چطور با راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین خانگی کسب درآمد کنیم؟

در این میان کسب‌وکارهای مختلفی با تغییر رویه و در عین حفظ فعالیت به شکل سنتی، فروش آنلاین و راه‌اندازی پایگاهی اینترنتی را نیز برای ارتباط بیشتر با مشتریان و بالا بردن سوددهی خود آغاز کردند.

بسیاری از افراد که شغل خود را از دست داده بودند یا آینده کاری خود را در خطر می‌دیدند نیز با راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی سعی کردند حداکثر بهره را از شرایط به وجود آمده ببرند و منبع درآمد جدیدی را برای خود ایجاد کنند یکی از مهم‌ترین سوال‌ها برای راه اندازی کسب‌و کار اینترنتی، هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی است که در این مطلب شما را راهنمایی می‌کنیم.

از طرفی خانه‌نشینی و قرنطینه برای افرادی که همیشه می‌خواستند کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند فرصت مناسبی بود تا با رها شدن از قید و بندهای کارمندی، برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی خود زمان داشته باشند و برای این کار از بستر اینترنت نهایت استفاده را بردند. چنانچه شما نیز کار در منزل و مدیریت کسب‌وکار خودتان را به عنوان شغل اول یا حتی شغل پاره‌وقت در نظر دارید این مطلب را به عنوان راهنمایی برای آغاز این امر دنبال کنید.

چرا یک کسب‌وکار اینترنتی گزینه مطلوبی برای شماست؟

دلایل مختلفی وجود درد که راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین را به عنوان بهترین راه برای شروع فعالیت تجاری مطرح می‌کند. در درجه اول می‌توان کم‌هزینه بودن پایه‌گذاری یک کسب‌وکار آنلاین را در نظر گرفت. برای شروع فعالیت به عنوان یک کسب‌وکار نوپای آنلاین، نیازی به صرف هزینه‌های گزاف نیست و با داشتن سرمایه‌ای اندک نیز می‌توانید در پلتفرم‌های مختلف شروع به کار کنید.

از سوی دیگر رشد روزافزون کاربران اینترنت و بالا رفتن اعتماد مردم به خریدهای آنلاین بازار پرمخاطب و روبه‌رشدی را در اختیارتان قرار می‌دهد. در ده سال گذشته تعداد کاربران اینترنت در قاره آسیا نزدیک به چهار برابر شده و این یعنی با آغاز فروش اینترنتی می‌توانید نسبت به افزایش مشتریان بالقوه نیز مطمئن باشید.

برخلاف شکل سنتی کسب‌وکار که سوددهی آن محدود به موقعیت مکانی، روزهای هفته، مناسبت‌های تقویمی و حتی ساعات کاری بود، کسب‌وکارهای اینترنتی به صورت تمام‌وقت و در تمام روزهای سال در دسترس مشتریان خواهند بود و از این نظر می‌توانند با سرعت بیشتری نیاز مشتریان را برطرف کنند. یک بیزینس آنلاین برای فعالیت با محدودیت‌های دنیای واقعی روبه‌رو نیست و می‌تواند در تمام ساعات روز در دسترس تمام کاربران اینترنت باشد.

چطور می‌توانید کسب‌وکار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید؟

پیش از راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین باید اقداماتی را انجام دهید تا بتوانید از موفقیت و سوددهی بیزنس خود مطمئن شوید. در ابتدا باید هدف اصلی از راه‌اندازی کسب‌وکارتان را تعیین کنید. ببینید کسب‌وکار شما چه نیازی را از کدام افراد برطرف می‌کند؟ آیا خدمات یا محصولات شما به قدری جذاب و کاربردی است که مشتریان برای آن هزینه کنند؟

سپس با آگاهی از قوانین و ضوابط کسب‌وکارتان در صورت لزوم برای کسب مجوزهای لازم اقدام کنید. قوانین مربوط به مالیات، حق مالکیت یا سایر مواردی که ممکن است در آینده برایتان مشکل‌ساز را به خوبی بشناسید.

در ادامه نسبت به بازار هدف و مشتریان بالقوه خود اطلاعات لازم را گردآوری کنید. ویژگی‌های مخاطبان از سن و شغل تا شهر محل سکونت آن‌ها می‌تواند روی تصمیمات آتی شما برای تبلیغات، منابع تامین کالا و مواردی از این دست تاثیرگذار باشد.

