چگونه از سایتهای خارجی خرید کنیم؟

این روزها با توجه به شرایط اقتصادی موجود در جامعه و همچنین تحریم‌های اعمال شده بر ایران، بسیاری از کالاهای برند، داروها، مکمل و تقویتی، لوازم خانگی اصل و با کیفیت، عطر و ادکلن و ... به راحتی در داخل ایران قابل خرید نیستند چرا که بازار امروز با کالاهای اصلی و تقلبی اشباع شده است و گاهی شما بابت خرید یک کالای تقلبی به عنوان محصول اصل، هزینه‌ای گزاف پرداخت خواهید کرد.

شاید در نگاه اول این موضوع راه حلی نداشته باشد اما با پیشرفت‌های چشم‌گیر در حوزه تجارت الکترونیک، شما می‌توانید محصول مورد نیازتان را از سایت‌های خارجی و یا سایت اصلی برندها خریداری کنید بدون اینکه نگران تقلبی بودن محصول شوید و یا مجبور به پرداخت یک هزینه نا معقول باشید.

روش خرید از سایت های خارجی در ایران

شما می‌توانید به راحتی و با داشتن یک گوشی تلفن در دستتان، از سایت‌های خارجی خرید کنید. تیم چارسوق (charsooq) با هدف خرید از سایت‌های خارجی مانند amazon، Ebay، Apple، Dellو ... در حال فعالیت است. 

برای شروع فرآیند خرید از amazon و یا خرید از دیگر سایت‌های خارجی در ابتدای کار باید:

۱. وارد یکی از سایت‌های خارجی شوید که در ادامه تعدادی از این سایت‌ها را معرفی می‌کنیم.

۲. محصولی که قصد خرید دارید را پیدا کنید. (برای داشتن خریدی مطمئن بهتر است به تعدادی از نظرات خریداران قبلی نیز توجه کرده تا با خیالی راحت انتخاب خود را نهایی کنید).

۳. بعد از پیدا کردن محصول باید لینک آن را که در بالای صفحه مرورگر وجود دارد کپی کنید.

۴. اکنون کار شما با سایت خارجی تمام شده و لازم است وارد سایت چارسوق شوید و با شماره موبایلتان در آن ثبت نام کنید.

۵. پس از ثبت نام و باز شدن پنل کاربری، گزینه ثبت سفارش را انتخاب نمایید و لینکی که از سایت خارجی کپی کرده‌اید را در صفحه ثبت سفارش charsooq قرار دهید و سفارش خود را ارسال کنید.

۶. بعد از اتمام این مرحله، باید منتظر صدور پیش فاکتور از طرف چارسوق باشید و زمانی که به تلفن همراه شما، پیامک آماده بودن پیش فاکتور ارسال شد، با پرداخت آن خرید خود را نهایی کنید.

بعد از پرداخت، ادامه مراحل خرید از سایت خارجی، پرداخت ارزی، تحویل گرفتن محصول در کشور خارجی، ارسال آن به ایران و طی کردن مراحل گمرکی به عهده چارسوق بوده و شما بعد از گذشت تعداد روز معین می‌توانید کالای خود را در ایران و درب منزل تحویل بگیرید.

این روش بهترین و به صرفه‌ترین راه برای داشتن خریدی مطمئن می‌باشد به این دلیل که چارسوق با دریافت کمترین هزینه ممکن، سفارش شما را به دستتان می‌رساند و شما کالایی با کیفیت و اصل تحویل می‌گیرید.

از چه سایت‌های خارجی می‌توان خرید کرد؟

جایگاه اول و دوم پر بازدیدترین سایت‌های خارجی که هر کالایی را می‌توان در آنها پیدا کرد به سایت آمازون و ایبی تعلق می‌گیرد. آمازون در بیشتر کشورهای دنیا یک سایت دارد اما پیشنهاد ما خرید از آمازون آمریکا، خرید از آمازون امارات و خرید از آمازون ترکیه می‌باشد. سایت ایبی آمریکا گزینه دومی است که برای خرید از آمریکا به شما پیشنهاد می‌دهیم زیرا در سایت ایبی علاوه بر خرید کالای نو، امکان خرید کالای دست دوم، قطعات و لوازم صنعتی کمیاب، لوازم پزشکی خاص، امکان ارائه آفر و همچنین شرکت در مزایده وجود دارد.

جمعه شاپ

اما از دیگر سایت‌های موجود در ایالت و کشورهای مختلف آمریکا که بارها و بارها توسط چارسوق امتحان شده‌اند می‌توان به Madamcoco، Jomashop، bhphotovideo، Medisave (جهت خرید گوشی پزشکی)، hudabeauty، ledger (جهت خرید کیف پول دیجیتال)، walmart، Ashford (انواع ساعت مچی و عینک)، newegg، Invictastore (انواع ساعتهای اینویکتا)، Sigmabeauty، Hairtamin، Myvitamins و ... اشاره کرد.

اگر قصد خرید از چین را دارید، تنها سایت چینی که چارسوق خرید از آن را پشتیبانی می‌کند AliExpress است.

خرید از ترکیه را می‌توان از سایت‌های IKEA، Breshka،  Trendyol، Mediamarket، Zara، Fendi و ... انجام داد و برای امارات سایت‌هایی مانند sharafdg، microless، iherb، minizoo، shein و ... گزینه‌های مناسبی هستند.

آیا می‌توان به سایت چارسوق اعتماد کرد؟

اولین گزینه مهم و قابل بررسی پیش از خرید اینترنتی، چک کردن نماد اعتماد الکترونیک بر روی سایت است. چارسوق علاوه بر داشتن نماد اعتماد، آدرس و شماره تماس دفتر مرکزی را هم روی سایت درج کرده و شما می‌توانید به راحتی با شرکت تماس گرفته و یا جهت اطمینان بیشتر، مراجعه حضوری داشته باشید. اما فراموش نکنید فرآیند ثبت سفارش توسط شما فقط به صورت آنلاین باید انجام شود و مراجعه حضوری برای ثبت سفارش پذیرفته نیست.

مزایای خرید از سایت‌های خارجی چیست؟

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، در خرید از سایت‌های خارجی به خصوص سایت‌های اصلی برندها مانند اپل، دل، اچ پی و ... می‌توانید مطمئن باشید که کالای خریداری شده اصلی و با کیفیت است و همچنین قیمتی که پرداخت می‌کنید نسبت به ایران کمتر است.

خرید اینترنتی

نکته مهم بعدی این است که در طول سال در مناسبت‌های مختلف و با عنوان‌های مختلف می‌توانید از تخفیف سایت‌های خارجی که بعضا تا 90% هم می‌رسد استفاده کنید و خریدی به یاد ماندنی داشته باشید. یکی از این روزهای تخفیفی و هیجان انگیز، بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه است که به تاریخ شمسی، اولین جمعه آذر ماه می‌باشد و یک روز بزرگ پر سود محسوب می‌شود.

همچنین هفته پرایم دی و تخفیف‌های روزانه آمازون نیز بهترین فرصت برای خرید می‌باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.