افزایش قیمت حلوا سویق سنجد در تهران

در ادامه به طور کامل به توضیح آن خواهیم پرداخت پس در این مقاله با ما همراه باشید. از خواص آن می توان به کمک به رشد جنین در سه ماهه سوم، مستحکم شدن و جلوگیری از پوکی استخوان، افزایش شیر مادران و جلوگیری از یبوست اشاره کرد.

این روزها سویق در سبد غذایی بیشتر مردم قرار گرفته است و در انواع گوناگونی از جمله سنجد و گندم به فروش می رسد و سایت آراد برندینگ این امکان را برای شما فراهم آورده تا به صورت عمده و با بهترین قیمت روز از آن ها خرید کنید. اما سویق چیست و چه کاربردی دارد؟ سویق یک خوراکی بسیار مغذی و ساده می باشد که از دانه های غلاتی مانند گندم، سبوس، جو و برنج تهیه می شود که سرشار از خاصیت می باشد و شکل ظاهری آن چیزی شبیه به آرد می باشد.

قیمت سویق سنجد

همان طور که گفته شد انواع سویق با بیشتر غلات تهیه می شود و علاوه بر آن با میوه هایی همچون سنجد هم تهیه می شود که با قیمت سویق سنجد در بازار با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد؛ علاوه بر سویق سنجد، انواع گوناگونی از سویق وجود دارد مانند:

سویق گندم

سویق جو

سویق عدس

سویق برنج

سویق کامل

سویق کودک

سویق سنجد

ما در ابتدا قصد داریم درباره سویق سنجد و خواص آن صحبت کنیم؛ سنجد یک میوه بسیار مغذی است که در طب سنتی از تمام قسمت های مختلف این میوه استفاده می کنند و دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی می باشد که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر می باشد.

سویق سنجد را از آسیاب کردن پوست، گوشت و هسته آن تهیه می کنند و آن را به روش های مختلف مصرف می کنند. معمولا آن را با ترکیب آب، شیر و عسل میل می کنند اما طریقه مصرف آن برای درمان هر نوع بیماری متفاوت می باشد.

درمان پوکی استخوان و درد مفاصل از مهم ترین خواص پودر سنجد می باشد و اما از دیگر خواص آن موارد زیر می باشد:

- برای چاقی: افرادی که از لاغری خود رنج می برند و به دنبال افزایش وزن هستند می توانند سویق سنجد را هر روز با یک لیوان شیر مخلوط کرده و مصرف کنند که این کار به افزایش وزن کمک زیادی می کند.

- تقویت رشد مو: سنجد سرشار از کلسیم و فسفر می باشد که باعث تقویت مو شده و مصرف آن برای خانوم هایی که ریزش مو دارند توصیه می شود.

- در بارداری: مصرف سنجد برای خانم های باردار به شدت توصیه می شود چرا که به دلیل وجود کلسیم در آن، از پوسیدگی دندان و پوکی استخوان در دوران بارداری جلوگیری می کند.

حلوا سویق سنجد

یکی از کاربردهایی که سویق سنجد دارد در تهیه حلوا سویق سنجد می باشد که هم باعث ایجاد طعمی لذیذ در حلوا می شود و هم اینکه خاصیت آنرا بسیار بالا می برد. برای تهیه این حلوا آرد را به همراه سویق الک می کنند تا زبری آن گرفته شود و بعد کمی تفت داده می شوند و به محض اینکه کمی رنگ آن تغییر کرد شعله را خاموش می کنند.

حلوا سویق سنجد

سپس مقداری روغن را در ظرف آب می کنند و آرد و سویق تفت داده را به آن اضافه می کنند و در مرحله بعد به آن شیره انگور می افزایند و بعد از قوام پیدا کردن شعله را خاموش می کنند.

حلوای سویق سنجد بسیار گرم و انرژی زا است و یک میان وعده بسیار مناسب می باشد. در طب سنتی یکی از چیزهایی که زیاد به آن اشاره شده است سویق وگل سنجد می باشد که دارای کاربردهای زیادی است. در طب ابو علی سینا هم در مورد استفاده از سویق سنجد برای برطرف کردن بسیاری از بیماریها بسیار نام برده شده است.

برای تهیه این ماده غذایی پرخاصیت، در ابتدا قسمت گوشتی و سپس هسته آنرا پودر می کنند و بعد آنها را با هم ترکیب می نمایند و در مرحله بعد آنرا تفت می دهند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.