آنتی ویروس تحت شبکه چیست؟

 که برای کلاینت‌های تحت شبکه طراحی شده ‌است و از آن‌ها در برابر بد افزارها، کرم‌ها، تروجان‌ها، جاسوس افزارها محافظت می‌کند و عملکرد و سرعت سامانه‌ها را بهبود می‌بخشد.   

چرا خرید آنتی ویروس قدرتمند برای هر کسب و کاری مهم است؟

نرم افزار آنتی ویروس نه تنها بدافزار‌ها را شناسایی و آنها را حذف می‌کند، بلکه از اطلاعات شما را در برابر انواع مختلف حملات سایبری نیز محافظت می‌کند.

شبکه‌های متصل به سازمان‌ها و شرکت‌ها دارای انواع جزئیات مختلف در مورد کارمندان و مشتریانشان است که نیازمند محافظت در برابر بدافزارها و هکرهایی است که آماده‌ی سوء استفاده از آن هستند. هنگامی که داده‌های یک شرکت هک یا خراب شوند، هیچ راهی برای بازگرداندن آن‌ها وجود ندارد. اگر اطلاعات مشتری یا ایمیل‌های هر شرکت به صورت آنلاین منتشر شود، شهرت آن شرکت در خطر خواهد بود. خرید آنتی ویروس معتبر می‌تواند از هر شرکتی دربرابر اینگونه مشکلات محافظت کند.

نحوه عملکرد آنتی ویروس تحت شبکه

یک نرم افزار آنتی ویروس تحت شبکه بر اساس اسکن فایل‌ها یا کدهای دریافتی که از طریق ترافیک شبکه کاربران ارسال می‌شود کار می‌کند. شرکت‌های سازنده‌ی این نرم افزارها همانند شرکت کسپرسی و بیت دیفندر، پایگاه داده‌ی گسترده‌ای از ویروس‌ها و بدافزارهای شناخته شده را جمع‌آوری می‌کنند و به نرم‌افزار نحوه شناسایی، نشانه گذاری و حذف آن‌ها را آموزش می‌دهند.

هنگامی که فایل‌ها و برنامه‌ها در داخل و خارج از رایانه جریان دارند، آنتی ویروس تحت شبکه آن‌ها را با پایگاه داده خود مقایسه می‌کند. موارد مشابه یا یکسان با پایگاه داده جدا شده، اسکن و حذف می‌شوند.

ویژگی‌های مهم یک آنتی ویروس سازمانی

وظیفه‌ی اصلی آنتی ویروس تحت شبکه کنترل سطح دسترسی، شناسایی بد افزارها، جاسوس افزارها  و حذف ردپای آن‌ها از دارایی‌های سازمانی است. آنتی ویروس‌های سازمانی با ارائه مکانیزم حفاظتی چندلایه‌ای در مقابل تهدیدات پیچیده سایبری قادر هستند که سطح بالایی از امنیت را برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که اطلاعات حساسی را نگهداری می‌کنند، ارائه کنند.

ویژگی‌های مهم یک آنتی ویروس تحت شبکه سازمانی عبارت است از:

  1. گزارش دسترسی به فایل‌ها

  2. مدیریت دارایی‌ و اطلاعات

  3. پیشگیری از ورود بدافزارها بر مبنای فناوری‌های روز

  4. گزارش‌گیری جامع

  5. به‌روزرسانی مرتب وصله‌های امنیتی

  6. قابلیت عدم دریافت هرزنامه‌ها

  7. کنترل برنامه‌های کاربردی

  8. ارائه گزارش دقیق عملکرد

  9. ممانعت از دسترسی غیر مجاز مبتنی بر پروتکل RDP

  10. به‌روزرسانی مبتنی بر سیستم عامل

  11. ارائه رمزهای عبور یکبار مصرف و مدیریت شده

  12. اعلام تمامی موارد مشکوک برای پیشگیری از آلوده شدن سامانه‌ها به بدافزار و جاسوس افزارها

 آنتی ویروس تحت شبکه با آنتی ویروس خانگی چه تفاوتی دارد؟

تفاوت‌های بسیار زیادی بین  یک آنتی ویروس تحت شبکه و آنتی ویروس خانگی وجود دارد. مهم‌ترین تفاوت ها عبارتند از:

  • آنتی ویروس‌ خانگی برای مصارف ساده و روزانه کاربران طراحی شده‌است،  در حالی که آنتی ویروس‌ تحت شبکه برای محافظت از سایت‌ها، سازمان‌ها و شرکت ها مختلف طراحی شده است.

  • آنتی ویروس‌های تحت شبکه به یک شبکه‌ مدیریتی اصلی متصل می‌شوند و بر اساس راهکار تعبیه شده در نرم افزار بد افزارها و جاسوس افزارها را شناسایی و سپس اقدام به پاکسازی آن‌ها می‌کند در حالی که آنتی ویروس‌های خانگی بدون متصل شدن به شبکه نیز به پاکسازی ویروس‌ها می‌پردازند.

