مقایسه مترو تهران با دیگر شهرهای مدرن جهان/ مترو تهران بهتر از چیزی که تصور دارید!

 ایستگاه‌های شکیل و استفاده از مدرن‌ترین سیستم‌های روز دنیا، متروی تهران را در میان بهترین خطوط حمل‌ونقل در دنیا قرار داده است.

باوری که از داستان‌ها و فیلم‌ها بیرون‌آمده آن است که متروها جای ترسناک و کثیفی هستند. اما متروی تهران بهتر از چیزی که تصور دارید است. در این مقاله به مقایسه مترو تهران با دیگر شهرهای مدرن جهان می‌پردازیم.

۱۰ متروی برتر جهان

مترو در دنیا یکی از مهم‌ترین سامانه‌های حمل و نقل است. استفاده از قطارهای شهری روزانه علاوه بر جا به جایی بسیاری از افراد، ترافیک را تا حد زیادی کاهش داده است. از این رو شهرهای بزرگ بسیار به آن اهمیت می‌دهند و برای استفاده از آن تبلیغ می‌کنند.

۱- مسکو

مسکو تمام تصورات تاریک را نسبت به ایستگاه‌های مترو تغییر می‌دهد. ایستگا‌ه‌ها در مسکو معماری آراسته و نورپردازی خاصی دارند. دیوارها پوشیده از آثار نقاشی ارزشمند، کنده‌کاری‌ها و تابلوهای نفیس است. کف زمین نیز پوشیده از سنگ گرانیت و مرمر بوده و سالن‌های باشکوه مجالس اعیانی را تداعی می‌کند.

۲- هنگ‌کنگ

شاید بتوان به آن لقب تمیزترین متروی جهان را داد. نظم بی‌نظیر این مترو حقیقتاً باید الگوی تمام دنیا باشد. در تمام ایستگاه‌های متروی هنگ‌کنگ تابلوهای راهنمای متعددی نصب شده تاهیچ‌کسس سردرگم نشود. مردم نیز در صف‌های منظم ایستاده و کسی دیگری را هل نمی‌دهد.

۳- آتن

متروی آتن از آنچه فکر می‌کنید ارزشمندتر است! سال ۱۹۹۰ که شهرداری آتن تونل‌های زیرزمینی این مترو را حفر می‌کرد؛ هزاران اثر تاریخی را کشف کرد. بسیاری از این آثار هم اکنون در ایستگاه‌های متروی آتن قرار دارند و هنگامی که قصد دارید سوار مترو شوید، می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. برای سفر به آتن خرید بلیط هواپیما فلایتیو و رزرو هتل را می‌توانید از سایت فلایتیو انجام دهید.

اگرچه خود قطارها و سیستم‌های حمل‌ونقل متروی آتن زیاد مدرن نیستند؛ اما وجود این آثار ارزشمند، آتن را در بین برترین متروهای جهان قرار داده است.

۴- لندن

۱۵۰ سال است که سیستم متروی لندن فعالیت دارد و قدیمی‌ترین خط متروی جهان است. بااین‌حال خطوط به‌راحتی به یکدیگر متصل می‌شوند و روزانه افراد زیادی را جابه‌جا می‌کنند.

مترو لندن

5- استکهلم

این مترو نیست! یک غار بزرگ قرمزرنگ است که ۱۴۰ هنرمند دیوارهای آن را با هنر خود آراسته‌اند. برای سوار شدن به مترو می‌توانید چشمان خود را میهمان زیبایی و هنر کنید.

متروی استکهلم یک جاذبه دیدنی است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

6- توکیو

متروی توکیو آن‌قدر شلوغ است که کارکنانی با دستکش‌های سفید مأمور هستند تا مسافران به سمت قطارها هدایت کنند. متروی توکیو دارای واگن مخصوص بانوان است.

7- نیویورک

اگر ازدحام جمعیت را نادیده بگیریم؛ سیستم متروی نیویورک بسیار شگفت‌انگیز است. برای شهری که هیچ‌گاه نمی‌خوابد ۴۶۸ ایستگاه مترو تعبیه شده است.

