قیمت برنج چمپا دانه بلند امامی در تهران

برنج چمپا و برنج قهوه ای نیز در دو نوع زودرس و دیررس وجود دارد و همچنین تنوع زیادی دارد. برنج چمپا دارای طعم و عطر بی نظیری می باشد و بسیار مشابه به برنجهای شمال کشور است.

برنج عنبربو نیز بسیار مشابه به برنج چمپا می باشد و بسیاری از افراد به راحتی این دو را از یکدیگر تشخیص نمی دهند. برنجهای خارجی اصولا دارای ظاهر متفاوتی با برنجهای ایرانی هستند و از تفاوتهای بارز برنج چمپا با برنج خارجی می توان به سایز آن دقت کرد به دلیل اینکه سایز برنج چمپا ریز است.

اما تو پر و تپل می باشد در صورتی که قیمت برنج چمپا امامی دارای دانه های بلند و باریک است و دانه های برنچ چمپا ۶ الی ۷ میلی متر می باشد.

ویژگی مطلوب برنج چمپا این است که در مدت زمان بسیار کوتاه رشد می کند و قابل برداشت است و در کم تر از چند ماه می توان از آن برداشت کرد همچنین به دلیل اینکه این برنج در برابر آفات مقاوم می باشد پس برای تولید آن از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود پس میزان مرغوبیت آن و ارگانیک بودن آن بسیار زیاد می باشد.

قیمت این نوع برنج بسیار کم تر از برنجهای شمال کشور می باشد.

خرید و فروش برنج چمپا

از آن جایی که مدت زمان کشت برنج چمپا نسبت به ارقام دیگر کوتاه می باشد کشاورزهای زیادی اقدام به تولید آن کرده اند که همین امر باعث شده است تا میزان خرید و فروش این نوع از برنج افزایش پیدا کند. شاید این موضوع برای شما جالب باشد که در هنگام کشت برنج چمپا اصل از هیچ مواد شیمیایی استفاده نمی کنند و این محصول ارگانیک می باشد.

برنج چمپا دانه بلند

برنج یک گیاه پرمحصول بوده و در طی مراحل کشت مصرف آب بهینه ای دارد و بازده برنج چمپا دانه بلند بالا می باشد.

برنج چمپا دارای خواص بسیاری است که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  1. فاقد مواد شیمیایی: همانطور که در مطالب فوق به آن اشاره کردیم این نوع از برنج نسبت به بیماریها و آفات مقاوم بوده و به نور و کم آبی حساس نمی باشد که همین امر باعث شده است تا در مراحل کشت این محصول از هیچ مواد شیمیایی مانند: سموم، کود و علف کشها استفاده نشود.
  2. غیر تراریخته: این نوع برنج کاملا ارگانیک بوده و تحت دست ورزی ژنتیکی قرار نداشته است و این ویژگی که با هر نوع آب و هوایی سازگار است مربوط به ژنیک این گونه از گیاه می باشد.
  3. نوع طبع: برنج چمپا طبع متعادلی دارد اما زمانی که اقدام به پخت آن می کنید معمولا طبع سرد و خشکی پیدا می کند.
  4. هضم آسان: مصرف برنج چمپا برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند توصیه می شود.

خرید برنج چمپا در کرج

برنج یک نوع گیاه می باشد که مانند تمامی گیاهان یکساله از ریشه، ساقه، برگ و گل تشکیل شده است و در هر آب و هوایی قابل کشت نیست اما خرید برنج چمپا در کرج و هر استانی امکان پذیر می باشد.

برنج چمپا در تهران

در همه استانهایی که در طول سال در آن آب جاری است، کشت برنج چمپا در تهران به روش نشانی انجام می شود و در استانهایی که میزان آب کمتری دارند مانند استانهای جنوبی مثل خوزستان، به روش مستقیم کشت برنج انجام می شود. این محصولات را به دو روش کشت می کنند که به کشت نشانی و کشت مستقیم معروف می باشد.

در روش مستقیم کشت برنج، پس از رشد اولیه گیاه برنج به اندازه بیست و پنج سانتی متر، آن را به زمین انتقال می دهند که گیاه امکان رشد در مکان جدید و اصلی خود را می یابد که تفاوت بارز و بزرگ برنج جنوب با شمال همین نحوه ی کشت آن است. یک تفاوت بارز میان برنج شمال و جنوب قیمت این دو محصول است که برنج شمال گران تر و برنج جنوب به علت نداشتن تنوع زیاد ارزان تر می باشد.

به سبب استفاده بیشتر مردم از برنج شمال، قیمت این محصول بالا رفته و چون از برنج جنوب کمتر استفاده می کنند قیمت پایین تری دارد که این پایین بودن قیمت اصلا ربطی به کم کیفیت بودن ندارد. چون برنج جنوب از لحاظ ژنیتیکی به گونه است که به آب کمتری احتیاج دارد، قیمت پایین تری نیز دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.