اقامتگاه‌های بوم‌گردی مشهد

 این شهر دارای جاذبه‌های تاریخی، هنری و طبیعی بسیاری است که در این میان حرم امام رضا (ع) از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و می‌توان گفت بیشترین محبوبیت شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه مطهر رضوی است.

کنار جاذبه‌های رنگارنگ و تاریخی حرم مطهر امام رضا (ع) در اطراف این شهر مکان‌های تفریحی و دیدنی بسیاری وجود دارد که می‌تواند بهترین مکان برای استراحت و گذراندن اوقات فراقت در روزهای تعطیل باشد.

در اطراف شهر مشهد روستاهای زیادی وجود دارند که هنوز بافت قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده‌اند و با وجود طبیعت زیبا و درختان سرسبز میوه می‌توانند حس و حال خوبی را برای گردشگران و مسافران به ارمغان بیاورند.

در صورتی که شما هم عازم شهر مقدس مشهد هستید و هدف شما از مسافرت علاوه بر زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، آشنایی با جاهای دیدنی و طبیعت زیبای این شهر است، می‌توانید علاوه بر رزرو هتل مشهد با حضور در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌های روستایی سنتی، جذابیت سفر خود را چند برابر نمایید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهر مشهد را معرفی کنیم.

بهترین اقامتگاه بوم‌گردی مشهد کجاست؟

اگر تصمیم دارید به شهر مقدس مشهد سفر کنید و دوست دارید با اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهر بیشتر آشنا شوید، نام این امکان دیدنی و مفرح را به خاطر بسپارید و سعی کنید در طول مسافرت خود، زمانی را در این اقامتگاه‌ها سپری کنید:

اقامتگاه بوم‌گردی شاندیز مشهد

یکی از جاذبه‌های دیدنی و طبیعی مشهد، شهرستان شاندیز است که کمتر از بیست کیلومتر با مشهد فاصله داشته و به دلیل دارا بودن باغ‌های سرسبز میوه، چشمه‌های خروشان و همچنین محیط‌های بکر و دست نخورده، در تمام فصول سال به خصوص بهار و تابستان مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

در این میان اقامتگاه بوم‌گردی ماژان شاندیز اولین بوم‌گردی مشهد محسوب می‌شود که قدمت آن به زمان قاجار باز می‌گردد و از توابع حصار سرخ است. این اقامتگاه بوم‌گردی با زیر بنای 600 متری و بافت هنری و سنتی خود پذیرای توریست‌ها و بوم گردان بسیاری است.  اگر تمایل دارید در هتل اقامت داشته باشید هتل مدینه الرضا مشهد گزینه خوبی است.

وجود خانه‌های روستایی کاهکلی در اطراف با بافت جنگلی سرسبز و جاذبه‌های طبیعی خاطره انگیز که با تاریخ 130 ساله قاجار در آمیخته است، حال و هوای خاصی به این مکان زیبا بخشیده. اقامتگاه بوم‌گردی ماژان دارای حیاطی سنتی با استخری بزرگ در وسط آن است و در دو طبقه مجزا با ظرفیت چذیرایی از 23 نفر بوده که اتصال بین طبقات این اقامتگاه از طریق پل و پله‌های چوبی صورت گرفته و جذابیت خاصی به آن داده است. از دیگر جاذبه‌های دیدنی این مجموعه می‌توان به کارگاه‌های سنتی سفالگری و نقاشی روی سفال اشاره نمود.

علاوه بر این شما می‌توانید با قدم زدن در روستا با باغ‌های سرسبز که قدمتی 4000 ساله دارند، به طبیعت گردی بپردازید. از جمله امکانات رفاهی که این اقامتگاه بوم‌گردی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد، می‌توان به وجود سرویس‌های بهداشتی مجزا با حفظ اصول سنتی معماری برای هر بخش از این مجموعه با اقامتگاه‌های اختصاصی به نام هزاردستان اشاره نمود.

اقامتگاه بوم‌گردی آوردگاه و اقامتگاه عمارت کوچه باغ از دیگر اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاندیز مشهد هستند. علاوه بر این زشک و ابرده از جمله مکان‌های دیدنی شاندیز هستند که وجود پیست اسکی ابرده با کاخ بیلدر که دارای پارک سنگی کمرمقبولا بوده، جذابیت این منطقه را چند برابر کرده است.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی مشهد

اقامتگاه بوم‌گردی طرقبه مشهد

شهرستان طرقبه دارای 8 اقامتگاه سنتی و زیبا است که هر کدام از آنها مکانی بسیار آرام و لذت بخش برای اقامت هستند، اقامتگاه‌های بوم‌گردی کنگ، ماسوله کنگ، آق بجی و دده، سلیمان، شهربانو، ارگ کنگ، خانه رنگی و پاچنار جزو بهترین مکان‌های اقامتی طرقبه محسوب می‌شود و می‌توانند در تمام طول هفته به ویژه روزهای تعطیل یا آخر هفته‌ها محیطی بسیار آرام را برای گردهمایی و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه برای افراد به ارمغان بیاورند، آن هم به‌دوراز هیاهو و شلوغی شهر.

