قیمت بذر فلفل شمشیری شیرین

 این بذر ها چون شیرین است، محصول آن هم شیرین می شود، از آن جایی که بذر فلفل خیلی حساس است، باید در دمای مناسب باشد، تا خوب رشد کند، لذا محیط گلخانه مناسب ترین جا برای رشد بذر فلفل می باشد.

بذر فلفل شمشیری فرقی با بذر های نوع دیگر فلفل ندارد، چه از نظر دمایی که مناسب رشد بذر می باشد و همچنین نحوه تولید آنها هم یکی است. بنابراین فلفل تند و شیرین حاصل از این بذرها خواص مثل هم دارند. که از ویژگی های این محصول خاصیت آنتی اکسیدانی است ،که در فلفل وجود دارد.

در کاشت بذر فلفل شمشیری شیرین گلخانه ای خاک آن خیلی اهمیت دارد، خاک یک گیاه مثل تغذیه مناسب برای کودک بسیار مهم است، که اگر در تغذیه کودک از مواد غذایی مناسب استفاده نشود، کودک رشد مطلوبی نخواهد داشت، بذر فلفل هم همین گونه است.

 خاک مناسب آب کافی و نور هم از ضروریات رشد بذر است، ولی اگر گیاه را در آفتاب قرار دادیم، حواسمان باشد خاک آن خشک نشود، البته در گلخانه نور مستقیم خورشید را نداریم و هوا هم مرطوب است و مناسب گیاه می باشد، برای همین گلهایی که در گلخانه است، رشد خوبی دارد چون نور، خاک، آب و دمای مناسب دارد و زیر نظر متخصصین گیاه شناسی رشد می کنند، ولی اگر بذر گیاه را در گلدان می کارید می توانید، از ترکیب چند کود استفاده کنید از خاک هایی که از برگ درست شده و خاک های باغچه و کودی که از حیوانات بدست می آید.

بذر فلفل شمشیری

فلفل شمشیری گونه ای از فلفل می باشد که مصرف آن اخیرا در کشور متداول شده است و فلفل گیاهی بوته ای یک ساله است که ساقه های بوته فلفل تا ارتفاع ۷۰ سانت میرسد و برگ های آن به رنگ سبز و به حالت نوک تیز هستند. گل های این گیاه سفید رنگ بوده و میوه آن در رنگ های متنوع مانند قرمز، سبز، زرد و در انواع و اشکال ضخیم و نازک، کروی، بلند، بیضوی و .. به عمل می آید.

اولین و مهمترین مرحله جهت کاشت بذر فلفل شمشیری، این است که بذر فلفل را به مدت چند ساعت در آب قرار دهید تا به خوبی خیس بخورد. این کار باعث می شود پوسته بذر فلفل نرم شده و مرحله جوانه زنی گیاه، راحت تر و سریع تر انجام شود.

بذر فلفل شمشیری

بهترین زمان جهت کاشت بذر فلفل شمشیری، پس از پایان دوره سرما و تقریبا اواسط اردیبهشت می باشد. با توجه به اینکه این گیاه برای رشد و نمو به گرما نیاز دارد، باید بهترین زمان را برای کشت گیاه انتخاب نمود تا بتوان بیشترین مقدار محصول را به دست آورد.

بذر ها را  درون خاک بکارید و برای این کار باید از خاک مناسب استفاده شود و باید بدانید که هر نوع خاکی برای کاشت بذر های فلفل مناسب نمی باشند و می توانند باعث عدم جوانه زنی و رشد گیاه شوند.

مناسب ترین نوع خاک برای کاشت بذر فلفل شمشیری، خاک آماده و حاوی ترکیب کوکوپیت و پرلیت و همچنین کمپوستمی باشد. بسیاری از خاک ها به همین منظور، تقویت و ضد عفونی شده و روانه بازار می گردند.

قیمت فلفل شمشیری

فلفل شمشیری یکی از پر مصرف ترین فلفل ها در ایران است که شکل ظاهری آن بلند و کشیده می باشد و در طعم های شیرین و تند و در دو نوع رنگی سبز و قرمز وجود دارد که از خواص بالایی هم برخوردار است.

لازم به ذکر است که فلفل دارای طبع خشک و گرمی است و مصرف زیاد آن برای افرادی که مزاج گرمی دارند توصیه نمی شود ولی می توانند آن را با روغن های گیاهی مصرف کنند تا طبع آن معتدل شود.

این فلفل بسیار تند تر از فلفل سبز است که از آن به عنوان چاشنی در غذا نیز استفاده می کنند.

قیمت فلفل شمشیری

فلفل شمشیری به خاطر خواص فراوان و قیمت فلفل شمشیری مناسبی که در بازار عرضه می شود بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته و از آن به مقدار زیادی مصرف می کنند. فلفل شمشیری روش کاشت خاص خود را دارد که بیشتر افراد آن را در گلخانه ها پرورش می دهند و خرید و فروش آن را به صورت عمده انجام می دهند که این مجموعه یکی از آن هاست.

فلفل را هم در باغچه و هم در گلدان می کارند که برای کاشت آن داخل گلدان باید به روشی که در ادامه ذکر می شود عمل کنید:

ابتدا بذر های فلفل را به مدت حداکثر 12 ساعت درون آب ولرم خیس کنید این کار باعث می شود تا بذرها زود جوانه بزنند. در مرحله بعد شما به یک گلدان نسبتا بزرگ و خاک مناسب نیاز دارید که بهترین خاک برای کاشت فلفل، کوکوپیت و پیت ماس می باشد. سپس درون خاک چند سوراخ ایجاد کنید و بذر ها را داخل آن بیندازید.

دوباره داخل سوراخ ها را با خاک پر کنید و کمی آن را به آرامی فشار دهید تا بذر ها با خاک تماس داشته باشند و در آخر با یک آبپاش روی خاک را به طور کامل آبیاری کنید و آن را در جایی مناسب که نور کافی داشته باشد قرار دهید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.