چگونه اکانت ایمیل سایت را به جیمیل وصل کنیم؟

 تعامل با کاربران از طریق سایت و ایمیل یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی در این حوزه به شمار می‌رود. Example@info ایمیل رسمی سایت‌ها است که برای پاسخ دادن به مخاطبان استفاده می‌شود.

اگر تابه‌حال مدیریت یک سایت را بر عهده داشته‌اید، حتما از سخت بودن کار با این پنل آگاه هستید. به همین خاطر در این مقاله به شما می‌گوییم که چگونه اکانت ایمیل سایت را به جیمیل وصل کنیم.

با صرف چند دقیقه زمان برای خواندن این مطلب، اتصال ایمیل دایرکت ادمین به جیمیل را به‌خوبی یاد خواهید گرفت.

گام اول: یافتن اطلاعات لازم برای اتصال به ایمیل سایت

برای وصل کردن ایمیل سایت به جیمیل قبل از هرچیز باید به اطلاعات سرور میزبان دست پیدا کنید. اگر از یک فروشگاه ساز برای طراحی سایت خود استفاده کرده‌اید، از طریق تماس با پشتیبانی، اطلاعات را از او بگیرید. درغیراین‌صورت، از طریق مراحل زیر قادر به مشاهده اطلاعات خواهید بود:

  1. بعد از ورود به سی‌پنل، از بخش EMAIL وارد تنظیمات Email Accounts شوید.

  2. با مشاهده لیست ایمیل‌های اختصاصی سایت خود در این صفحه، روی گزینه Connect Devices جلوی ایمیل موردنظرتان کلیک کنید.

  3. در اواسط صفحه جدید، اطلاعات اتصال به روش امن و اطلاعات اتصال معمولی به شما نمایش داده شده است.

توجه کنید که مراحل بالا برای مشاهده اطلاعات هاست است. برای پیدا کردن مشخصات وصل شدن به ایمیل در هاست دایرکت ادمین باید از بخش Email Account یک ایمیل آزمایشی بسازید تا اطلاعات برای اتصال به شما نمایش داده شود.

تنظیم ایمیل

گام دوم: تنظیم ایمیل در حساب کاربری جیمیل

هرچند اتصال ایمیل سایت به جیمیل روی سئو تاثیری ندارد، اما با فراهم کردن امکان پاسخ‌دهی سریع به کاربران باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود. برای بهبود سئو فروشگاه اینترنتی توصیه می‌کنیم به مواردی مانند لینک‌سازی، تحقیق کلمات کلیدی و طراحی ریسپانسیو سایت توجه کنید.

بعد از یافتن اطلاعات ارتباط با ایمیل و سرور سایت، باید به تنظیم ایمیل در جیمیل بپردازید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد حساب کاربری Gmail خود شوید.

  2. روی علامت تنظیمات (Setting) کلیک کرده، سپس دکمه See all settings را بزنید.

  3. از زبانه‌های بالای صفحه، تب Accounts and Import را انتخاب کنید. قسمت Check mail from other account را پیدا کرده و روی Add a mail account کلیک کنید.

  4. در برگه جدیدی که برایتان باز شد، آدرس ایمیل سایتتان مانند Example@info را وارد کنید و گزینه next را بزنید.

  5. در برگه جدید فقط یک گزینه POP3 قابل‌انتخاب است. با کلیک روی این گزینه و Next پنجره جدیدی برایتان باز می‌شود.

  6. در این برگه، مشخصات ایمیل را وارد کنید و گزینه Add Account را بزنید.

مشخصات ایمیل شامل نام کاربری (همان آدرس ایمیل)، رمز عبور، سرور POP و پورت است. این اطلاعات را در گام اول به دست آورده‌اید. در قسمت پایین همین برگه چهار گزینه برایتان گذاشته شده است که عبارت‌اند از:

  • گزینه اول: با فعال کردن این گزینه کپی ایمیل‌ها در هاست باقی می‌ماند.

  • گزینه دوم: با انتخاب این گزینه، فقط از ارتباط‌های ایمن برای برقراری ارتباط با سرور سایت استفاده می‌شود. درصورت داشتن گواهی SSL، توصیه می‌کنیم این گزینه را فعال کنید.

