هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

در این روش پایه‌های فلزی و پیچی شکل جایگزین ریشه اصلی دندان می‌شوند. افرادی که در اثر ضربه، پوسیدگی دندان یا هر علت دیگری دندان خود را ازدست‌داده‌اند، می‌توانند با این روش زیبایی خود را بازگردانند. اما یکی از مسائل مهم در این زمینه هزینه ایمپلنت دندان است.

توضیح مختصری از ایمپلنت دندان

کاشت دندان مصنوعی یک راه خوب برای جایگزین کردن دندان طبیعی است در زمانی که آن را از دست می­دهیم. در این روش درمانی پایه­هایی مستحکم بر روی استخوان فک شما کاشته خواهند شد. سپس منتظر می­مانیم تا فک شما و پایه جوش بخورند و در اطراف محل کاشت استخوان­هایی جدید ساخته شوند. به این شکل انگار ریشه­ جدیدی از دندان در دهان شما رشد کرده است. سپس وقت این است که تاج دندان را بر روی پایه قرار دهیم. حالا دیگر شما می­توانید از دندان مصنوعی خود مثل یک دندان واقعی استفاده کنید و نگران هیچ چیز نباشید.

انواع ایمپلنت

قبل از اینکه به سراغ هزینه ایمپلنت دندان برویم لازم است تا انواع مختلف این درمان را بشناسیم. شما بسته به نیاز خود یکی از این روش­ها را برگزینید. درباره اینکه کدام راهکار بهتر است و برای شما نتیجه خوشایندتری خواهد داشت باید با پزشک متخصص دندانپزشک خود مشورت کنید.

کاشت ایمپلنت کامل

کاشت ایمپلنت کامل دندان در حقیقت مخصوص افرادی است که تمامی دندان­های خود را از دست داده­اند. در بین تمامی روش­های ایمپلنت، هزینه ایمپلنت دندان در این روش بیشتر از همه است چراکه در ایمپلنت کامل دو فک حدود ۱۱ تا ۱۶ ایمپلنت درون فک قرار می‌گیرند. قیمت ایمپلنت دندان به نوع آن بستگی دارد. قیمت ایمپلنت دندان اشترومن از نوع کره‌ای بالاتر است. قیمت‌ ایمپلنت کامل به شرح زیر است. البته لازم به ذکر است فاکتورهایی مانند کشیدن دندان و پیوند استخوان لحاظ نشده‌اند و در صورت نیاز بیمار، باید به هزینه ایمپلنت اضافه شود. هزینه‌های جانبی ایمپلنت را پیشتر برای شما شرح دادیم.

جدول1

لیست قیمت انواع ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۱ از مقاله سایت دکترتو درباره قیمت ایمپلنت از اینجا برداشته شده است

کاشت ایمپلنت فوری

هزینه ایمپلنت دندان در کاشت فوری کمی بیشتر از کاشت معمولی است. همان طور که از اسمش پیداست این کاشت نیاز به دوران نقاهت ندارد و به شکل فوری انجام خواهد شد. نام دیگر این روش ایمپلنت یک روزه است. معمولا از این کاشت برای دندان­های جلویی که تنها زینت­بخش صورت هستند استفاده می­شود. به دلیل اینکه دیگر در این درمان شاهد استخوان­سازی نیستیم نمی­توان آن را برای دندان­های اصلی که فعالیت زیادی در هنگام جویدن دارند، استفاده کرد. بزرگ­ترین مزیت این روش سرعت آن است که تنها در یک روز تمام مراحلش پایان می­پذیرد و دقیقا از روز دوم می­توانید به روال معمول زندگی خود برگردید.