بهتر است بدانید در شهرستان طرقبه جشن‌های سنتی مختلفی برگزار می‌شود که در این میان می‌توان به جشن سماق، جشن بستنی، جشن گیلاس، جشن گیاهان دارویی و همچنین برداشت گردوها از درختان اشاره نمود. اما از همه جذاب‌تر جشن برداشت گردو در این شهرستان است که معمولاً در شهریورماه انجام می‌شود که در این جشن در کنار پیاده روی خانواده‌ها، بازی‌های سنتی و موسیقی محلی انجام می‌شود و در نهایت با خوردن آش مخصوص به پایان می‌رسد.

وجود رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه و پخت سنتی همچون ششلیک، انواع قورمه، فسنجان، دیزی سنتی با طعمی بی‌نظیر و فوق‌العاده عالی، انواع آش‌های گوناگون و اشکنه‌های مخصوص برای هر گردشگر و مسافری می‌تواند طعم خوش بوم‌گردی در مشهد را دوچندان نماید. از مکان‌های دیدنی شهر ستان طرقبه می‌توان به مراکز خرید و تفریحی نظیر بند گلستان، امامزاده یاسر و ناصر، نغندر، عنبران، دریاچه چالیدره و دره ارغوان اشاره نمود.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی مشهد

اقامتگاه بوم‌گردی ازغذ مشهد

روستای ازغذ از جمله بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی مشهد محسوب می‌شود که در مسیر جاده مشهد به طرقبه واقع شده است. این روستا در 25 کیلومتری غرب مشهد و 20 کیلومتری شهرستان طرقبه در میان جنگل‌های کوهستانی قرار دارد و به دلیل قدمت چند هزار‌ساله دارای بافتی سنتی و معماری پلکانی بوده که برای ساخت آن از مصالح طبیعی استفاده شده است.

اقامتگاه بوم‌گردی ازغد مشهد از آب و هوایی خنک و کوهستانی برخوردار بوده و از جاذبه‌های دیدنی این روستا می‌توان به مسجد جامع دوره تیموری با کتیبه‌هایی از دوره فتحعلی شاه قاجار اشاره نمود. علاوه بر این مقابل مسجد جامع روستای ازغد، یک حمام تاریخی و قدیمی به چشم می‌خورد که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. در این روستا گورستانی به نام وجود دارد که در آن سنگ گورهای حجاری شده ۲۰۰ساله وجود دارد و یکی از جاذبه‌های دیدنی جذاب بوم‌گردی ازغذ محسوب می‌شود.

اقامتگاه بوم‌گردی جاغرق مشهد

یکی دیگر از اقامتگاه‌های بوم‌گردی مشهد، روستای جاغرق است که با دارا بدون آب و هوایی کوهستانی در کنار ییلاقات و طبیعت سرسبز خود می‌تواند ساعات خوشی را برای اقامت گردشگران و مسافران به این منطقه از شهر مشهد به ارمغان بیاورد.

روستای جاغرق در 21 کیلومتری جنوب غربی مشهد با حد فاصل 7 کیلومتری جنوبی غربی شهرستان طرقبه واقع شده است. وجود باغ‌هایی با درختان میوه و دره‌هایی سرسبز که دارای چشم‌اندازهای طبیعی هستند، همراه با هوای سرد کوهستانی توانسته بهترین مکان را برای بوم‌گردی طبیعت در منطقه جاغرق برای گردشگران فراهم کند.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی جاغرق می‌توان به وجود رودخانه‌های فصلی با سرچشمه‌های قنات و آبشارهای متعدد کوچک و بزرگ اشاره نمود که در کنار این رودخانه‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی بزرگ و کوچکی برای علاقه‌مندان با چشم اندازی جزیره مانند وجود دارد. در فصل تابستان این اقامتگاه‌ها بهترین محل برای دوستداران طبیعت خواهند بود، بنابراین اگر شما هم به اقامت در بوم‌گردی‌های منطقه طرقبه مشهد علاقه‌مند هستید، می‌توانید با رزرو تورهای بوم‌گردی مشهد که در وب‌سایت ما لیست آنها قرار داده شده است، یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید، آن هم در دل معماری کهن و طبیعت کوهستانی در کنار اعضای خانواده یا با دوستانتان. و در پایان لازم به ذکر است که در این تورهای بوم‌گردی برنامه‌های مختلفی همراه با ارائه امکانات پذیرایی و تفریحی وجود دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.