سود حاصل از پرورش طیور و تکثیر آن چقدر است؟

اگر  شما هم جز کسانی هستید که به فکر کسب درآمد از طریق نگهداری، پرورش و تکثیر پرندگان بومی اهلی و یا زینتی می باشید مطالعه این مقاله میتواند به شما کمک کند تا پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابید.

در نظر داشته باشید که در انتهای مقاله یک منبع آموزشی رایگان که دارای ویدیو های تخصصی جوجه کشی و پرورش پرندگان میباشد به شما معرفی خواهیم نمود.

کدام پرنده را برای پرورش و جوجه کشی انتخاب کنیم؟

اولین و مهم ترین مورد برای انتخاب پرنده مناسب برای پرورش، نگهداری و جوجه کشی بررسی محل زندگی شماست. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که در روستا زندگی میکنید و دسترسی راحتی به مراتع دارید، بهتر است پرندگانی مانند مرغ، اردک، بلدرچین و  . . . را انتخاب نمایید تا حاشیه سود بالاتری داشته باشید.

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که در شهرهای بزرگ ساکن هستید توصیه ما به شما پرورش پرندگان زینتی مانند کاسکو، طوطی برزیلی، عروس هلندی و  . . . میباشد. زیرا در این شهر ها افراد بیشتری علاقمند به نگهداری از پرندگان زینتی هستند و خرید و فروش این پرندگان رونق بیشتری دارد.

دومین عامل موثر در انتخاب پرنده میزان سرمایه شماست. زیرا پرندگانی هستند که با راه اندازی مزرعه پرورش آن پرندگان میتوان درآمد بالایی کسب کرد اما هزینه و سرمایه بیشتری طلب میکند.

یکی از این پرندگان شترمرغ میباشد. گوشت شترمرغ به دلیل خاصیت درمانی، طعم لذیذ و طبع گرم خود بازار فروش پر رونقی دارد. از طرفی سایر محصولات شترمرغ مانند تخم، پوست و  . . . نیز طرفداران خاص خود را داراست. اما راه اندازی مزرعه شترمرغ نیازمند تهمیدات و هزینه های بالاتری نسبت به سایر پرندگان دارد.

بطوری کلی به شما توصیه میشود به خوبی شهر و استان زندگی خود را بررسی نمایید و با در نظر گرفتن میزان سرمایه خود اقدام به انتخاب پرنده مناسب، نمایید. بهتر است بدانید با هر میزان سرمایه ای امکان پرورش و نگهداری پرندگان و کسب درآمد از آنها امکان پذیر است. پس اگر سرمایه کمی برای شروع دارید فقط کافی است پرنده صحیحی انتخاب نمایید.

پرورش طیور

هزینه نگهداری پرندگان مختلف چقدر است؟

بطور کلی نگهداری پرندگان علاوه بر هزینه خرید، هزینه هایی همچون مکان، قفس، تجهیزات، مراقبت، تغذیه، اقلام بازی و آموزش ( برای پرندگان زینتی)، واکسیناسیون را نیز داراست. توجه داشته باشید که هرچه سن پرنده بالاتر رود هزینه های درمانی ( مراقبتی ) آن نیز بیشتر میشود.

در نظر داشته باشید که پرندگان ریزجثه محل نگهداری کمتری نیاز دارند و بطور معمول غذای کمتری نیز مصرف میکنند (در نظر داشته باشید که بلدرچین باوجود ریز جثه بودن میزان غذای مصرفی بالایی دارد) و از طرفی پرندگان زینتی به دلیل هوش بالا نیازمند اقلام بازی و آموزش هستند که هر دو هزینه بر میباشد و در عوض قیمت بالاتری نیز نسبت به سایز پرندگان دارند.

برای بررسی تک تک موارد فوق و همچنین آموزش پرورش پرندگان و جوجه کشی از آنها لازم است ویدیو های آموزشی رایگان گروه صنعتی اسکندری را در لینک زیر مشاهده نمایید

https://chicken-device.ir/eig۷۳/

 پس از مشاهده ویدیو های آموزشی قادر خواهید بود به راحتی پرنده مناسب را انتخاب نموده و بدون کوچکترین اشتباه به پرورش همان پرنده بپردازید. اکیدا توصیه میشود ویدیو های هر 5 فصل را مشاهده کنید.

جوجه کشی از پرندگان مختلف

جوجه کشی به دو صورت طبیعی و مصنوعی انجام میگیرد. در جوجه کشی طبیعی همان تکثیر پرندگان و ماکیان به روش سنتی و قدیمی است که محاسن و معایب خاص خود را دارد. اما در این بخش جوجه کشی با کمک دستگاه را شرح خواهیم داد که به شما کمک میکند در هر زمان از هر تعداد تخم نطفه دار که خواستید جوجه کشی کنید.

دستگاه جوجه کشی وسیله ای است که با کمک آن شرایط جوجه کشی اعم از دما، رطوبت و چرخش مناسب برای جوجه گیری از پرنده را محیا میکند. دستگاه های جوجه کشی در ظرفیت های متفاوت خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تولید میشود. دستگاه های جوجه کشی خانگی از 12 تایی تا 96 تایی را  و صنعتی و نیمه صنعتی از 126 تایی تا 2016 را شامل میشوند.

گروه صنعتی اسکندری یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی است. دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری در وبسایت چیکن دیوایس معرفی و عرضه میگردد. شما میتوانید فیلم نحوه کار با دستگاه های جوجه کشی اسکندری را در وبسایت چیکن دیوایس مشاهده نمایید.

بازار کار پرورش طیور

همانطور که میدانید گوشت مرغ یکی از پرمصرف ترین اقلام خوراکی مردم ایران میباشد. گوشت بلدرچین، اردک، بوقلمون، شترمرغ نیز جایگاه ویژه ای در سبد غذایی مردم دارد. از طرفی تخم مرغ و تخم بلدرچین نیز باتوجه به مواد مغزی خود طرفداران خاص خود را دارد. از این رو پرورش پرندگان و ماکیان گوشتی و تخم گذار یکی از راه های پر درآمد این روزهاست.

از طرفی با توجه به اینکه اغلب مردم طرفدار نگه داری حیوانات خانگی هستند، خریداران پرندگان زینتی نیز بالا رفته است. و بازار خرید و فروش پرنده زینتی نیز رونق گرفته است. در نتیجه بازار کار پرورش طیور یکی از بهترین و سوده ترین مشاغل این روزهاست.

نتیجه گیری

نگهداری، پرورش و جوجه کشی از انواع پرندگان و ماکیان هم به عنوان شغل اصلی و هم به عنوان شغل دوم یکی از سودده ترین مشاغل به حساب می آید. همانطور که گفته شد برای آموزش کامل این حرفه میتوانید از ویدیو های آموزشی رایگان گروه صنعتی اسکندری که در وبسایت چیکن دیوایس عرضه میشود کمک بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.