  • آنتی ویروس‌های خانگی تنها یک سیستم را پشتیبانی می‌کنند، اما آنتی ویروس تحت شبکه از چندین سیستم پشتیبانی و از ورود سیستم‌های بیگانه (هکر‌ها) جلوگیری می‌کند.

  •  یک آنتی ویروس تحت شبکه دارای مکانیسم دفاعی پیچیده‌تری نسبت به آنتی ویروس خانگی است.

  • آنتی ویروس های تحت شبکه دارای قیمت بالاتر و پشتیبانی بهتری نسبت به آنتی ویروس‌های خانگی هستند.

ویژگی آنتی ویرو‌س‌های تحت شبکه

اکثر نرم افزارهای آنتی ویروس کارایی یکسانی دارند اما از ویژگی‌ و عملکرد یکسانی برخوردار نیستند. به همین دلیل انتخاب یک آنتی ویروس تحت شبکه مناسب برای محافظت از کسب و کار، اطلاعات و داده‌های شرکت و کاربران بسیار اهمیت دارد.

  • قدرت شناسایی بالا: یک آنتی ویروس قدرتمند باید قابلیت شناسایی انواع مختلف تهدیدات سایبری مانند، تروجان‌ها، کرم‌ها، بد افزارها، جاسوس افزارها را داشته باشد.

  • عملکرد دقیق: آنتی ویروس تحت وب باید عملکردی دقیق ( بالای ۹۵ درصد) در شناسایی و پاک کردن انواع تروجان و بدافزار داشته باشد.

  • قدرت پاکسازی قوی : یک آنتی ویروس قدرتمند باید قدرت پاک‌سازی بالایی داشته باشد و در حالت جستجوی سریع، دچار افت کیفیت نشود.

  • پشتیبانی از ساخت فایل ایزوله: یک آنتی ویروس قدرتمند باید قابلیت ساخت پوشه ایزوله برای نگهداری فایل‌های مشکوک و آلوده‌ای که نیاز به بررسی دارند را داشته باشد.

  • فایروال قدرتمند: فایروال وظیفه نظارت دائم و دقیق بر تمام داده‌های اطلاعاتی ورودی و خروجی به یک شبکه را برعهده دارد که ابزاری قدرتمند برای مقابله با انواع ویروس‌ها و حمله‌ های سایبری محسوب می‌شود.

  • کنترل و مدیریت سطح دسترسی‌:  یک آنتی ویروس تحت شبکه باید دارای قابلیت کنترل سطح دسترسی کاربران باشد زیرا هر کسب کاری شاید اطلاعات و اجازه دسترسی بالایی را به افرادی بدهد که به آنها کاملاً اطمینان ندارد.

  • پشتیبان (بکاپ) گیری قدرتمند: یک آنتی ویروس تحت شبکه قدرتمند باید قابلیت پشتیبان‌گیری از اطلاعات حساس سازمانی را داشته باشد تا کاربر بتواند در صورت نیاز به سرعت از اطلاعات مد نظر خود پشتبانی‌گیری کند.

  • محافظت از حریم خصوصی و هویت: یکی دیگر از معیارهای خوب شناسایی یک آنتی ویروس تحت شبکه قدرتمند ، مقابله با حمله‌های رایج سایبری و شناسایی حالات مختلف حمله‌ نظیر فیشینگ است. در این وضعیت،  آنتی ویروس باید قابلیت دسترسی به اینترنت را داشته باشد تا بتواند مواردی نظیر حمله سایبری و انواع مختلفی از حمله‌های فیشینگ را شناسایی کند.

ده آنتی ویروس تحت شبکه عبارتند از:

  • Avast Business Antivirus Pro Plus

  • ESET PROTECT Entry with ESET PROTECT Cloud

  • Cisco Secure Endpoint Essentials

  • Bitdefender GravityZone Elite

  • F-Secure Business Suite

  • Kaspersky Endpoint Security for Business

  • Cybereason Enterprise

  • Microsoft Defender Antivirus with Microsoft Endpoint Manager

  • Panda Endpoint Protection Plus

  • Sophos Intercept X Advanced

معرفی آنتی ویروس تحت شبکه کسپرسکی

آنتی ویروس تحت شبکه کسپرسکی که Kaspersky Endpoint Security for Business Advanced نام دارد، دارای یک مکانیزم دفاعی چند لایه امنیتی است که وظیفه محافظت از شبکه‌های سازمانی را دارد. این مکانیزم دفاعی چند لایه، دارای یک نوع عملکرد پوششی است، بدین معنی که هر لایه سعی می‌کند شکاف‌ها و ضعف‌های لایه دیگر را پر کند تا اطلاعات حساس سازمانی از دسترسی‌ هکرها به دور باشند.

