نوبت اینترنتی و مشاوره آنلاین با بهترین دکترهای تهران در دکترتو

اما در صورتی که نیاز دارید از دکترهای متخصص تهران نوبت مطب بگیرید می‌توانید به لیست بهترین دکترهای متخصص تهران مراجعه کرده و از این پزشکان در سریع ترین زمان نوبت بگیرید. با مراجعه به سایت نوبت‌دهی و مشاوره آنلاین دکترتو و انتخاب شهر تهران می‌توانید به لیست پزشکان و اطلاعات آنها دسترسی داشته باشید و از دکترهای متخصص تهران بر اساس نیاز و محل دقیق سکونت خود نوبت اینترنتی و یا مشاوره آنلاین دریافت کنید.

دکتر متخصص و فوق تخصص داخلی چه خدماتی ارائه می کند؟

متخصص داخلی با معاینه ارگان‌های داخلی شما را بررسی می‌کند و در صورت لزوم آزمایش‌ها و بررسی‌های تکمیلی را درخواست می‌کند. بررسی‌های بیشتر به تشخیص مشکل کمک می‌کند. بعد از تشخیص دکتر داخلی با انجام درمان‌های غیر جراحی و فرایند‌های درمانی مختلف به درمان می‌پردازد. برخی از اقداماتی که متخصص داخلی ارائه می‌کند شامل موارد زیر هستند؛

  • معاینات دقیق اندام‌های داخلی بدن

  • غربالگری‌ها و بررسی‌های پیشگیرانه در بیماری‌های مختلف

  • درمان مشکلات و اختلالات داخلی که ساده و پیچیده هستند. 

  • مدیریت بیماری‌های مزمن 

  • مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی‌ها

  • ارجاع به جراح و یا متخصصین دیگر

سریعترین راه گرفتن نوبت آنلاین از بهترین دکتر متخصص داخلی در تهران

برای دریافت نوبت از بهترین دکتر متخصص داخلی تهران دیگر نیازی نیست که وقت، پول و انرژی خود را بیهوده هدر بدهید. یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌هایی که می‌توانید با آن نوبت دکتر داخلی تهران بگیرید، سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو است. 

برای دریافت نوبت از دکترتو، تنها کافی است با تلفن همراه و یا لپتاپ و کامپیوتر وارد سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو شوید. سپس با جستجوی دکتر داخلی در شهر تهران، به دکتر داخلی تهران در محله‌های مختلف از جمله شمال تهران، غرب تهران، شرق تهارن و جنوب تهران دسترسی خواهید داشت. با انتخاب دکتر مورد نظر اولین نوبت در دسترس را دریافت می‌کنید. 

لیست بهترین دکترهای متخصص داخلی تهران:

  • دکتر مرتضی آقاجان پورپاشا

  • دکتر سید محمود اسحق حسینی

  • دکتر حسین دلشاد

  • دکتر فرهاد مرادی

  • دکتر یاسر مرآتی

  • دکتر علی مصدق خواه

  • دکتر نکیسا درویشی

  • دکتر مجتبی گرجی

  • دکتر محمد تلک آبادی

  • دکتر محمد عزیزی

بیماری های مرتبط با تخصص داخلی کدامند؟

بیماری‌هایی که مرتبط با دکتر داخلی هستند انواع مختلفی دارند و بسیار زیادند. از آنجایی که دکتر داخلی تمامی سیستم‌های داخلی بدن را بررسی می‌کند و تعداد این اندام‌ها زیاد هستند، بیماری‌های زیادی را هم مدیریت و درمان می‌کند.  بیشتر افرادی که مشکلاتی دارند که باید به متخصص داخلی مراجعه کنند، معمولا سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند که باید از دکتر داخلی نوبت بگیرند. بنابراین بهتر است که بیماری‌هایی که دکتر داخلی درمان می‌کند را بشناسید. 

غلظت خون و راه های درمان آن

بر اثر زیاد شدن تعداد گلبول‌های قرمز خون غلظت خون یا پلی سیتمی و یا اریتروسیتوز در بدن ایجاد می‌شود. معمولا غلظت خون باعث بروز خارش‌های پوستی، قرمز شدن چشم و پوست می‌شود. از آنجایی که افزایش میزان گلبول‌های قرمز به بافت‌ها و ارگان‌های بدن آسیب می‌رساند، می‌تواند علائم و عوارض خطرناکی در فرد به وجود آورد.

احتمالا در اطرافیان خود دیده‌اید که وقتی رنگ خون فرد تیره باشد، آن را به غلظت خون نسبت می‌دهند، اما این یک تصور غلط است؛ بیماری غلظت خون‌ را به بالا بودن میزان هموگلوبین خون می‌گویند. غلظت خون می‌تواند باعث لخته شدن خون شود و این لخته‌ها ممکن است جریان خون به اندام‌های حیاتی بدن مثل قلب یا مغز را مسدود کنند. با بسته شدن جریان خون خطر بروز حمله قلبی یا سکته بالا می‌رود. 

