چرا کسب و کارها به بازوی فینتکی احتیاج دارند

 یکی از راه‌های به‌ حداکثر رساندن استفاده از آن، به‌کارگیری فناوری مالی و بازوی فین‌تکی است که می‌تواند به رشد کسب‌وکار کمک کند. فین‌تک هم برای صاحبان کسب‌وکار و هم برای مشتریان آنها مفید است و فرایندهای مالی را از طریق نرم‌افزارها و الگوریتم‌های تخصصی مؤثرتر می‌کند.

بیشتر مشاغل از این فناوری برای مدیریت صحیح وجوه یا امور مالی خود استفاده می‌کنند. به‌علاوه، فناوری فین‌تک با ترکیب خدماتی مانند کیف پول دیجیتال، مبادله دارایی‌های مالی و اتوماسیون حسابداری در وقت صرفه‌جویی می‌کند و سبب رشد مؤثر مشاغل در بازارهای رقابتی می‌شود. به‌کارگیری فین‌تک به طرز صحیح، بهره‌وری کسب‌وکار را افزایش می‌دهد و رضایت مشتری را در پی دارد.

استفاده از فین‌تک به کسب‌وکارها چه کمکی می‌کند؟

برای آنکه کسب‌وکارتان به طرز صحیح و مؤثر رشد کند، باید مدل مالی آن را دوباره بررسی کنید و با استفاده از بازوی فین‌تکی درآمدتان را به بالاترین حد ممکن برسانید. فناوری مالی یا فین‌تک از چند راه به رشد تجاری شما کمک می‌کند:

۱. تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک در سال‌های گذشته، به‌ویژه در زمان شیوع کرونا، به طرز فوق‌العاده‌ای رشد کرده است. بنابراین، کسب‌وکارهای کوچک و بزرگی که پیش از این به حضور در بازارهای دیجیتالی حتی فکر هم نمی‌کردند، به این عرصه پا گذاشته‌اند. تجارت الکترونیکی و استفاده از فناوری‌های نوین به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که خود را با بازارهای جدید وفق دهند و مشتریانشان را مجبور به حضور فیزیکی در فروشگاه‌ها نکنند. 

کسب‌وکارها می‌توانند تنها با استفاده از یک وب‌سایت تجاری یا اپلیکیشن فین‌تک محور نیازهای مشتریانشان را برآورده کنند و آنها را از سفرهای غیرضروری درون‌شهری بی‌نیاز سازند. این مسئله، علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه، باعث کاهش آلودگی هوا نیز می‌شود. استفاده از فناوری‌های نوین مانند فین‌تک شرکت‌ها را به شرکت‌هایی تبدیل می‌کند که در حذف آلاینده‌های گرم‌کننده زمین تأثیرگذارند و مشتریانی مسئولیت‌پذیر دارند.

وندار1

۲. پردازش‌های مالی ساده‌تر

 ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی به معنای ضرورت استفاده از روش‌های پرداخت اینترنتی است. بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه تحلیل‌های مالی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا خودشان را با چشم‌انداز دیجیتالی پیش‌ ِ رو وفق دهند. 

پرداخت اینترنتی از طریق کارت‌های اعتباری روشی است که مشتریان با آن راحت‌ترند، اما این روش در آینده بدون استفاده از فین‌تک امکان‌پذیر نخواهد بود. استفاده از یک بازوی فین‌تکی به شما به عنوان صاحب کسب‌وکار در ساده‌سازی فرایندهای مالی و روش‌های پرداخت مشتریان کمک می‌کند. همچنین، این فناوری نوین به تسویه آسان‌تر با بستانکاران، تأمین‌کنندگان یا فروشندگان کمک می‌کند چون محدودیت‌های تراکنش‌ مربوط به ارز‌های تجاری مختلف را از بین می‌برد. اساسا فین‌تک کارها را برای صاحبان کسب‌وکار آسان‌تر کرده و به آنها کمک می کند تا بتوانند فعالیت‌های خود را بدون هیچ مشکلی انجام بدهند. 