با توجه به کشش بازار و توان خود برای گسترش کسب‌وکار و تعداد مشتریان احتمالی، زنجیره تامین و منابع مورد نیاز خود را به طور دقیق مشخص کنید. از خرید مواد اولیه تا تامین‌کننده محصول نهایی‌ای که قصد فروش آن  را دارید تعیین کنید تا برای شروع کار و ادامه‌ی فعالیت به مشکل برنخورید.

چیزی که در نهایت بقا و سوددهی فروشگاه آنلاین شما را تضمین می‌کند کیفیت محصول یا خدماتی است که به مشتری ارائه می‌دهید. باید از این نظر نیز کسب‌وکار اینترنتی خود را بررسی کنید و ببینید آیا محصول شما با قیمتی که برای آن در نظر گرفته‌اید ارزش خرید دارد یا نه؟ آیا رقبای فروشگاه اینترنتی شما همان محصول یا خدمات را با همین کیفیت و همین قیمت عرضه می‌کنند یا خیر؟

هویت برند نیز یکی از موارد مهمی است که به جلب اعتماد مشتریان کمک می‌کند. یک فروشگاه اینترنتی باید از نظر نام، لوگو و سایر مواردی که از نظر بصری روی دیدگاه مخاطب تاثیر می‌‌گذارد در سطح قابل قبولی باشد. اگر شخصا توانایی طراحی هویت بصری مناسب را ندارید آن را برون‌سپاری کنید یا فردی را برای انجام این کار استخدام کنید.

حال می‌توانید با پشت سر گذاشتن مراحل قبلی به راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خود فکر کنید. چالش‌هایی که پس از این با آن‌ها مواجه خواهید شد نیازمند انعطاف‌پذیری و توانایی تصمیم‌گیری سریع شما خواهد داشت.

چطور و در کجا فروش اینترنتی خود را شروع کنیم؟

پلتفرم‌های مختلفی در بستر اینترنت وجود دارند که می‌توانید فروش خود از طریق آن‌ها انجام دهید. امروزه شبکه‌های اجتماعی یکی از در دسترس‌ترین راه‌های ارتباط با مشتریان را در اختیار کسب‌وکارهای کوچک قرار داده‌اند اما در کنار مزیت‌هایی مثل امکان استفاده رایگان، معایبی را نیز به همراه دارند. به طور مثال فرآیند اعتمادسازی برای فروشگاه‌های اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی سخت‌تر و پیچیده‌تر است.

گزینه‌هایی مثل سایت فروشگاهی به کسب‌وکارهای خرد کمک می‌کند که به سادگی و با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی اطمینان مشتریان را به‌دست آورند. از سوی دیگر سایت فروشگاه اینترنتی به دلیل این که به طور اختصاصی برای این فروش آنلاین طراحی و ساخته شده امکاناتی نظیر مدیریت موجودی و انبارداری و قابلیت دریافت درگاه پرداخت آنلاین را نیز در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار می‌دهد.

برای داشتن سایت فروشگاهی اختصاصی خود می‌توانید از سرویس‌های مختلفی در داخل کشور استفاده کنید و با صرف هزینه‌ای اندک، بدون داشتن دانش فنی صاحب فروشگاه اینترنتی خود شوید. در این میان فروشگاه‌ساز آنلاین بیدُک یکی از به‌صرفه‌ترین و ارزان‌ترین ارائه‌دهندگان سرویس فروشگاه‌ساز اینترنتی در ایران است که به کمک آن می‌توانید از تمامی امکانات یک فروشگاه اینترنتی بهره‌مند شوید.

فروشگاه‌ساز اینترنتی بیدُک برای آن دسته از صاحبان کسب‌وکار که زمان روبه‌رو شدن با مسائل پیچیده فنی را ندارند و می‌خواهند در کمترین زمان و با کمترین هزینه صاحب سایت فروشگاهی خود شوند یکی از بهترین گزینه‌های ایرانی است و با پشتیبانی ۲۴ ساعته می‌تواند خیال شما را از بابت فعال بودن فروشگاه اینترنتی‌تان راحت کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.