تفاوت استفاده از ایرپاد و هدفون ها

 در یک دسته‌بندی کلی می‌توان این محصولات را به دو گروه دارای میکروفون و فاقد میکروفون تقسیم کرد. بنابراین به‌کمک آن‌ها می‌توانید به فایل‌های صوتی گوش دهید یا در صورت امکان، صدا هم ضبط کنید. اما جالب است بدانید که این محصولات به چند دسته تقسیم بندی می شوند.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که خرید یک هدفون خوب و کاربردی بگونه ای که بتواند لحظات خوبی را به یادگار بگذارد و مدت زمان زیادی را در خدمت گوش ها باشد و جزء دغدغه های بعضی افراد و بخصوص جوانان است که باید پارامترهای مختلف و متفاوتی را مد نظر قرار داد،

مانند: نوع نیاز کاربر، نوع قرارگیری روی گوش، جنس سرگوشی‌ها، طراحی ارگونومیک، ابعاد و وزن، کیفیت صدایی که پخش می کند ، نوع اتصال آن، قیمت ، تولید کننده صدا، رنج فرکانس و ... که این پارامتر ها باید خیلی حساس و مفید باشند.

توضیح مختصر درباره هدفون و شناخت آن

هدفون یا دوگوشی، از دو بلندگوی کوچک که بر روی گوش کاربر قرار می‌گیرد تشکیل شده‌ است و از طرفی به یک مولد صوت مثلاً تقویت‌کننده صدا، رادیو یا پخش‌کننده دیسک فشرده متصل می‌شود. نام‌های دیگری که برای این وسیله استفاده می‌شود stereophones و هدست است یا به انواعی که درون گوش قرار می‌گیرند ایرفون{ earphones } نیز اطلاق می‌شود. در مخابرات به مجموع هدفون و میکروفون که مثلاً در تلفن برای یک ارتباط دوطرفه استفاده می‌شوند، هدست گفته می‌شود.

انواع هدفون از لحاظ اتصال :

هدفون‌ها از نظر نوع اتصال به دو گروه دارای سیم و بدون سیم تقسیم می‌شوند. در نوع باسیم معمولا هدفون‌ها با یکی از رابط‌های پورتUSB، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و جک۶.۳ میلی‌متری به منبع صوتی متصل می‌شوند. البته رابط‌ های باسیم دیگری مانند رابط اپتیکال، ورودی RCA و جک ۲.۵ میلی‌متری صدا هم وجود دارند.

هدفون‌های بی‌سیم معمولا برای اتصال از فناوری بلوتوث، و شبکه‌‌ی رادیویی (وایرلس) بهره می‌برند و فراوانی هدفون‌های بی‌سیمی که از فناوری بلوتوث برای اتصال در آن‌ها استفاده‌ شده، بیشتر است. اگر می‌خواهید هدفون‌تان را به رایانه، تلفن همراه یا پخش‌کننده‌ی صوتی‌تان متصل کنید، هدفون‌های باسیم به‌ویژه مدل‌هایی که از رابط ۳.۵ میلی‌متری صدا استفاده می‌کنند، انتخاب خوبی برای‌تان خواهند بود، اما اگر از وجود سیم‌ها و گره‌خوردن‌ آن‌ها احساس نارضایتی می‌کنید، هدفون‌های بی‌سیم مخصوصا مدل‌هایی که رابط بلوتوث دارند انتخاب بهتری هستند.

برای مشاهده دوره های آموزش تعمیرات موبایل کلیک کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.