ارتفاع گنبدهای آن از ایاصوفیه کمتر است، اما از نظر زیبایی چیزی از ایاصوفیه کم ندارد.

مسجد سلطان احمد دارای ۲۰ هزار قطعه کاشی به رنگ آبی، خوشنویسی‌های هنرمندانه‌ای در سقف و ۶ مناره است. اگر هتل استانبول ترکیه را رزرو کرده و قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، حتما از مسجد سلطان احمد دیدن کنید.

زیباترین مساجد آسیا را بشناسید

بزرگترین فرش دستباف ایرانی در زیباترین مسجد امارات متحده

برای کسانی که هتل دبی را رزرو کرده و به این شهر زیبا سفر کرده‌اند، بازدید از مسجد شیخ زاید که در شهر ابوظبی و در همسایگی دبی قرار دارد، توصیه می‌شود. این مسجد یکی از شگفت‌انگیزترین بناهای مذهبی در جهان است و بزرگ‌ترین مسجد امارات متحده محسوب می‎شود. در این مسجد رد پایی از هنر ایرانی دیده می‌شود زیرا بزرگ‌ترین فرش دستبافت دنیا بافت هنرمندان ایرانی در آن قرار دارد. لوسترهای زیبا در مسجد، صحن مرمرین و موزاییکی و طراحی دقیق و ظریف این مسجد آن را به یکی از بی‌نظیرترین و بی‌رقیب‌ترین مساجد جهان بدل کرده است.  

دلیل زیبایی مسجد جامع کوالالامپور چیست؟

مسجد جامع کوالالامپور در کشور مالزی که مسجد ملی این کشور به شمار می‌آید، با عمری بیش از 50 سال، یکی از معروف‌ترین مسجدها در آسیا است. از آنجایی که کشور مالزی آب‌وهوایی استوایی دارد و تمام مناطق آن از سرسبزی خاصی برخوردار است، این مسجد بی‌همتا نیز توسط معمارانی چیره‌دست در باغ‌هایی سرسبز بنا شده است.

مسجد جامع کوالالمپور با یک گنبد 16 ضلعی، شبیه به یک چتر باز است و گلدسته‎ای به ارتفاع 73 متر دارد. علاوه بر گنبد اصلی حدود 50 گنبد کوچک سبز آن را به یکی از زیباترین مساجد جهان تبدیل کرده است. ظرفیت این مسجد در حدود 15 هزار نفر است. اگر قصد رزرو هتل خارجی برای کشور مالزی را دارید، حتما از این مسجد زیبا دیدن کنید.

مسجد نصیرالملک با نام مسجد صورتی معروف است

مسجد نصیرالملک در شیراز که با نام مسجد صورتی شناخته می‎شود، در محله‌ی گود عربان قرار دارد و این مسجد در مدت 11 سال بین سال‌های 1294 تا 1305 هجری قمری ساخته شد و در و پنجره‌های رنگی در سال 1348 به آن اضافه شد. این مسجد زیبا که به دلیل رنگ‌های بی‌نظیرش به عنوان مسجد صورتی شناخته می‌شود، گنبد ندارد و این یکی از عجایب آن است. کاشی‌ها و مقرنس‌های انجام شده در آن بسیار زیبا است و شیشه‌های آن نور را به رنگ صورتی در داخل می‌تاباند. زیباترین بخش مسجد شبستان غربی آن است که باید حتما از آن بازدید کرد.

مسجد نصیرالملک با نام مسجد صورتی معروف است

زیبایی کم نظیر مسجد پوترا

مسجد پوترا در کشور مالزی را می‌توان یکی از زیباترین مساجد جهان دانست. این مسجد در کوالالامپور، پایتخت مالزی و در مجاورت دریاچه‎ی پوتراجایا ساخته شده است. در طراحی نمای این مسجد از رنگ صورتی استفاده شده که این رنگ در آب این دریاچه انعکاس زیبایی دارد. بخش زیادی از مسجد پوترا در آب ساخته شده و زیبایی بی‌نظیری به آن داده است. مناره‌ی مسجد پوترا 116 متر و گنبد آن 76 متر ارتفاع دارد.

بزرگترین مسجد جنوب شرق آسیا کجاست؟

وسیع‌ترین و بزرگ‌ترین مسجد در جنوب شرق آسیا، مسجد استقلال است که در پایتخت مجمع‌الجزایر اندونزی، در شهر جاکارتا بنا شده است. ساخت این مسجد 17 سال، بین سال‌های 1961 تا 1978 به طول انجامید. مسجد استقلال دارای یک بنای مکعبی شکل و 7 ورودی است. مسجد استقلال با گنبدی از جنس و قطری 45 متری، زیبایی ویژه‌ای دارد. این گنبد 17 متر ارتفاع دارد و از دوردست‌ها قابل مشاهده است. مسجد استقلال دارای 12 ستون در فضای اصلی است. در پشت فضای اصلی مسجد، تراس‌هایی وجود دارد که در آنها 1800 جای گرفته‌اند. ظرفیت کلی مسجد استقلال حدود 200 هزار نفر است که آن را به یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان تبدیل کرده است.

