انعقاد ۱۸۶ هزار قرارداد آتی در بورس‌کالا

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس‌کالای ایران معامله‌گران تعداد ۱۸۶‌هزار و ۷۳۲ قرارداد آتی را به ارزشی بالغ بر ۲۸۴ میلیارد تومان منعقد کردند.

به گزارش کالا‌خبر، در جریان معاملات هفته‌ای که گذشت تعداد ۱۷۸ هزار و ۲۹۴ قرارداد آتی زعفران نگین در سه سررسید اردیبهشت، تیر و شهریور‌ماه ۱۴۰۰ منعقد شد و ارزش بیش از ۲۶۴ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومانی را در پی داشت. در دو سررسید اردیبهشت و شهریور‌ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۹۱۰ قرارداد آتی زعفران پوشال به ارزشی بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۹۱۱میلیون ریال منعقد شد.

حجم معاملات پسته نیز به ۴۱۰ قرارداد آتی و به ارزشی حدود ۶۶ میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریال در دو سررسید خرداد و مرداد ۱۴۰۰ رسید. تعداد ۱۱۱ قرارداد آتی زیره‌سبز نیز برای تحویل در خرداد‌ماه امسال منعقد شد و ارزش این معاملات به ۸/ ۶ میلیارد ریال رشد کرد. در سه سررسید اردیبهشت، خرداد و مرداد ۱۴۰۰ قرارداد آتی نقره تعداد ۵۰۰۷ قرارداد منعقد شد و ارزش بیش از ۹۵ میلیارد  و ۸۱۰ میلیون ریالی برای آن به ثبت رسید.

  سکه صدرنشین ارزش معاملات بازار گواهی‌سپرده

در جریان معاملات بازار مالی بورس‌کالای ایران تعداد یک‌میلیون و ۹۳۱ هزار گواهی سپرده کالایی مورد دادوستد قرار گرفت.

به گزارش ‌کالاخبر، طی هفته‌ای که گذشت، تعداد ۹۵۵‌هزار و ۹۱۳ گواهی سپرده زعفران نگین معامله شد و ارزش ۱۲۷میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریالی برای این دارایی پایه به‌ثبت رسید. ۵۶ هزار و ۷۶۵ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز در حالی خرید و فروش شد که ارزش بیش از ۴/ ۵ میلیارد ریالی برای آن رقم خورد.

۱۳ هزار و ۸۶۱ گواهی سپرده برنج نیز در حالی معامله شد که ارزشی بالغ بر ۸/ ۳میلیارد ریالی را در پی داشت. ارزش معامله ۲۶۶۹ گواهی سپرده پسته نیز به ۲/ ۴ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات گواهی سپرده کشمش سبز قلمی به ۲ هزار و ۳۱۸ ورقه بهادار مبتنی بر کالا رسید و ارزشی نزدیک به ۴۹۷میلیون ریال برای آن رقم خورد. ۸۰۹ گواهی سپرده زیره سبز نیز در حالی مورد دادوستد قرار گرفت که ارزش این معاملات به رقم ۴۳۲ میلیون ریال رسید.

در جریان معاملات هفته مذکور تعداد ۶۸۱ گواهی سپرده رطب مضافتی نیز در حالی معامله شد که ارزش تقریبی ۱۰۲ میلیون ریالی برای این دارایی پایه روی تابلو درج شد. همچنین معامله‌گران تعداد ۸۹۸ هزار و ۲۰۰ گواهی سپرده سکه طلا را نیز خریدند و بیشترین ارزش معاملاتی را در بین سایر دارایی‌های پایه رقم زدند؛ به‌طوری که ارزش این معاملات از رقم ۸۸۶ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال فراتر رفت.