کاشت ایمپلنت تکی

متداول­ترین روشی که در کاشت دندان استفاده می­شود، ایمپلنت تکی است. هزینه ایمپلنت دندان در روش تکی به عوامل زیادی وابسته است. در ادامه کامل این مراحل را بررسی خواهیم کرد. این روش به مراقبت زیادی احتیاج دارد و حتی ممکن است چندین ماه طول بکشد تا فک شما و پایه استخوان­سازی را به پایان برسانند. تورم جزیی و درد خفیف بعد از انجام این روش درمانی امری طبیعی است و پس از چند روز از بین خواهد رفت. اگر این مورد ادامه­دار بود باید به پزشک خود مراجعه کنید و او را در جریان مشکل خود قرار دهید.

کاشت ایمپلنت تکی

هزینه انواع روکش ایمپلنت

روکش ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد. برخی از آنها کیفیت بالایی داشته و تا سال‌های طولانی دوام دارند. اما برخی دیگر ممکن است در اثر فشار یا جویدن غذاهای سفت بشکنند. در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع روکش ایمپلنت دندان را در سال ۱۴۰۱ مشاهده کنید.

قیمت ایمپلنت

هزینه روکش موقت ایمپلنت دندان

بعد از نصب پایه ایمپلنت و اباتمنت لازم است برای ساخت روکش قالب‌گیری انجام شود. قالب به آزمایشگاه فرستاده شده و بعد از حدود ۱ یا ۲ ماه روکش آماده می‌شود. در این مدت یک روکش موقت روی ایمپلنت قرار می‌گیرد. قیمت روکش موقت بسیار کمتر از روکش اصلی است. هزینه این روکش در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰٫۰۰۰ تومان می‌شود.

چه عواملی در هزینه ایمپلنت دندان موثر هستند؟

همانطور که گفتیم 3 عامل مهم در تعیین کاشت دندان نقش اساسی دارند.

برند

در ادامه پاسخ به سوال هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؛ باید بگوییم برند اهمیت زیادی دارد که پایه دندان شما توسط چه برندی ساخته شده است. برند­های ساخت کشور کره­ جنوبی کمترین قیمت را در بازار ایران دارند. این کاشت­ها اقتصادی هستند و از لحاظ کیفیت نیز می­شود تا حدی رویشان حساب کرد. بعد از آنها باید ایمپلنت­های آمریکایی را معرفی کنیم. آنها هم از لحاظ کیفی و هم قیمتی متوسط هستند. در ایران به دلیل اینکه آنها کمتر تقاضا دارند گاهی قیمتشان از محصولات سوئیسی نیز بیشتر خواهد شد. کاشت سوئیسی بهترین کاشت حال حاضر بازار ایران است. آنها هم قیمت و هم کیفیت بسیار بالایی دارند. اگر می­خواهید مبلغی بیش از کاشت سوئیسی هزینه کنید باید به سراغ ایمپلنت اروپایی (آلمانی و فرانسوی) بروید.

تکنولوژی

بعضی از تکنولوژی­ها در قیمت ایمپلنت نقش دارند. قیمت ایمپلنت با توجه به اینکه چه روش­های نوینی در آن استفاده شده تغییر خواهد کرد. برای مثال اسکن 3 بعدی یکی از این روش­ها است که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. به کمک این روش محل قرار­گیری دندان شما به طور کامل اسکن خواهد شد و کاشتی مخصوص به همان ناحیه برایتان ساخته می­شود. از مزیت­های اسکن 3 بعدی باید به این مورد اشاره کرد که شما دیگر لق بودن دندان را تجربه نمی­کنید. به علاوه اینکه درد کمتری در زمان کاشت متحمل خواهید شد.

متریال

عامل آخری که در هزینه ایمپلنت دندان تاثیرگذار است، متریال می­باشد. معمولا برای ساخت پایه دندان از تیتانیوم خالص کمک گرفته می­شود. مسلما تیتانیومی که در محصولات کره­ای مورد استفاده قرار می­گیرد با تیتانیوم سوئیسی یکی نیست. در این بین بعضی از شرکت­های آمریکایی عادت را کنار گذاشته­اند و  به سراغ متریال خاص­تری رفته­اند.

