۵ مزیت مقایسه قبل از خرید بلیط هواپیما

 هرچند برخی از این چالش‌ها اجتناب ناپذیر هستند اما اگر می‌خواهید تعداد آنها را به حداقل برسانید خوب است بدانید که بسیاری از مسائلی که ممکن است بعد از خرید بلیط هواپیما با آن مواجه شوید ناشی از عدم آگاهی و خرید عجولانه است. به عبارت دیگر خرید بلیط هواپیما نیز مانند خرید هر محصول و خدمات دیگری نیازمند صرف زمان برای بررسی و مقایسه میان گزینه‌های مختلف و به عبارتی انواع بلیط‌های هواپیما است.

حال ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که چرا باید قبل از خرید بلیط هواپیما برای یک مسیر پروازی مشخص زمانمان را صرف مقایسه بلیط‌های مختلف کنیم و اصولا این مقایسه چه مزایایی برای ما خواهد داشت. این همان موضوعی است که ما قصد داریم تا در این مطلب درباره آن توضیح دهیم. بنابراین اگر تا انتهای مطلب حاضر را بخوانید ۵ مزیت مقایسه قبل از خرید بلیط هواپیما را برای شما توضیح می‌دهیم تا به اهمیت آن واقف شوید و علاوه بر آن بدانید در مقایسه و بررسی پیش از خرید بهتر است چه مواردی را مد نظر قرار دهید.

خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما

یکی از اصلی‌ترین مزایای مقایسه قبل از خرید بلیط هواپیما تعیین بودجه مالی برای سفر و مدیریت هزینه‌ها است. مسلم است که شما به عنوان خریدار می‌خواهید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را پیدا کنید و برای این کار راهی جز مقایسه چندین سایت رزرو آنلاین نخواهید داشت. گفتنی است برخی از تفاوت‌های نرخی که برای بلیط‌های مختلف مشاهده می‌کنید مربوط به میزان ارائه خدمات پروازی است.

با این حال گاه یک بلیط هواپیما از یک کلاس پروازی مشخص و میزان خدمات یکسان در چند سایت مختلف با نرخ‌های متفاوتی به فروش می‌رسد که این مورد به تخفیفات و نرخ ارائه شده توسط تامین کننده مربوط است. از این رو همواره در نظر داشته باشید که مقایسه دو بلیط هواپیما با خدمات و امکانات متفاوت از نظر قیمت کار اشتباهی است زیرا مسلما پروازی که خدمات بیشتری ارائه می‌کند نرخی بالاتر از یک پرواز اکونومی و معمولی دارد. با این حال اگر کمی حوصله به خرج دهید می‌توانید بهترن و مقرون به صرفه‌ترین بلیط‌های هواپیما را از https://safarmarket.com/flights خریداری کنید.

پیش آگاهی از شرایط کنسلی بلیط هواپیما

از مواردی که اغلب خریداران بلیط هواپیما در زمان خرید به آن توجه نمی‌کنند شرایط کنسلی بلیط هواپیما است این در حالی است که همیشه این احتمال هرچند اندک وجود دارد که به هر دلیل برنامه سفر تغییر پیدا کند و در این صورت اگر مسافر از قبل به آن توجه نکرده باشد می‌تواند متحمل خسارت مالی زیادی شود.

فرایند مقایسه بلیط هواپیما قبل از خرید این مزیت را به همراه دارد که مسافر از قوانین مربوط به کنسلی و میزان استرداد وجه در صورت کنسلی مطلع می‌شود که این امر در تصمیم‌گیری نهایی او نیز موثر خواهد بود. به بیان دیگر زمانی که مسافر در حال انتخاب میان دو بلیط هواپیما است باید همواره مد نظر داشته باشد که تفاوت اصلی میان بلیط هواپیما سیستمی و بلیط هواپیما چارتر علاوه بر هزینه آنها، به امکان کنسلی و میزان جریمه آن بستگی دارد.

به بیان روشن‌تر اگر شما به عنوان مسافر یک پرواز احتمال می‌دهید که سفرتان کنسل شود بهتر است بلیط‌های سیستمی را خریداری کنید زیرا بلیط‌های چارتری مشمول استرداد وجه در صورت کنسلی نمی‌شوند. لازم به ذکر است که بطور کلی شرایط کنسلی بلیط‌های هواپیما از سوی ایرلاینی که پرواز را ارائه می‌دهد معین می‌شود و می‌تواند متاثر از کلاس نرخی پرواز هم باشد که توجه به این موارد نیز در زمان مقایسه و خرید ضروری است.