8- دبی

متروی دبی نیز همانند بقیه‌ی شهر بسیار نمایشی و لوکس ساخته شده است. قطارهای بدون راننده که از کنار دریا و مناظر زیبای شهر عبور می‌کنند. تمام ایستگاه‌ها دارای آنتن تلفن همراه، وای‌فای و آسانسور هستند. برای بانوان و کودکان واگن‌های جدا ساخته شده است. صندلی‌های قطار با نقوش عربی آراسته شده‌ و صندلی‌های لوکسی برای افراد پول‌دارتر وجود دارد.

9- پکن

متروی پکن میراث میزبانی المپیک در این شهر است. تمام تابلوهای راهنما به زبان ماندراین و انگلیسی طراحی شده‌اند. در همه ایستگاه‌ها مانیتورهایی برای سرگرم کردن مسافران وجود دارد. همچنین ایستگاه‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که به تمام مراکز خرید، تفریح و رستوران‌های شهر دسترسی وجود داشته باشد.

مترو پکن

10- تهران

این مترو با ۷ خط زیرزمینی، روزانه هزاران مسافر را در سطح شهر جابه‌جا می‌کند. ایستگاه‌های مترو در تهران بسیار تمیز و در اکثر آنان پله‌برقی و آسانسور برای استفاده معلولین وجود دارد. دیوارهای متروی تهران با آثاری از هنرمندان مختلف زینت داده شده و در برخی از آن‌ها نمایشگاه‌های دائمی از کسب‌وکارهای مختلف وجود دارد.

ایستگاه‌ها طوری طراحی شده‌اند که به مراکز دیدنی، نقاط شلوغ شهر، بازار و مراکز تفریحی تهران نزدیک باشند. اغلب در فضای بیرونی ایستگاه‌، تاکسی‌های خطی وجود دارند که رفت آمد را آسان‌تر از قبل می‌کنند.

شما می‌توانید برای آگاهی از مسیرها، مقاله نقشه مترو تهران را مطالعه نمایید.

متروی تهران از آنچه تصور می‌کنید بهتر است

مترو تهران نه تاریک است نه آب‌گرفته. هیچ بوی بدی در آن به مشام نمی‌رسد و فضای پاکیزه و منظمی دارد. سامانه مترو تهران با الگوبرداری از بهترین مترو‌های جهان، به استانداردهای جهانی رسیده است. در شهرهای پرجمعیت دنیا همیشه حتی متروها شلوغ هستند و شلوغی متروی تهران نیز اتفاق عجیبی نیست.

در مجموع نظم خوبی بر متروی تهران حاکم است و قطارها تقریباً به‌موقع فعالیت خود را انجام می‌دهند. برای استفاده از مترو لازم است افراد کارت بلیت تهیه کنند و به‌هیچ‌عنوان پول نقد یا کارت بانکی پذیرفته نمی‌شود. مهم‌ترین ویژگی متروی تهران طراحی هوشمندانه خطوط مترو و تقاطع آنان با یکدیگر است که موجب شده دسترسی به تمام نقاط تهران به‌آسانی صورت گیرد.

مزایای متروی تهران

• خطوط آن طوری طراحی شده که در کمترین زمان به تمام نقاط شلوغ شهر دسترسی داشته باشید.

• ارزان است.

• واگن ویژه بانوان دارد.

• باعث اشتغال‌زایی بسیاری شده است.

• دارای قطارهای سریع‌السیر است.

• فضای ایستگاه‌ها بسیار تمیز و بهداشتی است.

• دارای آسانسور ویژه معلولین است.

• از قطارهای به‌روز دنیا استفاده می‌کند.

• نورپردازی مناسبی دارد.

• ایستگاه‌های مناسب برای نابینایان دارد.

• دارای دیوارنگاره‌‌ و آثار هنری در ایستگاه‌ها است.

با استفاده از مترو به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم

استفاده از مترو علاوه بر آنکه به نفع خود شخص است، در کاهش آلودگی هوا، ترافیک و ازدحام در شهر کمک بسیاری می‌کند. بسیاری از مسافران که در هتل های تهران اقامت دارند، برای تردد از مترو استفاده می‌کنند. متروی تهران بدون شک به استانداردهای جهانی نزدیک است و روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شود. افراد زیادی هستند که روزانه برای حفظ وقت خود و دوری از ترافیک از مترو استفاده می‌کنند. همین موضوع دلیل خوبی برای سرمایه‌گذاری کلان دولت‌ها در حمل‌ونقل ریلی است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.