تجارت بدون مرز با SILKGATEWAY

در سال ۲۰۲۰ استارتاپی به نام نت کوین کپیتال  NETCOINCAPITAL یا به اختصار NCC با هدف ایجاد تغییر در ساختارهای تکنولوژیکی و مالی کار خود را در حوزه فین تک آغاز کرد.

نت کوین کپیتال در جهت برآورده کردن نیازهای مالی در راستای رسیدن به اهداف و چشم انداز (White Paper) خود، هم زمان با رشد فضای رمز ارزها و شبکه بلاکچین، اقدام به توزیع سهام خود، به صورت توکن، در بستر این شبکه کرده است و در ۵ آگوست ۲۰۲۱ در مارکت جهانی، اقدام به عرضه عمومی نمود.

درگاه پرداخت SILKGATEWAY

یکی از اهداف این استارتاپ، راه اندازی درگاه پرداخت SILKGATEWAY بر بستر بلاکچین می باشد که با استفاده از آن، دریافت انواع رمز ارزها برای تمامی کسب و کارها به عنوان یک روش پرداخت میسر می گردد. نت کوین کپیتال با توجه به نیاز فروشندگان کالا و خدمات، رشد روز افزون و ارتباط آنها با بازار دیگر کشورها، اقدام به تحقیق و توسعه این درگاه نموده است.

می توان یکی از مهمترین مزیت این درگاه را، ارتباط و دریافت تراکنش های مالی فروشگاه های آنلاین داخلی، با مشتریان خارج از کشور دانست چرا که این ایده با توجه به وجود تحریم ها و عدم اتصال شبکه ی بانکی کشور به شبکه بین المللی، ایجاد شد و با جذب سرمایه و توسعه تیم های تحقیقاتی و اجرایی، وارد مرحله تست و پیاده سازی گردیده است.

نام این پروژه از جاده ابریشم گرفته شده است که در دوران باستان مهم ترین کانال تجاری شرق به غرب بوده است. پروژه SILKGATEWAY نیز امکانی را فراهم آورده  تا کسب و کارها بتوانند بدون محدودیت، ارتباط تجاری داشته باشند. این پروژه با توجه به اینکه برپایه شبکه بلاکچین (ساختار غیر متمرکز) ایجاد شده است، قابل نظارت از طرف نهادها و کشورهای وضع کننده تحریم،‌ نمی باشد.

محمد نظرنژاد از مؤسسین و ایده پردازان این استارتاپ اینگونه بیان می کند که: " امروزه زندگی مردم را اینترنت و ابزارهای دیجیتالی، تحت عنوان انقلاب

نت کوین

صنعتی چهارم یا اقتصاد دیجیتال، متحول کرده است؛ ویژگی آن، ورود کسب و کارها به اقتصاد جهانی همراه با کمترین چالش است. در اقتصاد دیجیتال ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بیشتر و فاصله بین آن‌ها کمتر شده است؛ چرا که فناوری‌های دیجیتال مرزهای جغرافیایی را از بین برده است.

راه اندازی کسب و کارهای نو با استفاده از خلاقیت و تکنولوژی های روز در دنیا به یکی از بخش های مهم و درآمدزای اقتصاد بسیاری از کشورها از جمله کشورهای پیشرفته تبدیل شده است. و نتکوین کپیتال توانسته است با استفاده از ابزارهای موجود در حوزه اقتصاد دیجیتال و با تولید تکنولوژی های مدرن، با هدف توسعه کسب و کارها در بستر اینترنت، گامی در جهت اشتغال زایی بردارد و سبب ارتقا و تحول جایگاه کشور در معادلات جهانی شود. "

دیگر اهداف و پروژه ها

از دیگر بخش ها و اقدامات استارتاپ نت کوین کپیتال انجام تحقیق و توسعه برای راه اندازی فروشگاه آنلاینی با درگاه پرداخت SILKGATEWAY می باشد که کاربران بتوانند در بستر اینترنت، با پرداخت رمز ارزها خدمات و محصولات مورد نظر خود را دریافت کنند.

محمد نظرنژاد در ادامه افزود: "  SILKGATEWAY گام اول نت کوین کپیتال برای دستیابی به اهداف بلند مدت این استارتاپ، برای توسعه کسب و کارها است؛ که امیدوارم در جای دیگر و با قاطعیت بیشتری نسبت به پروژه ها، توضیحات کامل تری ارائه بدهم."

نت کوین کپیتال

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.