راهنمای کامل خرید تلویزیون 4K

 اگرچه اخیرا شاهد ظهور کیفیت ۸K بوده‌ایم اما باید گفت این تکنولوژی هنوز برای استفاده در زمان حال مناسب نیست و خرید تلویزیون ۴K بهترین و کاملترین گزینه است.

در حال حاضر برندهای داخلی و خارجی بسیاری به تولید محصولات صوت و تصویری پرداخته‌اند که محصولات خود را با قیمت مختلف در بازار عرضه می‌کنند. اگر قصد خرید دارید، تلویزیون 4K پانورامیک یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید مورد توجه قرار دهید. 

4K در حال تبدیل شدن به بهترین راه برای لذت بردن از تماشا است که با قیمت مقرون به صرفه در اختیار همه قرار دارد. در این مقاله به معرفی هرآنچه باید درمورد خرید تلویزیون 4K بدانید، می‌پردازیم.

تلویزیون 4K چیست؟

محصولی است که از رزولوشن 4K بهره می‌گیرد. به‌عبارت دیگر، دارای 3840 پیکسل افقی، 2160 پیکسل عمودی و در کل، حدود 8.3 میلیون پیکسل برای نمایش تصویر است! در مشخصات محصول تلویزیون‌ها، رزولوشن تلویزیون 4K معمولا به صورت 2160*3840  نشان داده می‌شوند. این تعداد پیکسل به معنای تراکم پیکسل بالاتر است که در نهایت منجر به ارائه تصویری واضح‌تر، تمیزتر و با جزئیات و بافت بیشتر می‌شود.

هنگام خرید ممکن است با نام‌های مختلفی مانند Ultra HD، UHD و 2160p نیز مواجه شوید که برای مصرف کننده عادی، همه آنها یکی بوده و معادل 4K هستند.

کیفیت تلویزیون 4K

شاید بیشترین دغدغه هنگام خرید تلویزیون، کیفیت تصویری باشد که در نهایت به مخاطب خود ارائه می‌دهد. هنگام خرید حضوری، می‌توان با مشاهده تصاویر به تفاوت کیفیت‌ها پی برد. اما برای افرادی که قصد خرید آنلاین تلویزیون 4K را دارند باید گفت 4K، 4 برابر Full HD (1080*1920) پیکسل دارد. بنابراین در یک صقحه نمایش با ابعاد یکسان، به دلیل تعداد پیکسل‌های بیشتری که دارد، تصویری دقیقتر و با کیفیت‌تر ارائه خواهد داد که این تفاوت، به ویژه در ابعاد بزرگتر، بیشتر خود را نشان می‌دهد.

هنگام خرید تلویزیون 4K به چه مواردی دقت کنیم؟

پیشنهاد می شود موارد زیر را هنگام خرید تلویزیون 4K در نظر بگیرید :

1- ابعاد تلویزیون

یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید باید مورد توجه قرار داد، ابعاد تلویزیون است. از آنجا که رزولوشن وضوح و شفافیت بالایی را ایجاد می‌کند، خرید 4K در ابعاد بزرگ، بهترین انتخاب است. تلویزیون‌های 4K از 40 اینچ به بالا در دسترس مشتریان قرار دارند و در بهترین حالت می‌توانید به یک تلویزیون 65 اینچی یا حتی بزرگتر بسنده کنید.

ابعاد تلویزیون 4K

4K به واسطه تراکم پیکسلی بالا و پر کردن میدان دید مخاطب، محدودیت شما برای فاصله مناسب از تلویزیون را حذف می‌کند و به این ترتیب شما می‌توانید حتی با نشستن نزدیک تلویزیون، از تماشای خود بیشترین لذت را ببرید.

2- فاصله

اگرچه تماشای تلویزیون از نزدیک لذتبخش است، اما نباید از تماشای 4K از فاصله دور نیز غافل شد! تلویزیون 4K پانورامیک با ارائه خطوط تصویر تمیز و کشیده، حفظ عمق تصویر و ظرافیت رنگ‌ها و حفظ حالت سه بعدی اشیا، تجربه‌ای جدید در تماشا را برای شما به همراه خواهد داشت.

