خرید کتاب روانشناسی پول

علم مدرن با افزایش امید به زندگی در سراسر جهان، پیروز میدان سلامتی بود. اکتشافات علمی جایگزین ایده‌های قدیمی پزشکی شدند و برای همین در واقع مردم نسبت به روزگار گذشته سلامت‌تر هستند و عمر طولانی‌تری نیز دارند. اما صنعت پول، سرمایه‌گذاری، امور مالی و برنامه‌ریزی تجاری بحث دیگری است.

پول همه جا هست، زندگی همۀ ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای همین ما بیشتر گیج می‌شویم. هر فردی هم به پول نگاهی متفاوت دارد. افراد از نسل‌های مختلف، از والدین مختلفی به دنیا آمده‌اند که درآمد و ارزش‌های متفاوتی داشته‌اند، در مناطق مختلف جهان و در اقتصادهای متفاوتی متولد شده‌اند.

بنابراین دیدگاه مردم در مورد نحوۀ کار پول از فردی به فرد دیگر متفاوت است. آن‌چه برای شما احمقانه به نظر می‌رسد ممکن است برای شخصی دیگری کاملاً منطقی باشد. فردی که در فقر بزرگ شده در مورد ریسک و پاداش به طریقی فکر می‌کند که فرزند یک بانک‌دار ثروتمند هر چه‌قدر هم تلاش کند نمی‌تواند آن را درک کند.

معامله‌گر سهام در بورس که در دوران رکود بزرگ اقتصادی همۀ دارایی‌اش را از دست داده تجربه‌ای دارد که یک کارگر نمی‌تواند حتی تصورش را بکند. با خرید کتاب روانشناسی پول با نگاه افراد مختلف جامعه به پول آشنا شوید.

خرید کتاب روانشناسی پول - درس‌هایی همیشگی در مورد ثروت، طمع و شادی

در سال 2018 هاوزل گزارشی در مورد مهم‌ترین نقص‌ها، تعصبات و علل رفتارهای بد در هنگام برخورد با پول و تأثیر آن بر روی افراد نوشت. این گزارش هاوزل «روانشناسی پول» نام داشت و بیش از یک میلیون نفر آن را خواندند. هاوزر در کتاب «روانشناسی پول» عمیق‌تر به این موضوع پرداخت. با خرید کتاب روانشناسی پول که 20 فصل دارد با مهم‌ترین جنبه‌های کمتر شناخته شده  روانشناسی پول آشنا خواهید شد. تمام فصل‌ها حول یک موضوع مشترک می‌چرخد اما هر فصل را به صورت جداگانه نیز می‌توانید مطالعه کنید.

طبق نظر نویسنده، ذهن‌های هوشمند طی دو دهۀ گذشته به شدت جذب امور مالی شده‌اند. ولی آیا شواهدی وجود دارد که افراد هوشمند سرمایه‌گذارهای بهتری هستند؟ طی سال‌ها اکثر مردم با آزمون و خطا توانسته‌اند در حرفه‌های مختلف پیشرفت کنند اما آیا آزمون و خطا به ما نشان می‌دهد که چطور در امور مالی شخصی‌مان بهتر شویم؟ آیا هر چه باهوش‌تر باشیم کمتر در بدهی‌ها و مشکلات مالی غرق می‌شویم؟

مهم‌ترین دلیل این‌جور اتفاقات این است که به ما یاد داده‌اند به پول با قوانین و قواعد نگاه کنیم و با احساسات و تفاوت‌های ظریف کاری نداشته باشیم. برای درک این‌که چرا مردم زیر قرض و بدهی مدفون می‌شوند نیازی به مطالعۀ نرخ بهره ندارید. باید تاریخ حرص و طمع، ناامنی و خوش‌بینی را مطالعه کنید. هیچ‌کس نباید انتظار داشته باشد تا همه با تفکری یکسان به تورم یا بازار سهام یا بی‌کاری یا به طور کلی پول نگاه کنند. با خرید کتاب روانشناسی پول دیدگاه مالی‌تان را تغییر دهید.