بلیط هواپیما

اطلاع کامل از خدمات پروازی که شامل بلیط هواپیما می‌شود

مزیت دیگری که مقایسه بلیط هواپیما قبل از خرید برای خریداران یا همان مسافران دارد اطلاع کامل از خدماتی است که می‌توانند در طول پرواز از آن بهرمند شوند. در واقع زمان خرید بلیط در نظر گرفتن کلاس‌های مختلف پرواز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا با انتخاب هر کدام از این کلاس‌ها امکانات و خدمات متفاوتی به مسافر ارائه می‌شود.

بنابراین اگر انتظار دارید خدمات یا امکانات رفاهی خاصی به شما ارائه شود باید قبل از خرید بلیط نوع کلاس پرواز را بر اساس نیازها و انتظارات خود انتخاب کنید. گفتنی است بطور کلی سه کلاس اکونومی (اقتصادی)، بیزنیس کلاس و فرست کلاس برای هر پروازی تعیین شده است که پروازهای کلاس اکونومی شامل خدمات اولیه و عادی پرواز می‌شوند و کلاس پروازی بیزنس و فرست کلاس نیز به ترتیب دارای امکانات و خدمات ویژه و بیشتری هستند. روشن است که به همان نسبت که میزان ارائه خدمات این کلاس‌های پروازی با یکدیگر متفاوت هستند از نظر قیمت نیز با یکدیگر تفاوت دارند.

امکان انتخاب مناسب‌ ترین ایرلاین

ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مختلفی وجود دارند که یک پرواز مشخص در مسیر هوایی مورد نظر شما را ارائه می‌دهند. خوب است که قبل از خرید بلیط هواپیما به ایرلاینی که پرواز مورد نظر شما را عرضه می‌کند توجه کنید. شاید تصور کنید که تفاوت ایرلاین‌ها صرفا یک تفاوت میان اسامی آنها است. اما خوب است بدانید که ایرلاین یا شرکت هواپیمایی در واقع مسولیت پرواز شما را بر عهده دارد. ایرلاین‌ها از منظر اعتبار با یکدیگر تفاوت دارند و حتی همین اعتبار می‌تواند منجر به افزایش قیمت پرواز در یک مسیر یکسان از سوی ایرلاین‌های مختلف شود.

میزان اعتبار یک ایرلاین به عوامل مختلفی مربوط است که از میان آنها می‌توان به سابقه فعالیت، مدیریت و نظم برنامه پروازی، میزان حوادث ناگوار یا تصادفات هوایی در کارنامه کاری شرکت، مدل هواپیما برای جا به جایی مسافران، نحوه سرویس‌دهی به مسافران در طول پرواز و از همه مهم‌تر سطح ایمنی پرواز اشاره داشت. بنابراین بهتر است در انتخاب بلیط‌های مختلف به مقایسه ایرلانی که آن پرواز را ارائه می‌دهد بپردازید و در انتخاب خود این معیار را هم در نظر بگیرید.

بلیط-هواپیما

امکان انتخاب بین معتبرترین سایت های عرضه بلیط هواپیما

امروزه دیگر خریدهای حضوری آن هم برای خرید بلیط هواپیما از رونق افتاده‌اند و خریدهای اینترنتی حسابی بازارشان داغ است. با وجود صدها سایتی که برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما وجود دارند، پیدا کردن یک سایت‌ فروش کار بسیار آسانی است اما باید توجه داشته باشید که اعتبارسنجی سایت فروشنده بلیط هواپیما اهمیت زیادی دارد.

مسلم است که تمامی سایت‌هایی که بلیط‌های هواپیما را عرضه می‌کنند معتبر نیستند و متاسفانه در بیشتر موارد مسافران بعد از خرید بلیط و درست زمانی که متحمل خسارت مالی شده‌اند متوجه این موضوع می‌شوند، در حالی که باید قبل از خرید ابتدا سایت مورد نظر را از نظر معتبر بودن و امن بودن پرداخت‌ها مورد بررسی قرار دهند.

بنابراین بهتر است قبل از آنکه با دیدن بلیط‌های ارزان هواپیما و تخفیف‌های نجومی بطور هیجانی خرید انجام دهید، ابتدا سایت مورد نظر را مورد ارزیابی قرار دهید و بعد از مقایسه معتبرترین سایت خرید بلیط هواپیما را برای این کار انتخاب کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.