مسجد امام اصفهان واقع در میدان نقش جهان

مسجد امام واقع در میدان نقش جهان اصفهان، یکی از زیباترین مساجد ساخته شده در ایران عزیزمان و حتی جهان است. این مسجد بین سال‌های 1020 تا 1038 ساخته شده و در ساخت آن 18 میلیون قطعه آجر و 475 هزار کاشی به کار رفته است. مسجد امام دارای 1 گنبد، 4 مناره و 2 شبستان است و در طول تاریخ نام‌های متفاوتی از قبیل مسجد شاه، مسجد سلطانی جدید، مسجد جامع عباسی، مسجد المهدی و مسجد امام را به خود گرفته است.

در مسجد امام بخشی وجود دارد که صدای شما اکو می‌شود و اگر زیر قسمتی از سقف یکی از بخش‌ها قرار بگیرید و آواز بخوانید می‌توانید احساس کنید که در استودیو و با میکروفون مشغول خواندن هستید. علاوه بر این، مسجد دارای یک سنگ شاخص ساعت است که ظهر شرعی را نشان می‌دهد و هنگام ظهر در تمام روزهای سال، بدون سایه است.

مسجد سلیمانیه در کدام کشور است؟

هر چند سلیمانیه نام شهری در عراق است اما مسجد سلیمانیه در کشور ترکیه قرار دارد. این مسجد در دوران عثمانی، در سال 1556 میلادی، به دستور سلطان سلیمان ساخته شد و به همین دلیل نام سلیمانیه را گرفته است. مسجد دارای 4 مناره در 4 گوشه‌ی حیاط درونی است. مسجد سلیمانیه دارای 3 در ورودی است که ر کدام به زیبایی در اطراف مسجد قرار دارند. مسجد سلیمانیه علاوه بر مسجد دارای بخش‌های دیگری مانند مدرسه‌ی طب، مهمان خانه، بیمارستان، رستوران و کاروانسرا نیز هست.

مسجد سلطان قابوس توسط ایرانی‌ها در عمان ساخته شده است

مسجد سلطان قابوس یک مسجد نسبتا تازه‌ساز در کشور عمان است که در سال 2001 در شهر مسقط ساخته شد. برای ساخت این مسجد زیبا و مدرن برخی از معماران و هنرمندان ایرانی با مهندسین عمانی همکاری کرده‎اند. مسجد جامع سلطان قابوس دارای صحن سخنرانی، صحن بانوان، کتابخانه و صحن اصلی نماز است. لوستر معروف این مسجد حدود 1100 لامپ دارد و پیش از این که مسجد شیخ زاید ساخته شود، بزرگ‌ترین فرش دستبافت ایرانی در این مسجد بود.

مسجد کریستالی مالزی، اولین مسجد هوشمند دنیا

مسجد کریستالی مالزی در سال 2006 در ایالت ترنگانو، از شیشه ساخته شده است و به این دلیل عنوان مسجد کریستالی را از آن خود کرده است. این مسجد در جزیره‌ای مصنوعی با 4 مناره و 9 گنبد ساخته شده و نورپردازی بی‌نظیری دارد. این مسجد لقب نخستین مسجد هوشمند دنیا را به خود گرفته و آیات قرآن در این مسجد به رنگ طلایی حکاکی شده است.

مسجدهای مهم عربستان در کدام شهرها هستند؟

مسجدهای مهم عربستان در کدام شهرها هستند؟

دو مسجد زیبا و مهم در عربستان عبارتند از مسجد الحرام، یعنی بزرگ‌ترین و نخستین مسجدی که در جهان اسلام در شهر مکه ساخته شده، مسجدالنبی که دومین مکان مقدس در جهان اسلام بوده و در شهر مدینه قرار دارد. مسجدالحرام، نام‌های دیگری نظیر مسجد اعظم، کعبه، بیت الحرم، خانه خدا، بیت الله الحرام و بیت العتیق نیز دارد و قبله‌گاه اصلی مسلمانان است. مسجد‎الحرام دارای 9 مناره به ارتفاع 89 متر است. شهرت مسجدالنبی در شهر مدینه به دلیل وجود آرامگاه پیامبر اکرم است. این مسجد دارای وجود 10 مناره‌ی 105 است و از بخش‌های آن می‎توان به باغ‌های بهشت، الروضه، محراب، منبر و مناره‌ها و معماری داخلی حیرت‌آور آن اشاره کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.