خرید کتاب روانشناسی پول  واکنش مردم به پول

در واقع همه به اطلاعات مالی واکنش یکسانی نشان نمی‌دهند و افراد تحت تأثیر انگیزه‌های یکسانی قرار نمی‌گیرند. نگاه اقشار مختلف جامعه و دنیا به پول در جهان‌های مختلفی شکل گرفته است. هر تصمیمی که مردم در مورد پول می‌گیرند را با در نظر گرفتن اطلاعات‌شان توجیه می‌کنند و این تصمیم به الگوی منحصر به فرد ذهنی‌شان در مورد نحوۀ کار جهان متصل است.

اما ممکن است اطلاعات افراد اشتباه باشد یا اطلاعات ناقصی داشته باشند. محاسبات‌شان بد یا اشتباه باشد یا تحت تأثیر بازاریابی‌های مختلف قرار گرفته باشند. حتی ممکن است تصوری از آن‌چه که انجام می‌دهند نداشته باشند. با این‌وجود هر تصمیم مالی که شخص می‌گیرد در آن لحظه برای خودش منطقی است و نکات لازم را بررسی می‌کند.

همۀ ما ممکن است با پول کارهای احمقانه انجام دهیم چون همۀ ما در این بازی نسبتاً تازه‌کار هستیم اما هیچ‌کس دیوانه نیست. همۀ ما بر اساس تجربیات منحصر به فرد خودمان که در آن لحظه برایمان معنا دارند تصمیم می‌گیریم. با خرید کتاب رواشناسی پول با افکار منحصر به فردتان آشنا شوید و به جای تصمیم‌های لحظه‌ای و عجیب، تصمیمات منطقی بگیرید.

خرید کتاب روانشناسی پول اثر مورگان هاوزل

مسائل مالی به شدت زندگی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بسیاری از مردم با تصمیمات بد مالی نه تنها آیندۀ خودشان را تباه می‌کنند بلکه باعث می‌شوند عزیزانشان هم در آینده با مشکلات شدید مالی روبه‌رو شوند. مورگان هاوزل سابقۀ بسیار زیادی در بازارهای مالی و بورس دارد و به عنوان نویسندۀ مجلۀ وال‌استریت و مشاوری با تجربه در امور مالی است. با خرید کتاب روانشناسی پول با دیدگاه عمیق و ارزشمند نویسنده در رابطه با سرمایه‌گذاری و روانشناسی آشنا شوید.

پیش فرض این کتاب بر این مبنا است که خوب کار کردن با پول کمی به هوشمند بودن شما و بیش‌تر به رفتارتان بستگی دارد و آموزش رفتار حتی به افرادِ واقعاً باهوش نیز دشوار است. نابغه‌ای که کنترل احساساتش را از دست بدهد می‌تواند باعث فاجعه‌ای مالی شود و برعکس این حرف هم درست است. افراد عادی و کسانی که تحصیلات آنچنانی ندارند اگر مهارت‌های رفتاری داشته باشند می‌توانند ثروتمند شوند و این موضوع هیچ ارتباطی به مقیاس هوش قراردادی ندارد.

پول، سرمایه‌گذاری، امور مالی شخصی و تصمیمات تجاری معمولاً با زمینه‌های مرتبط با ریاضی آموزش داده می‌شوند. یعنی با داده‌ها و فرمول‌ها دقیقاً به ما می‌گویند که چه کار کنیم. اما در دنیای واقعی مردم تصمیمات مالی‌شان را بر اساس این فرمول‌ها و داده‌ها نمی‌گیرند. مردم معمولاً سر میز شام یا در یک اتاق جلسه در مورد تصمیمات تجاری‌شان بحث کرده و تصمیم‌گیری می‌کنند.

جایی که تاریخچۀ شخصی، دیدگاه منحصر به فردتان از جهان، نفس، غرور، بازاریابی و انگیزه‌های عجیب‌وغریب در هم آمیخته شده است. مورگان هاوزل، در کتاب روانشناسی پول 19 داستان کوتاه را به اشتراک گذاشته است. نویسنده با این داستان‌ها شیوه‌های عجیب‌وغریب مردم دربارۀ پول را بررسی کرده است. با خرید کتاب روانشناسی پول یکی از مهم‌ترین موضوعات زندگی را بهتر درک کنید.

