جدیدترین هزینه و  تعرفه خدمات دندانپزشکی 1401

در این صفحه قصد داریم جدیدترین تعرفه دندانپزشکی 1401 که مربوط به رایج ترین خدمات درمانی و زیبایی می شود را اعلام کنیم.

توجه: در این صفحه هزینه های دندانپزشکی به صورت حدودی و پایه اعلام شده است؛ در واقع شما رقم های عنوان شده در این صفحه را به عنوان حداقل هزینه تعرفه خدمات دندانپزشکی 1401 در نظر بگیرید.

چرا تعرفه خدمات دندانپزشکی 1401 در مراکز خصوصی متفاوت است؟

در واقع به دلایل زیر تعرفه خدمات دندانپزشکی در کلینیک ها و شهرهای مختلف متفاوت است:

• در مراکزی که به جای دندانپزشک عمومی، دندانپزشک متخصص فعالیت دارد تعرفه دندانپزشکی بیشتری دارد.

• اکثر مواد مصرفی دندانپزشکی وارداتی هستند و قیمت آنها تابع نوسانات ارزی و دلار است.

• موقعیت جغرافیایی کلینیک دندانپزشکی می تواند در هزینه خدمات تفاوت ایجاد کند. مراکزی که اجاره بهای زیادی می پردازند، از به روزترین تجهیزات استفاده می کنند و خدمات با کیفیتی ارائه می دهند مسلما هزینه بیشتری دریافت می کنند.

• اکثر مراکز خصوصی با بیمه ها طرف قرارداد نیستند.

تعرفه رایج ترین خدمات درمانی دندانپزشکی در سال 1401

کشیدن دندان و پر کردن دندان دو نمونه از رایج ترین خدمات درمانی مراکز دندانپزشکی است که در ادامه درباره هزینه این خدمات در سال 1401 صحبت خواهیم کرد.

هزینه پر کردن دندان

به منظور درمان پوسیدگی دندان، دندان پزشک بخش های پوسیده دندان را توسط ابزار مخصوص برمی دارد و سپس حفره ایجاد شده را با مواد پرکننده، پر می کند تا قدرت و عملکرد دندان ها حفظ شود. 

در جدول زیر می توانید هزینه پر کردن دندان در سال 1401 را براساس ماده پرکننده و کلاس ترمیم مشاهده کنید:

مواد پر کننده دندان

تعرفه رایج ترین خدمات زیبایی دندانپزشکی در سال 1401

ایمپلنت دندان و لمینت دندان دو نمونه از رایج ترین خدمات زیبایی دندانپزشکی هستند که در این بخش قصد داریم درباره هزینه ایمپلنت دندان و لمینت دندان در سال 1401 صحبت کنیم.

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

لمینت دندان لایه های نازک همرنگ دندان است که به آن ونیر هم گفته می شود و برای مخفی کردن مشکلات ظاهری دندان و اصلاح طرح لبخند از آن استفاده می شود. در این بخش سعی کردیم هزینه لمینت دندان در سال 1401 را به طور حدودی اعلام کنیم؛ اما همان طور که گفتیم قیمت دقیق این نوع خدمات به نسبت خصوصی یا دولتی بودن مراکز و سایر فاکتورها می تواند متفاوت باشد.

لمینت

نوع لمینت

آیا امکان پرداخت اقساطی هزینه لمینت دندان وجود دارد؟

به دلیل اینکه لمینت دندان نیاز به چندین جلسه مراجعه به کلینیک دارد (حداقل دو جلسه) امکان قسط بندی هزینه لمینت دندان وجود دارد اما بیمار باید بیشتر مبلغ را در جلسه اول پرداخت کند. شما می توانید بین جلسه اول و دوم که اصولا 1 الی 3 هفته فاصله وجود دارد مابقی هزینه لمینت دندان را پرداخت کنید. 

البته تمامی مراکز امکان پرداخت قسطی هزینه های لمینت دندان را ندارند، بنابراین حتما قبل از آغاز درمان درباره نحوه پرداخت هزینه ها از دندانپزشک خود سوال کنید.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت دندان یکی دیگر از رایج ترین پروسه های دندانپزشکی و البته گران ترین آنها است. هزینه ایمپلنت دندان در سال 1401 به طور حدودی بین 4 الی 12 میلیون تومان است. ایمپلنت های بسیاری با مارک ها و ویژگی های مختلف در بازار جهان و ایران وجود دارند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. در این صفحه جدول تعرفه معروف ترین ایمپلنت ها را به طور حدودی آورده ایم.

نوع ایمپلنت

توجه: البته ایملپنت های آمریکایی، سوئیسی و کره ای علاوه بر موارد گفته شده انواع مختلف دیگری هم دارند که هزینه هر کدام می تواند متفاوت از یکدیگر باشند. همچنین هزینه ایمپلنت دندان ایرانی هم از 3 میلیون تا 11 میلیون تومان است.

ایمپلنت

آیا امکان پرداخت اقساطی هزینه ایمپلنت دندان وجود دارد؟

از آنجا که ایمپلنت دندان جزء گران ترین روش های دندانپزشکی است اکثر مراکز و کلینیک ها امکان پرداخت اقساطی هزینه ایمپلنت دندان را برای مراجعان کنندگان خود در نظر گرفته اند.

قوانین مربوط به پرداخت هزینه ایمپلنت دندان به صورت اقساطی در مراکز مختلف متفاوت است اما اصولا یک مبلغی را به عنوان پیش پرداخت دریافت می کنند و باقی مانده هزینه به صورت ماهیانه (معمولا در سه قسط) از بیمار دریافت می شود. برای اطلاع از شرایط پرداخت اقساطی هزینه ایمپلنت دندان بهتر است از کلینیک دندانپزشکی مدنظر خود سوال کنید.

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟

ارتودنسی یکی از بهترین روش ها برای اصلاح نامنظمی دندان ها و فاصله بین دندانی است. هزینه ارتودنسی دندان به نسبت نوع آن کاملا متفاوت است؛ هزینه انواع ارتودنسی دندان در سال 1401 به شرح زیر است:

• هزینه ارتودنسی ثابت معمولی از 11 میلیون تومان است.

• قیمت ارتودنسی ثابت سرامیکی از 14 میلیون تومان است.

• تعرفه ارتودنسی لینگوال از 15 میلیون تومان است.

• هزینه ارتودنسی نامرئی به نسبت نوع آن از 10 الی 30 میلیون تومان است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.