در کل ایمپلنت دندان چقدر هزینه دارد؟

در محاسبه قیمت دقیق باید هزینه­های جانبی کار را نیز در نظر بگیرید. برای مثال کشیدن دندان قبل از کاشت چیزی است که از ذهن دور می­ماند. روکش­های سرامیکی مازاد بر ایمپلنت نیز هزینه مجزا خواهد داشت. برای کاشت کامل باید حداقل 80 و حداکثر 300 میلیون هزینه کنید. کاشت فوری و تکی نیز هزینه­ای بین 6 تا 13 میلیون خواهد داشت. البته اگر از برند­های ایرانی استفاده کنید کف قیمتی به 4 میلیون نیز خواهد رسید.

قیمت ایمپلنت آمریکایی

انواع ایمپلنت آمریکایی کیفیت بالایی داشته و جز بهترین ایمپلنت‌های بازار هستند. در ایران بیشتر از ایمپلنت زیمر استفاده می‌شود. برندهای آمریکایی نسبت به ایمپلنت‌های اروپایی و کره‌ای قیمت بالاتری دارند.

برند آمریکایی ایمپلنت که معمولا در ایران استفاده می‌شود، برند Zimmer است. این برند جز ایمپلنت‌های Top level است. قیمت آن از ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان تا ۱۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان متغیر است.

قیمت ایمپلنت آلمانی

ایمپلنت آلمانی به نسبت ایمپلنت‌های کره‌ای و ایرانی گران‌تر است. قیمت کاشت هر واحد ایمپلنت دندان با برند آلمانی icx حدود ۸٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می‌شود. برند آلمانی General جز مرغوب‌ترین ایمپلنت‌ها بوده و قیمت آن حدود ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است.

قیمت ایمپلنت زیمر

ایمپلنت زیمر ساخت کشور آمریکا است. این برند جز برندهای top level است. اگر قیمت ایمپلنت دندان برای شما مهم نبوده و به دنبال بهترین برندها هستید، ایمپلنت زیمر گزینه خوبی است. قیمت ایمپلنت زیمر حدود ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است. با احتساب روکش هزینه آن حدود ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۱۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می‌شود.

قیمت ایمپلنت نئودنت

ایمپلنت نئودنت ساخت کشور سوئیس و برزیل است. این برند نیز جز برندهای top level محسوب شده و گران است. برای هر واحد دندان باید حدود ۷٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان هزینه کرد. با احتساب هزینه روکش قیمت آن حدود ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می‌شود.

قیمت ایمپلنت spi

Spi از ایمپلنت‌های سوئیسی بسیار معروف است. قیمت آن حدود ۸٫۵۰۰٫۰۰۰ بوده و جز ایمپلنت‌های مرغوب محسوب می‌شود.

قیمت ایمپلنت اشترومن

ایمپلنت اشترومن جز برندهای سوئیسی است. این برند انواع مختلفی داشته که هرکدام قیمت متفاوتی دارند. برند اشترومن تیتانیوم حدود ۹٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان بوده و ایمپلنت اشترومن نئودنت ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است. این قیمت با احتساب قیمت روکش محاسبه شده است. اشترومن اکتیو نوع top level این برند است. قیمت آن برای هر واحد دندان حدود ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می‌شود.

سخن آخر

در پاسخ به سوال هزینه ایمپلنت دندان چقدر است عوامل زیادی موثر هستند که در بالا شرح دادیم. قیمت­ها به شکل حدودی و تقریبی ذکر شد و همه چیز بستگی به انتخاب شما دارد. در بحث کاشت یک مسئله دیگر که باید آن را بسیار جدی بگیرید، اجرای کار است. دکتر دندانپزشک تهران یا شهری که ایمپلنت انجام می‌دهید؛ باید توانایی و تجربه کافی در کاشت دندان را داشته باشد وگرنه با بهترین متریال و برند نیز نتیجه مطلوب را نخواهید گرفت. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

منبع: https://doctoreto.com/blog/dental-implant-cost/

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.