خرید کتاب روانشناسی پول  نقش ریسک و شانس

مغز هر کدام از ما به طرز متفاوتی سیم‌کشی شده و علایق، ترس‌ها و رویاهایمان از هم متفاوت است و وقتی کلمۀ «پول» را می‌شنویم هر کدام افکار و احساسات منحصر به فردی در موردش داریم. درک روانشناسی پول به ما کمک می‌کند تا از آن افکار، احساسات و رفتارها آگاه شویم. روانشناسی پول مطالعۀ رفتار ما با پول است. برای موفقیت در زمینۀ مالی نیازی به ضریب هوشی بالا یا مهارت زیاد در ریاضی ندارید. با خرید کتاب روانشناسی پول افکار، احساسات و رفتارهایتان را بشناسید.

وقتی از تمایلات خود آگاه شدید آن‌وقت می‌توانید از قدرت ذهن، افکار و اراده‌تان استفاده کنید و به معنای واقعی کلمه می‌توانید زندگی‌تان را تغییر دهید. به نظر شما ریسک و شانس چقدر در تصمیمات مالی و زندگی نقش دارند؟ شاید فکر کنید تصمیمات و اقدامات شما تعیین‌کنندۀ وضعیت مالی شماست اما همیشه این‌طور نیست. ممکن است تصمیم خوبی بگیرید اما نتیجۀ مالی بدی داشته باشد و بالعکس، تصمیمات بدی بگیرید که منجر به نتایج مالی خیلی خوبی شود. باید نقش شانس و ریسک را در نظر بگیرید. با خرید کتاب روانشناسی پول این ریسک و شانس را به حداقل برسانید.

خرید کتاب روانشناسی پول  مورگان هاوزل

مورگان هاوزل شریک شرکتی به نام «صندوق مشارکتی» است. این شرکت حامی شرکت‌های جوان‌تر و نوپاست. قبل از تأسیس این شرکت، هاوزل در مجلۀ وال‌استریت مطلب می‌نوشت و تحلیل‌گر شرکت خصوصی مشاورۀ مالی و سرمایه‌گذاری‌ «مولتی‌فول» بود. انجمن ویراستاران و نویسندگان تجاری آمریکا دو بار به مورگان هاوزل جایزۀ بهترین نویسنده در حوزۀ تجارت را اهدا کرده است. بعلاوه نویسنده جایزۀ سیدنی نیویورک تایمز را نیز آن خود کرده است.

مورگان در کتاب‌هایش با استفاده از بینش‌های روانشناسی، تاریخ، عصب‌شناسی و جامعه‌‌شناسی مخاطبانش را راهنمایی می‌کند و توضیح می‌‌دهد که چگونه درک رفتارتان کلید دستیابی به اهداف مالی شماست. هاوزل بیش از 100 کنفرانس در دوازده کشور مختلف دنیا برگزار کرده است. نویسنده با استفاده از داستان‌سرایی در مورد امور مالی و تاریخ صحبت می‌کند. با خرید کتاب روانشناسی پول بیاموزید که چگونه با پول رابطۀ بهتری داشته باشید و تصمیمات مالی هوشمندانه‌تری بگیرید.

کلام آخر

مورگان هاوزل از آن دست نویسندگان کمیابی است که خیلی راحت می‌تواند مفاهیم پیچیدۀ مالی را تبدیل به داستان‌هایی جذاب و خواندنی کند. مورگان هاوزل در این کتاب با استفاده از داستان‌های کوتاه شما را متقاعد می‌کند که مهارت‌های نرم از جنبۀ فنی پول مهم‌تر هستند. مورگان هاوزل بعد از یک دهه نوشتن به درک روانشناسی پول رسید. از اوایل سال 2008 شروع به نوشتن دربارۀ امور مالی کرد. سال 2008 آغاز یک بحران مالی و بدترین رکود اقتصادی در 80 سال گذشته بود.

مورگان هاوزل قصد داشت تا بفهمد چه اتفاقی پیش آمده است. اولین چیزی که از بحران مالی آموخت این بود که هیچ‌کس نمی‌تواند توضیح دهد دقیقاً چه اتفاقی افتاده یا چرا اتفاق افتاده است. هر چه هاوزل بیش‌تر دربارۀ بحران مالی مطالعه کرد فهمید که آن را از دیدگاه روانشناسی و تاریخی بهتر از دیدگاه مالی درک خواهد کرد. انتشارات دوران کتاب «روان‌شناسی پول» را با ترجمۀ شیوا و خواندنی حسین عزیز طائمه و سودابه خادمی به چاپ رسانده است. برای خرید کتاب روان‌شناسی پول با تخفیف ویژه به فروشگاه خرید کتاب سی‌بوک سری بزنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.