فرصت استثنایی برای شرکت‌های دانش بنیان

 با حمایت از این شرکت‌های خصوصی و تعاونی می‌توان به آینده کشور امیدوار بود. هیئت مدیره این شرکت‌ها همگی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند و توانایی خلق ایده‌های جدید و رونق اقتصادی را دارا می‌باشند. حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توسط برخی صندوق‌ها انجام می‌شود. از جمله این صندوق‌ها می‌توان به صندوق پژوهش و فناوری کریمه اشاره کرد. شما در این مطلب با این صندوق بیشتر آشنا می‌شوید.

قانون جهش تولید دانش بنیان

با توجه به تمرکز دولت به افزایش تولید دانش بنیان در کشور، قانونی با نام جهش تولید دانش بنیان در اردیبهشت 1401 در مجلس به تصویب رسید. این قانون را می‌توان برنامه 20 ساله تولید کشور دانست و همین امر باعث شده که شرکت‌های دانش بنیان به صورت جدی کارهای خود را از سر بگیرند و برای رسیدن به اهداف خود از صندوق‌های مختلف درخواست حمایت کنند. صندوق کریمه نیز می‌تواند از گزینه‌های حمایتی این شرکت‌ها باشد.

صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم

تاسیس این صندوق به سال 1393 برمی‌گردد که هدف از ایجاد آن حمایت کمی و کیفی از فعالیت‌های پژوهشی، کاربردی و توسعه‌ای است. ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش غیر دولتی و ارائه خدمات مالی به کارآفرینان و نوآوران از دیگر اهداف این صندوق است. اگر شما نیز به دنبال فرصتی برای سرمایه گذاری هستید یا طرحی در نظر دارید که از نظر تامین مالی با مشکل مواجه هستید، می‌توانید از این صندوق کمک بگیرید.

مرکز نوآوری

با توجه به اینکه افراد با تجربه در این صندوق فعال هستند، شما برای توسعه کسب و کار خود می‌توانید با اعضای صندوق مشاوره داشته باشید و راهکارهای مختلف بگیرید.

افزایش سرمایه صندوق کریمه

مهم‌ترین پارامتر صندوق‌ها میزان سرمایه آنها است که با توجه به آن می‌توان طرح و نوآوری خاصی را به صندوق پیشنهاد داد. در سال گذشته سرمایه صندوق 52 میلیارد ریال بود که با تلاش مدیران این سرمایه به 101 میلیارد ریال رسیده است. میزان رشد صندوق در یک و نیم سال گذشته در کشور بی سابقه است و به همین دلیل انتظار بسیار زیادی از این صندوق در حمایت از نوآوری‌ها داریم.

این سرمایه به منظور خدمت‌رسانی به زیست بوم نوآوری، فناوری، دانش بنیان و خلاق کشور با تمرکز به استان قم به کار رفته خواهد شد. با توجه به افزایش درخواست‌ها در سال جاری فرآیند خاصی در ثبت نام و ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

با توجه به همکاری شرکت‌های مختلف با این صندوق، پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده، میزان سرمایه ثبتی صندوق به 200 میلیون ریال برسد.

ارائه ضمانت نامه به شرکت‌های فناور

همانطور که می‌دانید فروشنده یا ارائه دهنده خدمات در مقابل خدمات یا محصولی که عرضه می‌کند، تعهداتی از مشتری دریافت می‌کند. ضمانت نامه نوعی تعهد است که به واسطه آن در صورت نقص ادعای مشتری، خسارتی به ارائه دهنده خدمات یا فروشنده داده می‌شود.

صندوق پژوهش و فناوری کریمه به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، ضمانت نامه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد تا در پیشبرد اهداف آنها کمک کرده باشد. تیم ارزیابی قوی در این صندوق، اهداف شرکت‌های خلاق و نوآور را می‌سنجند و پس از تایید، ضمانت نامه‌ای صادر می‌شود. از انواع این ضمانت‌نامه‌ها می‌توان به ضمانت نامه حسن انجام کار، شرکت در مناقصه، پیش پرداخت و ... اشاره کرد.

جمع بندی

با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، امیدهای زیادی برای پیشرفت کشور در اقتصاد و شکوفایی استعدادهای نهفته بیدار شد. بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و نوآور به حمایت نیاز دارند که صندوق‌های پژوهش در این راستا تاسیس شده‌اند. صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم با سابقه 8 ساله توانسته با سود انباشته سال گذشته سرمایه خود را دو برابر کند. ارائه ضمانت‌نامه‌های مختلف اعم از ضمانت نامه پیش پرداخت، شرکت در مناقصه و ... از خدمات ویژه این صندوق به شرکت‌های دانش بنیان و خلاق است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.