راهنمای خرید بیمه بدنه (+ محاسبه قیمت) 1401

داشتن بیمه شخص ثالث و خرید بیمه بدنه خودرو در کنار رعایت نکات ایمنی خیال رانندگان را آسوده می‌سازد. با داشتن بیمه، در صورت بروز حادثه رانندگان می‌توانند هزینه خسارت‌های جانی و مالی را جبران کنند.

اغلب رانندگان اطلاعات کاملی درباره بیمه شخص ثالث دارند،‌ به همین خاطر ما در ادامه راهنمای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو را در اختیارتان می‌گذاریم تا خرید بیمه بدنه ارزان با پوشش‌های کامل را برای خودروی خود انجام دهید.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه خودرو نوعی بیمه اختیاری است که خریدش برای تمام رانندگان ضروری است. در تصادف‌های رانندگی بیمه شخص ثالث هیچ خسارتی برای تعمیر ماشین راننده مقصر حادثه پرداخت نمی‌کند و در این شرایط او باید از بیمه بدنه ماشین برای جبران خسارت مالی خودرو خود استفاده کند. در واقع برای پاسخ به این پرسش که بیمه بدنه چیست؟ ‌باید بگوییم که قراردادی است بین بیمه‌گزار و شرکت بیمه که طی آن بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه بدنه و خرید بیمه بدنه،‌ خسارت اتومبیل خود را در خسارت‌های مندرج در شرایط بیمه بدنه دریافت می‌کند.

پوشش های بیمه بدنه، چرا داشتن بیمه بدنه ضروری است؟ 

این روزها هزینه تعمیر و جبران خسارت ماشین می‌تواند به رقم‌های سرسام آوری برسد اما بیمه بدنه هزینه تعمیر خودرو راننده مقصر حادثه را پرداخت می‌کند اگر هم بیمه‌گزار، مقصر حادثه نباشد اما راننده مقصر از صحنه تصادف متواری شود، می‌تواند خسارتش را از شرکت بیمه بگیرد.

بیمه بدنه خودروی لوکس یا خسارت خودروی نامتعارف یکی دیگر از کاربردهای بهترین بیمه بدنه است. اگر ارزش خودرویی در سال ۱۴۰۱ بیشتر از  ۴۰۰ میلیون تومان باشد لوکس حساب می‌شود. خسارت این ماشین‌ها تا سقف خسارت گران‌ترین خودروی متعارف محاسبه می‌شود و برای جبران بقیه خسارت باید از قبل خرید بیمه بدنه خودروی لوکس را انجام داده باشند. به طور کلی می‌توان پوشش‌ های بیمه بدنه را به دو دسته تقسیم کرد:

پوشش های اصلی بیمه بدنه

پوشش‌ های اصلی در تمام بیمه های بدنه ارائه می‌شوند.

• سرقت درجا یا سرقت کلی خودرو

• حادثه

• برخورد با اشیا ثابت

• آتش سوزی، انفجار و صاعقه

پوشش های فرعی بیمه بدنه

داشتن پوشش فرعی بیمه بدنه به انتخاب بیمه‌گزار بستگی دارد. بهترین بیمه بدنه باید پوشش‌های مناسب را داشته باشد تا در شرایط حادثه خسارت را کامل پرداخت کند.

• شکست شیشه

• بلایای طبیعی (سیل و زلزله)

• پاشیدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی

• هزینه رفت و آمد

• سرقت جزئی قطعات ماشین

• نوسانات قیمت

• حذف فرانشیز

• ترانزیت

• کاهش ارزش خودرو (بر اثر تصادف)

• کشیدن میخ، خط و خش (مخصوص بیمه بدنه ایران)

قیمت بیمه بدنه در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

محاسبه حق بیمه بدنه برای هر ماشین کار پیچیده‌ای است. به طور کلی عوامل زیر در قیمت بدنه بدنه تاثیر می‌گذارند:

- نوع ماشین

- مدل

- سال ساخت

- قیمت ماشین:  خط و خش‌های روی بدنه، لوازم جانبی و ...

- پوشش‌های اضافی بیمه بدنه: همانطور که گفتیم انتخاب هرکدام از پوشش‌های اضافی مبلغی را به نرخ بیمه بدنه خودرو اضافه می‌کند.

- تخفیف‌های بیمه بدنه: شامل تخفیف‌های ویژه، تخفیف خودروهای صفر کیلومتر (۲۰ تا ۳۰ درصد) و تخفیف عدم خسارت که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

- نوع کاربری خودرو: ماشین‌های عمومی، بارکشی و غیر شخصی باید حق بیمه بدنه بیشتری پرداخت کنند.

نحوه محاسبه قیمت بیمه بدنه

موارد مذکور نرخ بیمه بدنه را تعیین می‌کنند. در این بین تخفیف‌ عدم خسارت بیمه بدنه تاثیر زیادی در قیمت نهایی دارد و می‌تواند آن را تا ۷۰٪ کاهش دهد. تخفیف عدم خسارت به ازای هر سالی که خرید بیمه بدنه انجام شود اما از آن استفاده نشود،‌ به بیمه‌گزار تعلق می‌گیرد. روند تخفیف عدم خسارت در هنگام تمدید بیمه بدنه به شرح زیر است:

یک سال تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه: ۲۵%

دو سال تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه: ۳۵%

سه سال تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه: ۴۵%

چهار سال تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه و بیشتر: ۶۰% یا ۷۰٪

بهترین بیمه بدنه از نظر تخفیف عدم خسارت، شرکت‌های بیمه رازی، البرز و پاسارگاد هستند که بعد از سال چهارم ۷۰٪ تخفیف می‌دهند.

برای استعلام بیمه بدنه ایران یا بیمه بدنه شرکت های مختلف و خرید آنلاین بهترین بیمه بدنه از سامانه‌های مقایسه و خرید اینترنتی بیمه بدنه مانند ازکی دات کام استفاده کنید.

استعلام بیمه بدنه

نکات مهم قبل از خرید بیمه بدنه کدامند؟

قبل از خرید بیمه بدنه خودرو باید شرایط خود را خوب بررسی کنید تا پوشش‌‌های دقیق، کاربردی و متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید. در این صورت با پرداخت حق بیمه مناسب بیمه بدنه، ماشینتان را بیمه می‌کنید و در صورت بروز حادثه از شرکت بیمه راضی خواهید بود. یکی از معیارهای استعلام و خرید بهترین بیمه بدنه توانایی مالی شرکت بیمه است که هر سال توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود.

بهترین بیمه بدنه را از کدام شرکت بیمه بخریم؟

انتخاب از میان شرکت‌های بیمه متعدد کاری دشوار و زمان‌بر است. برای انتخاب و خرید بیمه بدنه خودرو،‌ بهترین راه استعلام بیمه بدنه به صورت آنلاین و خرید اینترنتی بیمه بدنه است. برای این کار کافی است به سایت ازکی دات کام مراجعه و اطاعات ماشینتان را وارد کنید. پوشش‌های دلخواه را انتخاب کنید تا محاسبه قیمت بیمه بدنه شما انجام شود و در کم‌تر از ۵ دقیقه خرید آنلاین بهترین بیمه بدنه را انجام دهید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.