  • گزینه سوم: با زدن این گزینه، ایمیل‌های دریافتی از این آدرس در جیمیل حاوی یک برچسب خواهد بود. به‌طورپیش‌فرض، این برچسب آدرس ایمیل است که با انتخاب new label می‌توانید یک نام دلخواه برای آن انتخاب کنید.

  • گزینه چهارم: با فعال کردن این گزینه، ایمیل‌های دریافتی به‌طورمستقیم در inbox قرار نخواهند گرفت.

این دو گام پاسخ کاملی برای سوال چگونه اکانت ایمیل سایت را به جیمیل اضافه کنیم، محسوب می‌شود. بااین‌حال در بخش بعدی نتیجه اتصال ایمیل دایرکت ادمین به جیمیل را برایتان توضیح می‌دهیم.

فعال شدن اکانت

گام سوم: دسترسی به ایمیل سایت از طریق جیمیل

بعد از طی کردن گام‌های اول و دوم، ایمیل سایت به جیمیل متصل شده است و به‌راحتی می‌توانید ایمیل‌های خود را در Gmail مشاهده کنید. اگر وارد حساب کاربری خود در جیمیل شوید، فولدر جدیدی با نام برچسبی که در گام دوم انتخاب کردید، خواهید دید. کلیه ایمیل‌های سایت از طریق این پوشه قابل‌دسترسی است. برای ارسال ایمیل از طریق جیمیل وارد بخش پیام جدید شوید و در فیلد From آدرس ایمیل هاست خود را وارد کنید.

کلیه این کارها به مدیریت بهتر سایت و در نتیجه افزایش رضایت مشتری کمک می‌کند. البته در کنار انجام چنین اقدام‌هایی، توصیه می‌کنیم به سایر نکات مانند انتخاب بهینه عکس برای آنلاین شاپ نیز توجه کنید. مجموع همه این کارهای کوچک است که یک فروشگاه اینترنتی را از سایر فروشگاه‌ها متمایز می‌کند.

مزایای اتصال ایمیل دایرکت ادمین به جیمیل؛ مدیریت راحت‌تر پیام‌ها

تصور کنید مدیر یک سایت بزرگ هستید که روزانه ایمیل‌های متعددی از بازدیدکنندگان سایت دریافت می‌کنید. در چنین شرایطی، برای رشد کسب‌وکارتان باید ایمیل‌ها را به‌صورت روزانه بررسی کرده و تعاملتان با کاربران را حفظ کنید. بررسی ایمیل‌ها از طریق وب‌میل (webmail) کار ساده‌ای نیست. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم با اتصال ایمیل سایت به جیمیل، سرعت پاسخ‌گویی خود را افزایش دهید و مدیریت ایمیل‌ها را ساده‌تر کنید.

علاوه‌بر این، بعضی از سایت‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی چندین آدرس ایمیل متفاوت دارند. در این صورت، سوئیچ کردن بین این آدرس‌ها برای بررسی ایمیل‌ها و پاسخ‌دهی به آن‌ها برای یک نفر دشوار است. با اتصال کلیه این ایمیل‌ها به یک جیمیل، می‌توان همه آن‌ها را به‌صورت یک‌جا مدیریت کرد. اتصال ایمیل به جیمیل حتی برای سایت‌هایی که با فروشگاه ساز نیز ساخته شده‌اند، کاربرد دارد. در صورت نیاز به راهنمایی فقط کافی است با پشتیبانی فروشگاه ساز شاپفا تماس بگیرید.

ساخت سایت فروشگاهی فقط با یک ایمیل با خدمات شاپفا

در این مقاله در سه گام به سوال چگونه اکانت ایمیل سایت را به جیمیل وصل کنیم، پاسخ دادیم. طراحی و ساخت فروشگاه‌های اینترنتی در دنیای امروز کار دشواری نیست. پلتفرم فروشگاه‌ساز شاپفا این امکان را برای شما فراهم کرده است تا فقط در عرض چند دقیقه، یک سایت حرفه‌ای و جذاب برای خود بسازید. شاپفا کلیه مراحل ساخت فروشگاه را برای شما انجام می‌دهد و پشتیبانی این مجموعه همواره در کنار شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس shopfa.com مراجعه کنید و برای دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن ۰۲۱۶۷۹۵۴ تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.