خرید از آمازون و ebay در ایران و مزایای آن

این تاثیر بویژه در چند سال اخیر بشدت احساس می‌شود. خرید اینترنتی یکی از تاثیرات مهمی است که بواسطه شیوع گسترده ویروس کرونا، بیش از پیش، گسترش پیدا کرد. در این میان خرید از آمازون و ebay سهم بیشتری از دیگر پلتفرم‌های خرید اینترنتی داشته است.

طبق آمار منتشر شده گردش مالی بخش خرده فروشی تجارت الکترونیک در ایالات متحده برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، ۲۱۱.۷ میلیارد دلار بوده است! این میزان افزایش ۷.۶ درصدی نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

چرا مردم به جای خرید از فروشگاه‌های محلی خود، خرید آنلاین را انتخاب می‌کنند؟ آیا ایرانیان می‌توانند از مزایای خرید از آمازون، و خرید از ebay بهره‌مند شوند؟ در ادامه به هر دو این موضوعات اشاره خواهیم کرد.

آیا خرید از آمازون و ebay برای ایرانیان ممکن است؟!

پاسخ این سوال"بله" است! با اینکه به دلیل تحریم‌ها امکان خرید از ebay و آمازون برای ایرانیان بصورت مستقیم وجود ندارد، با این حال از روش‌های دیگر این امکان وجود دارد. خرید از آمازون در ایران از روش غیر مستقیم انجام می‌شود و کالای مورد نظر، درب منزل به شما تحویل داده خواهد شد!

در این روش می‌توانید از طریق وبسایت‌های خرید اینترنتی از آمازون مانند irdelivery، کالای مورد نظر خود را در فروشگاه amazon انتخاب کنید، سپس با کمترین هزینه، آن را درب منزل تحویل بگیرید.

همچنین می‌توانید خرید از ebay را نیز از طریق شرکت بازرگانی irdelivery، انجام داده و از امکانات آن در داخل کشور بهره‌مند شوید.

خرید از ebay

مزایای خرید اینترنتی

خرید از آمازون و ebay مزایایی دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

۱. راحتی در استفاده

راحتی بزرگترین مزیت خرید اینترنتی است. امروزه می‌توانید در نیمه شب با لباس خواب، راحت خرید کنید! هیچ صفی وجود ندارد و نیازی به طی مسافت طولانی برای خرید نیست و می‌توانید در چند دقیقه خرید خود را انجام دهید.

فروشگاه‌های آنلاین به ما فرصت خرید ۲۴ ساعته را می‌دهند. اطلاعاتی که قبل از خرید از محصول مورد نظرتان بدست می‌آورید، در خرید فیزیکی در دسترستان نیست. در خرید آنلاین نیازی نیست چندین فروشگاه را زیر پا بگذارید تا بالاخره محصول مورد نظرتان را پیدا کنید! هنگام خرید از آمازون و ebay به راحتی می‌توانید از خدمات آنها استفاده کنید.

۲. خرید با قیمت‌های بهتر

به دلیل حذف واسطه‌ها، قیمت اجناس در فروشگاه‌های اینترنتی مانند آمازون و ebay ارزانتر هستند. تمامی محصولات مستقیماً از تولیدکننده یا فروشنده اصلی و بدون دخالت واسطه‌ها به دست شما می‌رسند. همچنین شما امکان جستجو میان کالاها، برای یافتن قیمت مناسبتر را دارید . علاوه بر آن در مواقع خاص، هنگام خرید از ebay یا آمازون، می‌توانید از تخفیفات آنها استفاده کنید.

فروشگاه‌های آنلاین هزینه رفت و آمد را از پیش پای شما بر می‌دارند که خود می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه‌هایتان شود!

شاید با خود بگویید که خرید از ebay یا آمازون به دلار محاسبه می‌شود، و شما مجبور هستید اجناس را گرانتر بخرید! باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید! بسیاری از اجناسی که در فروشگاه آمازون و ای بی وجود دارد، اگر در ایران بودند، باید چندین برابر برای خریدشان هزینه می‌کردید! خرید شما بصورت مستقیم و بدون دخالت دلالان انجام می‌شود.

۳. تنوع بیشتر در کالاها

تنوع خرید از آمازون و ebay شگفت‌انگیز است. تقریباً هر مارک یا کالایی که به دنبالش هستید را می‌توانید پیدا کنید. می‌توانید بدون صرف هزینه اضافی، جدیدترین برندهای دنیا را خریداری کنید. فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی اغلب در تنوع کالاهای خاص محدودیت دارند. حتی ممکن است بسیاری از برندهای مطرح دنیا را در آنها پیدا نکنید! اما در آمازون و ای بی، شما هر آنچه را  که بخواهید پیدا میکنید.

همچنین، اگر قصد خرید عمده داشته باشید، هیچ محدودیتی در این فروشگاه‌ها ندارید. شما همیشه می‌توانید اندازه و رنگ مورد نظر خود را پیدا کنید. چه قصد خرید خرد را داشته باشید، چه خرید عمده، قطعا خرید از تولید کننده اصلی، بهترین گزینه است.

۴. هدایای خود را راحت ارسال کنید!

با خرید از آمازون و ای بی، ارسال هدایا برای اقوام و دوستان بدون توجه به جایی که هستند آسان است. در فروشگاه های اینترنتی داخلی، نمی‌توانید خریدهای خود را به خارج از کشور انتقال دهید! اما با خرید از ebay یا آمازون، می‌توانید برای دوستان و اقوام خود در هر کجای جهان که هستند، کالا ارسال کنید.