دکتر داخلی تهران

انواع غلظت خون

  • پلیسیتمی اولیه

این نوع غلظت خون وقتی اتفاق می‌افتد که اختلالاتی در مغز استخوان وجود داشته باشد، و این اختلالات باعث تولید اضافی سلول‌های قرمز در خون ‌شوند.

  • پلی سیتمی ثانویه

بر اثر بالا رفتن طبیعی و یا ساختگی میزان رشد اریتروپویتین‌ها اتفاق می‌‌افتد و باعث افزایش تولید اریتروسیکل‌ها در بدن می‌شود. در چنین موقعیتی، میزان اریتروسیکل‌ها ممکن است از ۶ تا ۸ میلیون شروع شود و حتی گاهی به ۹ میلیون عدد هم برسد.

  • پلیستیمی مطلق

پلیسیتمی مطلق به حالتی گفته می‌شود که تولید گلبول‌های قرمز، به دلیل فرآیندهایی که در مغز استخوان شکل می‌گیرد و یا فرآیندهای دیگری که باعث می‌شوند گلبول‌های قرمز اضافی تولید شود، ادامه پیدا کنند و متوقف نشوند.

  • پلی ستیمی ظاهری

در این نوع غلظت خون، آزمایش نشان می‌دهد که تعداد گلبول‌های قرمز بدن فرد طبیعی است ولی میزان پلاسمای کم شده است. این وضعیت باعث افزایش غلظت خون می‌شود. دلیل این نوع پلی ستیمی می‌تواند استعمال سیگار، اضافه وزن، مصرف نوشیدنی‌های الکی زیاد و یا مصرف برخی داروها باشد.

اگر دلایل غلظت خون ظاهری مشخص شود، با مدیریت کردن آن می‌توان به بهبود آن کمک کرد. مثل ترک سیگار، کم کردن نوشیدنی‌های الکی و...

  • غلظت خون نسبی

این نوع غلظت خون نیز مانند غلظت خون ظاهری است و می‌تواند بر اثر از دست دادن بیش از حد مایعات بدن رخ دهد. مثل عرق کردن زیاد، استفراغ و یا اسهال شدید

  • غلظت خون چوواش

این غلظت خون ارثی است و ممکن است بر اثر یک جهش ژنتیکی خاص رخ دهد. 

از کجا بدانیم غلظت خون داریم؟

معمولا افراد وقتی به سن شصت سالگی یا بیشتر می‌رسند تازه متوجه می‌شوند که دچار غلظت خون هستند. اما به این معنی نیست که در سن پایین‌تر کسی دچار غلظت خون نمی‌شوند!

بعضی از علائم مثل داشتن سرگیجه، احساس ضعف و خستگی، سردرد، خون دماغ شدن، تاری دید، خارش پوستی، احساس درد در ناحیه گردن می‌توانند هشداری برای غلظت خون داشتن شما باشند ولی این علائم همیشه درست نیستند. 

یک آزمایش خون معمولی می‌تواند به شما نشان دهد که افزایش سلول خونی در بدنتان وجود دارد یا خیر. لازم به ذکر است که این بیماری در مردان، شایع‌تر از زنان است. برای درمان انواع بیماری های مرتبط با تخصص داخلی می توانید به لیست بهترین دکترهای متخصص و فوق تخصص داخلی به لینک زیر مراجعه کنید:

https://doctoreto.com/doctors/speciality/internist

دکتر متخصص داخلی کیست؟

 دکتر متخصص داخلی کیست؟

دکتر متخصص داخلی دررابطه‌با تمامی اندام‌ها و سیستم‌های داخلی بدن تخصص دارد. دانش و تخصص بالینی این پزشکان در زمینه تشخیص بیماری، درمان و مراقبت از بزرگسالان است. اگر دچار مشکلات پزشکی گیج‌کننده‌ای هستید و نمی‌دانید مشکل از کدام اندام یا سیستم است، باید به دکتر داخلی مراجعه کنید.

این متخصصان همچنین برای مدیریت بیماری‌های مزمن و مراقبت از بیمارانی که به بیش از یک بیماری دچار هستند، تخصص لازم را کسب کرده‌اند.

برای تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی، فشارخون بالا، دیابت، چاقی و بیماری‌های مزمن ریوی می‌توان به دکتر داخلی مراجعه کرد. این پزشکان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را درمان و مدیریت می‌کنند. برخی از این متخصصان ممکن است رشته فوق‌تخصصی انتخاب کنند و در زمینه خاصی مانند قلب و عروق به تخصص بالاتری برسند.

برای آشنایی بیشتر با دکتر متخصص و فوق تخصص داخلی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://doctoreto.com/blog/who-is-the-internal-specialist/

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.