3- فناوری HDR

برخورداری از فناوری HDR ، موضوع دیگری است که هنگام خرید باید مورد توجه قرار دهید. HDR (محدوده دینامیکی بالا) یک فناوری پیشرو امروزی است که برای نمایش‌ دامنۀ وسیع‌تری بین روشن‌ترین و تاریک‌ترین قسمت‌های تصویر طراحی شده است. یکی از ویژگی‌هایی که باید در خرید تلویزیون 4K به دنبال آن باشید، پشتیبانی از HDR است که کنتراست تصویر را افزایش داده و طیف رنگی بیشتری را به نمایش می‌گذارد.

از جدیدترین استانداردهای HDR می‌توان به HDR 10،  HDR 10+و Dolby Vision اشاره کرد. HDR 10 پرکاربردترین فرمتی است که توسط سازندگان و ارائه دهندگان محتوا پشتیبانی می‌شود. HDR 10+ استانداردی جدیدتر از HDR 10 است که با وجود اینکه قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌دهد. Dolby Vision، یکی دیگر از استانداردهای HDR است که از طیف رنگی گسترده‌تری پشتیبانی می‌کند و توسط تولیدکنندگان مختلف صوت و تصویر و تولیدکنندگان محتوا (مانند Disney+) استفاده می‌شود.

فناوری HDR در تلویزیون 4K

تلویزیون‌های پانورامیک با بهره‌مندی از فناوری HDR10+، از آخرین فناوری روز HDR استفاده می‌کنند که تجربه تماشایی لذتبخش را برای شما فراهم خواهند کرد.

4- اتصالات تلویزیون 4K

اتصالات تلویزیون، موضوع دیگری است که نباید از آن غافل بمانید. قابلیت اتصال به اینترنت به شیوه‌های مختلف، برخورداری از آخرین نسخه‌های HDMI و USB درکنار بهره‌مندی از بلوتوث و ورودی‌های صوتی را فراموش نکنید.

هنگام خرید آنلاین تلویزیون، فراموش نکنید پشتیبانی از استانداردهای بیشتر، همیشه بهتر است! حتی اگر به خاطر آن مجبور به پرداخت قیمت بیشتری باشید.

آیا محتوای مناسب برای تماشای 4K وجود دارد؟

این تلویزیون با توجه به رزولوشن و کیفیت بالایی که دارد، اگر محتوای مناسب برای نمایش در اختیار نداشته باشد نمی‌توان به تفاوت نمایش آن با سایر تلویزیون‌ها پی برد. هنگام معرفی تلویزیون‌های 4K ، محتوای زیادی برای تماشا وجود نداشت و همین باعث می‌شد تا با وجود قیمت نسبتا بالا، بسیاری از افراد برای خرید تلویزیون 4K تردید داشته باشند. اما پیشرفت این فناوری باعث شد تا امروز فیلم‌های زیادی با کیفیت 4K وجود داشته باشد و دیگر از این بابت نگرانی وجود ندارد.

امروزه بیش از 80 کانال جهانی در پخش آنلاین مانند نتفلیکس، آمازون پرایم و سینماهای خانگی داخلی مانند نماوا و فیلیمو وجود دارند که محتوای ویدئویی را با کیفیت‌های مختلف، در اختیار مخاطبانشان قرار می‌دهند.

با این وجود، این تلویزیون ها می‌توانند محتوای با کیفیت  HD یا SD را پخش کنند، اما نه با رزولوشن 1080*1920! درواقع برای پر کردن پیکسل‌های اضافه مورد نیاز تلویزیون 4K، محتوا همزمان با پخش، ارتقا پیدا می‌کند.

خرید تلویزیون 4K پانورامیک

هنگام خرید تلویزیون دقت داشته باشید که برخی از برندهای تولیدکننده تلوزیون 4K با قیمت مقرون به صرفه، عملکرد خوبی در این زمینه ندارند. پانورامیک به عنوان برندی داخلی و معتبر در زمینه تولید تلویزیون، با رعایت استانداردهای بین‌المللی، خیال شما را از خریدی مطمئن، آسوده می‌کند.

جمع بندی

در نهایت می‌توان گفت امروزه ۴K در بازار به بلوغ رسیده و قیمت تلویزیون‌ 4K نیز در سطح مقرون به صرفه قرار گرفته است. این محصول تصاویر را با جزئیات، بافت و کیفیت بسیار بالاتری ارائه داده و به فناوری‌هایی مانند HDR اجازه می‌دهد تا تصویری واقعی‌تر و رنگارنگ‌تر تولید کنند. برای خرید تلویزیون 4K می‌توانید به صورت حضوری و خرید آنلاین محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید.

https://panoramic.ir/quality/ultra-hd-۴k

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.