سفر و اجاره ویلا در روستا‌هایی به زیبایی گل‌های آهاری در تهران و اصفهان

 زندگی در کلان شهر‌ها همراه با شلوغی، ترافیک و آلودگی نیاز به استراحت در یک مکان آرام، خوش آب و هوا و دنج با همه امکانات رفاهی را بیش از پیش به رخ می‌کشد.

به همین دلیل است که سفر‌های کوتاه مدت یا یک روزه به مناطق خوش آب و هوای اطراف کلانشهر‌ها در برنامه اکثر ساکنین این شهر‌ها وجود دارد.

با استفاده از سایت شب می‌توانید اقدام به اجاره ویلا در مناطق سرسبز تهران، اصفهان، شیراز و... نمایید و یک خاطره هیجان‌انگیز و به یادماندنی را برای خودتان به ارمغان بیاورید.

روستا‌های دیدنی اطراف تهران

روستاهای دیدنی اطراف تهران

تهران علاوه بر ترافیک، جمعیت زیاد و آلودگی، روستا‌های دیدنی و سرسبزی دارد که تمام بخش‌های شمال غربی، شمال و شرق تهران را در بر گرفته است. اقامت در این‌ییلاق‌های سر سبز و پر از باغ‌های میوه با ویلا‌های لوکس و مدرن بهترین انتخاب برای گذراندن روز‌های آخر هفته و یا تعطیلات کوتاه است.

اگر اهل تهران نیستید نیز می‌توانید تجربه سفر به چنین نقاطی را داشته باشید. اگر برای انجام یک مأموریت کاری به تهران سفر می‌کنید، کار اداری در پایتخت دارید و یا به هر دلیل دیگری گذرتان به تهران می‌افتد، توصیه می‌کنیم در کنار اجاره روزانه خانه در تهران با توجه به مقرون به صرفه بودن آن اجاره سوئیت در تهران هم امتحان کنید و به فکر گذراندن یک روز در‌ییلاقات اطراف تهران نیز باشید.

ویلاهای مدرن در منطقه شهریار، کردان، طالقان، دربند، لواسان، دماوند و فیروزکوه یک موقعیت عالی برای گذراندن ساعاتی دور از هیاهوی شهر است. این مناطق در فاصله بسیار کوتاهی از تهران قرار دارند و با یک رانندگی کوتاه می‌توان از آب و هوای کوهستانی و مطبوع، سرسبزی درختان انبوه، رود‌ها و چشمه‌ها و باغ‌های میوه لذت برد.

مناطق مختلف‌ییلاقی در اطراف تهران به اندازه‌ای زیاد است که می‌توان بار‌ها برای سفر به هرکدام از آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. این مناطق دارای انواع ویلا‌های کوچک و بزرگ هستند که می‌توان متناسب با بودجه و شرایط بهترین انتخاب را در این مناطق داشت.

باغ بهادران و چالدران، تکه‌هایی از بهشت در اصفهان

سفر به اصفهان

اصفهان یکی از شهر‌های توریستی شناخته شده ایران است که شهرت جهانی دارد. اگر تا به امروز فقط برای دیدنی‌های تاریخی به اصفهان سفر کرده‌اید، شاید وقت آن رسیده که سفر به مناطق دیدنی اطراف این شهر را نیز تجربه کنید. برای اهالی اصفهان، تماشای هر روزه میدان نقش جهان، منارجنبان، چهل ستون و چهار باغ، به اندازه‌ای که مسافران لذت می‌برند، لذت بخش نیست. اکثر اهالی این شهر برای تفریح و گذراندن تعطیلات کوتاه به مناطق‌ییلاقی اطراف این شهر ‌می‌روند.

اگرچه اصفهان در منطقه گسترده کویر ایران قرار دارد اما این استان با استان چهارمحال بختیاری بسیار سرسبز، زیبا و دیدنی است. منطقه باغ بهادران که در میان مردم اصفهان با نام "باغ وردان" شناخته می‌شود یکی از زیباترین مناطق سرسبز ایران است که با نام بهشت اصفهان شناخته می‌شود.

باغ بهادران کوچکترین شهر زرین شهر است و در جنوب غربی شهر اصفهان واقع شده است. زاینده رود در منطقه باغ بهادران کاملاً پرآب است و در تمام این شهر جریان دارد. مناظر طبیعی بکر و سرسبز، تفریحگاه‌های متنوع در منطقه از جمله رودگردی، اسب سواری، آفرود سواری، دوچرخه سواری و... از جمله دیدنی‌های این شهر محسوب می‌شوند. روستا‌های بسیاری در منطقه باغ بهادران وجود دارد که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد.

منطقه دیگری که در اصفهان می‌توان برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کرد، چالدران است. این منطقه یک منطقه تاریخی و طبیعی است که به لطف رود‌ها و چشمه‌های جاری از باغات و تفرجگاه‌های طبیعی بسیاری برخوردار است.

این بار که به اصفهان سفر می‌کنید، می‌توانید با اجاره منزل مبله در اصفهان یا سوئیت در اصفهان هزینه اسکان را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. به این ترتیب امکان برنامه‌ریزی برای سفر به اطراف اصفهان و بازدید از‌ییلاقات این شهر نیز فراهم است و می‌توانید با مدیریت هزینه‌ها سفری متفاوت و خاص به اصفهان را تجربه کنید.

جمع‌بندی

برای علاقمندان به گردشگری شناخت دقیق شهر‌ها و اماکن مشهور و دیدنی می‌تواند مدیریت سفر را بسیار ساده‌تر سازد. به ویژه در کلانشهر‌هایی چون تهران و اصفهان، اقامت در شهر برای کسانی که در مناطق شهری با ترافیک و آلودگی و شلوغی زندگی می‌کنند، خیلی جذاب و هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسد اما شناخت کافی از‌ییلاقات اطراف شهر که بتوان با رانندگی کوتاه و به آسانی به آن‌ها دسترسی داشت، لذت اقامت در مکانی دنج، سرسبز و آرام را به همراه دارد.

اگرچه موزه‌ها، پارک‌ها، رستوران‌ها و... در شهر‌ها بسیار زیاد هستند و در شهر‌هایی مثل اصفهان جاذبه‌های تاریخی بسیاری وجود دارد اما گذراندن اوقات در مناطق سرسبز و زیبا بسیار لذتبخش‌تر خواهد بود. ضمن این که می‌توان برای سفر‌های بعدی به این منطقه نیز برنامه‌ریزی کرد.

نکته مهم دیگر برنامه‌ریزی برای اجاره اقامتگاه است، اجاره ویلا، اجاره واحد در مجتمع‌های اقامتی، اجاره سوئیت یا اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی از جمله انتخاب‌های پیش رو است که می‌توان با بررسی‌های لازم و مقایسه، بهترین انتخاب متناسب با شرایط و بودجه را داشت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.