جهش 104 درصدی عملکرد بانک ملت

بانک ملت با سرمایه بیش از 26 هزار میلیارد تومان و ارزش بازار 85 هزار میلیارد تومانی، همچون گذشته، صدرنشینی خود را در خالص تراز عملیاتی بانک های بورسی تحکیم و ارتقاء بخشید و توانست این شاخص مهم عملکردی را ازمبلغ 6.2 هزار میلیارد تومان درخرداد ماه سال 1400 با بیش از 104 درصد رشد به مبلغ 12.6 هزار میلیارد تومان بطور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، همچنین بانک ملت با ثبت مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان در خرداد ماه سال جاری، توانسته تراز عملیاتی ماهانه خود را بیش از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۱۸ درصد نسبت به ماه قبل  ارتقاء داده وقدرت سودسازی خود را به اثبات رسانده و به رشد ۲۸ درصدی خالص درآمدکارمزد (غیر مشاع) نیز نسبت به ماه گذشته دست یابد.

شایان ذکر است  منابع غیر هزینه زای ریالی و ارزی بانک ملت نیز بیش از ۱۵۷ هزار میلیارد تومان (حدود ۹۷ درصد نسبت به خرداد ماه سال گذشته) افزایش یافته است که رشد مذکور عمدتاً مربوط به افزایش ۱۳۲ درصدی جذب سپرده های جاری ریال می باشد.

همچنین بانک ملت موفق به اعطای تسهیلات (ریال و ارز) بیش از ۷۸۶ هزار میلیارد تومان تا پایان خرداد ۱۴۰۱ گردیده که نسبت به مدت مشابه با رشد ۲۳ درصدی مواجه بوده است . طبق این گزارش و با فرض ثبات سایر عوامل، بدون لحاظ سود تسعیر ارز و سود تقسیمی شرکتهای زیرمجموعه، می توان انتظار داشت که تراز عملیاتی بانک ملت در سال ۱۴۰۱ حداقل به رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال برسد که این  سودآوری رکورد بی نظیری را برای بانک ملت در سال جاری رقم می زند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.