۳. مدیریت یکپارچه حساب‌ها

بدیهی است که تمام مشاغل باید بتوانند حساب‌های خود را به‌درستی مدیریت کنند تا به اعتبار تجاری دست پیدا کنند. اگر صورت‌حساب‌ها، حقوق و دست‌مزدها و سرمایه‌گذاری‌ها به‌سرعت دریافت نشوند، نمی‌توان توقع داشت که یک کسب‌وکار به طرزی بهینه رشد کند. 

به‌کارگیری یک بازوی فین‌تکی در مشاغل به صاحبان کسب‌وکار این اطمینان را می‌دهد که همه چیز سر جای خودش است. توانایی ردیابی تراکنش‌ها با کمک این فناوری به صاحبان مشاغل آرامش بیشتری می‌بخشد، چراکه بازوی فین‌تکی تمام محاسبات را انجام می‌دهد. در این صورت، صاحبان کسب‌وکار می‌توانند بر جنبه‌های دیگر فعالیتشان تمرکز کنند و با بهترین سرعت رشد کنند.

۴. تعامل بهتر با مشتری و حفظ حریم خصوصی 

یکی از بزرگ‌ترین خطراتی که همه کسب‌وکارها با آن روبه‌رو هستند، تجاوز به حریم خصوصی از طریق نقض داده‌های آنهاست. کسب‌وکارها همواره باید تلاش کنند تا داده‌های خود، به‌ویژه آنهایی که به مشتریان و امور مالی مربوط می‌شود را ایمن نگه‌دارند. این مشکل با استفاده از فین‌تک به‌سادگی قابل حل است زیرا این فناوری بسته‌های امنیتی متنوعی را در اختیار صاحبان مشاغل می‌گذارد که به آنها امکان مقابله با حملات سایبری را می‌دهد. 

اطمینانی که فین‌تک به همراه می‌آورد باعث افزایش اعتبار شرکت‌ها در برابر مشتریان نیز می‌شود و تعامل با آنها را برایشان ساده‌تر می‌کند. فین‌تک‌ها خدمات فراوانی ارائه می‌دهند که به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا رفتارهای مشتری را بررسی کند. همچنین، به آنها امکان گفت‌وگوی آنلاین با مشتریان را می‌دهد که در درک بهتر نیازهای مشتریان و تدوین استراتژی‌هایی متناسب با آن مؤثر است.

۵. تأمین نیازهای مالی کسب‌وکارهای کوچک‌تر 

امروزه وام گرفتن و تأمین نیازهای مالی برای شرکت‌های کوچک‌تر کار چندان راحتی نیست چون باید ابتدا اعتبار لازم را به‌دست بیاورند. همچنین، فرایند تقاضای وام و تحویل مدارک لازم برای آن بیش از اندازه زمان می‌برد. 

خبر خوب اینکه بسیاری از وام‌دهندگان در حال حاضر در فضای آنلاین فعالیت می‌کنند و کار وام‌دهی به کسب‌وکارها بسیار ساده‌تر شده است. در این فضا کاغذبازی‌های بیهوده و تمام‌نشدنی از بین رفته است و کسب‌وکارها فقط باید مراحل درخواست وام را به‌صورت اینترنتی پیگیری کنند. اینجاست که نقش فین‌تک پررنگ‌تر می‌شود چون میان متقاضیان دریافت وام و مؤسسات اعتباری وام‌دهنده ارتباطی مؤثر ایجاد می‌کند. در واقع، این مزیت یکی از مهم‌ترین مزایای به‌کارگیری فین‌تک در شرکت‌ها و کسب‌وکارهاست و به آنها کمک می‌کند تا از چشم‌انداز پیشرفته صنعت فین‌تک بهره‌مند شوند. 

منبع: https://tudip.com/blog-post/5-ways-fintech-is-helping-small-businesses/ 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.