این لایه حفاظتی چندگانه قادر است از سیستم عامل‌هایی همانند ویندوز، لینوکس مک، سیستم عامل‌های اوپن سورس زیر مجموعه لینوکس، دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و iOS به بهترین شکل محافظت کند.

این مکانیزم امنیتی قدرتمند باعث می‌شود تا کسپرسکی قابلیت تشخیص بد افزارها، باج افزارها، بدافزارهای موبایل، تهدیدات پیشرفته، بدافزارهای بدون فایل، حمله‌های  سایبری مبتنی بر اسکریپت و شناسایی فعالیت‌های مشکوک از طریق الگوریتم‌های هوش مصنوعی را داشته باشد.

آنتی ویروس تحت شبکه کسپرسکی دارای یک فایروال قدرتمند است که حتی بر مبنای پیکربندی پیش‌فرض سیستم نیز نظارت دقیقی بر داده‌ها اعمال می‌کند. محیط کاربری آنتی ویروس کسپرسکی بسیار ساده و دلنشین است به صورتی که تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌ها از طریق کنسول مدیریتی این اپلکیشن قابل کنترل است.

کنسول مدیریتی یکپارچه این محصول به مدیران و ادمین های شبکه اجازه می‌دهد هرگونه مورد مشکوکی در شبکه را شناسایی کرده و در اسرع وقت، برخورد های امنیتی مدنظر خود را در ارتباط با آنها اعمال کنند.

 شناسایی رفتاری  یکی از ویژگی‌های قدرتمند  بسته امنیتی کسپرسکی است. ویژگی مذکور تهدیدات پیشرفته را شناسایی کرده و قادر است هرگونه دسترسی به حساب مدیران را شناسایی و گزارشی برای آنها ارسال کند. علاوه بر این، این بسته امنیتی از قابلیت شناسایی رفتاری (Behavior Detection) نیز برای شناسایی حمله‌های غیر متعارف استفاده می‌کند.

کسپراسکی

معرفی آنتی ویروس تحت شبکه بیت دیفندر

بیت دیفندر‌، یک شرکت تولیدکننده نرم افزارهای امنیت سایبری و راهکارهای امنیتی برای سیستم‌ عامل‌های ویندوز، مکینتاش، لینوکس، اندروید، iOS و سیستمهای smart home بشمار میرود.  مجموعه Bitdefender GravityZone Elite، برای محافظت با سرعت و دقت بالا از اطلاعات شبکه شرکت‌ها و سازمان‌ها، در برابر طیف کاملی از تهدیدات سایبری پیچیده طراحی شده است.

این آنتی ویروس شبکه، رویکرد امنیتی لایه‌ای اثبات‌شده شرکت بیت دیفندر را با ابزارها و فناوری‌های نسل جدید ترکیب می‌کند تا عملکرد اهرمی و حفاظتی بالایی را برای تمام دستگاه‌های مورد استفاده در محیط سازمانی از جمله رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، موبایل، سرورهای فیزیکی و مجازی ارائه دهد.

نرم افزارBitdefender GravityZone  سطح امنیتی ثابتی را برای تمامی محیط‌های IT تضمین می‌کند و نقاط پایانی در معرض خطر حمله سایبری که می‌توانند به عنوان نقطه شروع اقدامات مخرب علیه سازمان عمل کنند را محدود می‌کند. سازمان و شرکت ها می‌توانند با استفاده از این نرم افزار حملات مبتنی بر اسکریپت را متوقف کنند و همچنین بدافزارهای ناشناخته را در مرحله قبل از اجرا آنالیز و از بین ببرند.

بیت دیفندر

جمع بندی

شرکت ناوک ارتباط هوشمند اوراسیا با نام تجاری سایسک با تعامل با برترین کمپانی‌های امنیت اطلاعات در سطح بین‌الملل، محصولات و خدمات گوناگونی در حوزه امنیت سایبری ارائه می‌دهد. از جمله خدمات این شرکت می‌توان به پشتیبانی شبکه‌های اینترنتی، خدمات نگهداری شبکه، SOC، ارزیابی امنیت شبکه، فروش، نصب و راه اندازی اندازی برترین آنتی ویروس‌های تحت شبکه نام برد.

با توجه به نوسانات قیمت دلار، هیچ شرکتی قادر به ارائه قیمت قطعی برای آنتی ویروس‌های اورجینال نیست. به همین علت شرکت سایسک امکانی فراهم کرده است که مشتریان با مراجعه به سایت این شرکت و وارد کردن مشخصات مورد نیاز، قیمت آنتی ویروس مود نظر خود را استعلام کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.