دیگر نیازی نیست فاصله را بهانه‌ای برای عدم ارسال هدیه در مناسبت‌هایی مانند تولد، عروسی، سالگردها، روز ولنتاین، روز مادر، روز پدر و غیره قرار دهیم!

۵. کنترل بیشتر بر روی خریدهایتان

تا حالا برایتان پیش آمده به خرید بروید و وقتی برگشتید متوجه شدید بسیاری از اقلام را بی دلیل خریداری کردید؟! اغلب اوقات، وقتی خرید‌های معمولی خود را از فروشگاه‌های فیزیکی انجام می‌دهیم، تمایل داریم خیلی بیشتر از چیزی که نیاز داریم هزینه کنیم، و در نهایت اقلامی را خریداری می‌کنیم که دقیقاً آن چیزی نیست که می‌خواستیم!

یکی از دلایل این موضوع، محدودیت اجناس در فروشگاه‌های فیزیکی می‌تواند باشد. در خرید اینترنتی، لازم نیست اجازه دهید موجودی فروشگاه تعیین کند که چه چیزی بخرید، و می‌توانید دقیقاً آنچه را که نیاز دارید خریداری کنید.

۶. مقایسه آسان قیمت ها

مقایسه و تحقیق در مورد محصولات و قیمت آن‌ها به صورت آنلاین بسیار ساده‌تر است. برای مثال، اگر در حال خرید لوازم خانگی هستید، می‌توانید مقایسه محصولات را برای همه گزینه‌های موجود بررسی کنید.

همچنین می‌توانید با خواندن نظرات کاربران، از مناسب بودن قیمت و کیفیت کالای انتخابی خود اطمینان حاصل کنید.

خرید از آمازون

۷. بدون استرس خرید کنید!

بسیاری از ما، هنگام خرید از شلوغی متنفریم. ماندن در ترافیک برای رسیدن به مقصد می‌تواند روز شما را خراب کند. پیدا کردن جای پارک، له شدن در جمعیت در حال خرید، خطر ابتلا به کرونا و بسیاری موارد دیگر هستند که بسیاری از ما علاقه‌ای به تجربه کردن آن نداریم. با خرید اینترنتی می‌توان از همه این مشکلات جلوگیری کرد.

۸. از فروشندگان متقلب در امان هستید!

اغلب اوقات وقتی قصد خرید کالایی را داریم، در نهایت چیز‌هایی را می‌خریم که واقعاً به آن‌ها نیاز نداریم! یکی از دلایلش این است که مغازه‌داران به ما فشار می‌آورند یا از مهارت‌های فروش خود استفاده می‌کنند، تا ما را مجبور به انجام این خرید‌ها کنند.

همچنین بسیاری از مواقع در مورد کیفیت کالای مورد نظر، فریب چرب‌زبانی‌های فروشندگان را می‌خوریم! خرید از آمازون یا هر فروشگاه اینترنتی دیگری، این امکان را به شما می‌دهد تا بدون اینکه تحت فشار قرار بگیرید، با خیال راحت خریدتان را انجام دهید.

۹. خرید اقلام قدیمی یا آسیب دیده با قیمت‌های پایین‌تر!

بر خلاف فروشگاه‌های اینترنتی بومی که اقلام قدیمی را به قیمت روز به ما می‌فروشند، خرید از ebay و آمازون این امکان را به شما می‌دهد تا کالاهای قدیمی را با قیمتی بسیار پایین‌تر خریداری کنید!

همچنین در بسیاری از موارد، کالاهایی در دسترس مشتریان است که به دلیل آسیب‌های جزئی و یا خراشیدگی، با تخفیف عالی به فروش می‌رسند!

۱۰. خرید‌های خصوصی آسانتر هستند!

شاید شرایطی را داشته باشیم که نیاز باشد بدون جلب توجه اطرافیان، خریدی را انجام دهیم! این موضوع می‌تواند در مورد هدیه‌ها و یا لوازم شخصی خصوصی باشد که نمی‌خواهیم دیگران از آنها مطلع شوند.

همچنین کالاهایی وجود دارد که شاید به دلایل مختلف، خجالت بکشیم آنها را بصورت حضوری از فروشنده‌ها درخواست کنیم. خرید اینترنتی این امکان را به ما می‌دهد تا در حریم خصوصی خودمان، هر آنچه را می‌خواهیم خریداری کنیم.

کدام فروشگاه اینترنتی را انتخاب کنیم؟

انتخاب فروشگاه اینترنتی به نوع کالای مدنظر شما بستگی دارد. اگر برای نیازهای روزمره خود قصد استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی را دارید، قطعا باید از پلتفرم‌های داخلی استفاده کنید. اما اگر به دنبال کالاهای خاص و با کیفیت، یا برندهای معتبری که در ایران وجود ندارند هستید، می‌توانید خرید از آمازون یا ebay را از طریق شرکت بازرگانی irdelivery.com، تجربه کنید.

همچنین خرید از آمازون و ای بی، این امکان را دارند تا بصورت عمده، کالاهای مورد نظرتان را خریداری کنید. اگر تاجر و بازرگان هستید، قطعا می‌توانید با خرید از آمازون و ای بی، کالاهای با کیفیت را با قیمت‌های ارزان به کشور وارد کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.