خرید بذر کتان سیاه زرد

فیبر که سرشار از دانه های کتان است، در درجه اول فعالیت روده ها را فعال می کند و به فرد کمک می کند تا با یبوست مزمن مقابله کند.

چنین اثری دانه های کتان به این دلیل است که وقتی در روده متورم می شوند، حجم محتویات روده را افزایش می دهند و در نتیجه تخلیه آن را تحریک می کنند.

مصرف روزانه ۵۰ گرم بذر کتان به مدت دو هفته یکی از  گیاهان دارویی موثر برای درمان بیماریهای روده ای حتی در افراد مسن با سیستم ایمنی ضعیف است.

استفاده منظم از دانه های کتان به بهبود قابل توجه عملکرد کبد کمک می کند، به طور قابل توجهی از جذب سموم جلوگیری می کند و خرید بذر کتان به پاکسازی بدن از سموم کمک می کند.

بیماریهای قلبی عروقی، تخم کتان حاوی مقدار زیادی اسید چرب غیراشباع امگا ۳ است که وجود آن در بدن به کاهش سطح کلسترول خون و فشار خون کمک می کند.

این در پیشگیری و درمان آترواسکلروز، سکته مغزی، حمله قلبی، ترومبوز و سایر اختلالات سیستم قلبی عروقی کاربرد پیدا کرده است. بیماریهای انکولوژیک دانه های کتان حاوی دو جزء مهم هستند که خطر ابتلا به سرطانهای وابسته به هورمون را کاهش می دهند، اینها اسید امگا ۳ و لیگنانهای هورمونهای گیاهی هستند.

بذر کتان قهوه ای

بخش عمده نیاز بدن به فسفر و منیزیم را دانه های کتان برطرف می ‌کنند و بذر کتان به سه رنگ قهوه‌ ای سیاه و سفید وجود دارد که ارزش غذایی بالایی داشته و مصرف آن همراه با غذا بسیار توصیه می‌ شود.همان ‌طور که گفته شد بذر کتان قهوه ‌ای و بذر ذرت خواص بسیار زیادی از جمله تقویت قلب، کاهش علائم یائسگی، پیشگیری از دیابت، درمان زخمهای پوستی، درمان چروک صورت، بهبود عملکرد کلیه، پیشگیری از گرگرفتگی، محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش شانس باروری در آقایان دارد.

بذر کتان سیاه

لیگنان موجود در تخم کتان قند خون را تنظیم کرده و به دلیل خواص آنتی‌ اکسیدانی که بذر کتان سیاه دارد از بروز بیماری دیابت جلوگیری می ‌کند همچنین بذر کتان خواص ضد التهابی دارد که از التهابات جلوگیری و آنها را درمان می‌ کند و همچنین برای زخم و جوش می ‌توانید از خواص دارویی بذر کتان استفاده کنید.

باید کمی کتان را آسیاب کنید و سپس چند قطره آب آن اضافه کرده که شکل خمیری به خود بگیرد و آن خمیر را با حرارت بسیار کم داغ کرده و بر روی یک پارچه تمیز بگذارید و از روی محل زخم قرار دهید و اگر این روش را چند روز به طور مداوم استفاده کنید خیلی زود تاثیر آن را خواهید دید.

از کتان می ‌توان برای درمان چین‌ و چروک و جلوگیری از لکهای پوستی که روی صورت و پشت دست ایجاد می ‌شود جلوگیری کرد، اگر یک ماه و نیم هر روز نصف قاشق چایی خوری بذر کتان مصرف کنید پوست سالم‌ تری خواهید داشت.

بذر کتان طلایی

احتمالا با سبوس برنج و طرز استفاده از آن آشنا باشید، برای مصرف بذر کتان طلایی هم می‌توانید مانند سبوس برنج از روشهای مختلفی استفاده کنید به طور مثال پودر کتان را به آب اضافه کنید و به عنوان مایعات بنوشید و یا پودر کتان را در سالاد کلم اضافه کرده و میل کنید همچنین می توانید بذر کتان را مانند سیاه دانه روی غلات صبحانه خود بریزید و یا آن را داخل ماست ریخته و استفاده کنید همچنین اگر از کیک، کلوچه، شیرینی خانگی و حتی نان خانگی استفاده می کنید می توانید پودر کتان را به مواد اولیه شیرینی خود اضافه کنید.

بذر کتان زرد

حتی می توانید در کنار گوشت میل کنید و داخل اسموتی بریزید تا غلیظ تر شده از خواص بذر کتان زرد بهره ببرید. کانادا به عنوان اولین تولید کننده تخم کتان قهوه ای در جهان شناخته شده است اما تخم کتان طلایی رنگ را شهری به نام داکوتا در آمریکا تولید می کند.

تخم کتان هر چقدر در بدن زنان بیشتر باشد باعث می شود علائم یائسگی مثل گر گرفتگی کمتر باشد دانه کتان سوخت و ساز هورمون استروژن را تغییر می دهد مثلاً در بانوان یائسه شده اند استروژن فعال را کاهش می دهد تا خطر ابتلا به سرطان پستان را کمتر کند حتی در بسیاری از موارد که فرد مبتلا به سرطان پستان است دانه کتان می تواند با عکس مرگ سلولهای سرطانی شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.