نرم افزارهای فروشگاهی و صندوق های فروشگاهی در آینده چه تغییراتی می‌کند؟

فروش از گذشته تا به امروز 

فروشگاه‌های اصناف مختلف در طول سال‌های گذشته، دچار تغییرات بنیادین شده‌اند. اکنون بیش از ۹۰ سال از تاسیس اولین فروشگاه بزرگ یا هایپرمارکت، توسط فرد میر (Fred Meyer) در  ایالت ارگان آمریکا می‌گذرد؛ اما ماهیت همین نوع از فروشگاه‌ها نیز دستخوش تغییرات بزرگی شده است. این روند با ورود ابزارآلات مختلف و فناوری‌های نو، و تغییر نیازهای مدیران و صاحبین کسب و کارها با سرعت ادامه دارد. 

 حتی استفاده از صندوق فروشگاهی از سال‌های گذشته تا به امروز، تحولات گسترده‌ای را تجربه کرده است. ورود دستگاه‌های بارکدخوان، نرم افزارهای اتوماسیون، تغییر در شیوه‌های انبارداری و .... شکلی متفاوت از صندوق فروشگاهی و نرم افزار صندوق فروشگاهی را روانه بازار کرده است و در این میان ارائه نسل جدیدی از نرم افزار حسابداری فروشگاهی توانسته است، بستری مناسب را برای شکل‌گیری شیوه‌های جدید فروش ایجاد کند. 

حال سوال اصلی اینجاست که با ورود فناوری واقعیت مجازی(برای مثال دنیای متاورس)، واقعیت افزوده و نسل جدید اینترنت در سال‌های پیش رو، شیوه‌های فروش و نرم افزار حسابداری فروشگاهی چه تغییری خواهند کرد؟

شیوه‌های جدید فروش در بازار آینده 

فروش آنلاین و غیر حضوری دیگر یک رویا نیست. امروزه فروش آنلاین از طریق فروشگاه‌های اینترنتی، مانند دیجی‌کالا، دیگر یک اتفاق عجیب محسوب نمی‌شود و حتی به یک صنف مشخص مانند دستگاه‌های دیجیتال محدود نمی‌شود. حال باید دید که ورود فناوری‌های جدید، چگونه روند فروش را تغییر خواهد داد.

 استفاده از واقعیت افزوده برای امتحان یک لباس در یک فروشگاه بزرگ، اما از طریق تلویزیون هوشمند موجود در خانه، حسی متفاوت از خرید را به شما ارائه می‌‌دهد. همچنین نسل جدید صندوق های فروشگاهی و شیوه‌های پرداخت نیز، تجربه خرید را برای کاربران تغییر خواهد داد.

شاید یکی از اصلی ترین تغییرات، در بستر انتقال نوع جدیدی از اطلاعات باشد؛ مثلاً بو و طعم. تصور کنید پیش از خرید اینترنتی غذا، بتوانید بو و طعم آن را تجربه کنید. این فناوری در حال حاضر دور از ذهن نیست. زمان زیادی از پخش شدن خبر انتقال بو از طریق اینترنت نمی گذرد. البته هنور مسیر زیادی تا ساخت نسخه های تجاری و تولید انبوه این فناوری باقی مانده است.  

به این دلیل است که نیاز به نرم افزار حسابداری فروشگاهی مجهز شده به فناوری های جدید، برای کسب و کارهایی در هر اندازه به یک ضرورت تبدیل شده است. از طرفی دیگر، سیاستهای فروش نیز تغییر کرده است. ارائه تخفیفات و برگزاری کمپین‌ها و جشنواره‌های تخفیف، نقش موثری در افزایش فروش دارند. 

در این میان، نباید ارتباط عمیق با مشتریان خود را فراموش کنید. تغییر در شبکه های اجتماعی نیز می‌تواند حسی متفاوت از ایجاد یک خانواده را  مابین صاحبین کسب و کار و مشتریان را ایجاد کند. نسل نو شبکه‌های اجتماعی، با قدرت بیشتر در ارائه تصویر متفاوت از محصولات به کاربران، می‌توانند به بهترین ابزار برای استحکام سهم شما در بازار تبدیل شوند. 

واقعیت مجازی

مدیریت مبتنی بر اطلاعات دقیق، با کمک هوش مصنوعی

بقا در بازار رقابتی، نیازمند مدیریت استراتژیک کسب و کار است. مدیران کسب و کارهای مرتبط با فروش، دیگر نمی‌توانند از شیوه‌های سنتی برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنند. حضور فناوری و ابزارهای نو در عرصه مدیریت کسب و کار، بیش از پیش به چشم می‌خورد. پیش از پرداختن به آینده این روند، باید بدانیم که اکنون چه ابزارهایی برای مدیریت کسب و کارمان در اختیار داریم که از آنها استفاده نمی‌کنیم. زیرا که این ابزارها قادر هستند تا آینده نزدیک کسب و کار ما را به سمت موفقیت تغییر دهند. 

واقعیت این است که استفاده از نرم افزارهای حسابداری، علاوه بر سرعت و دقت بخشیدن به فرایندهای کاری، ابزاری قدرتمند در تولید گزارشات قابل تحلیل هستند. دسترسی به این گزارشات، به عنوان منبعی آگاهی‌بخش، به شما کمک می‌کند تا به درک بهتری از چند حوزه در کسب و کار خود برسید. 

وضعیت فعلی کسب و کار فروشگاهی شما

میزان فروش در بازه‌‌های زمانی مختلف، میزان سوددهی، میزان فروش کالاهای مختلف به تفکیک، مشتریان برتر، وضعیت فروش در بازارهای جغرافیایی مختلف (شهرها و مناطق مختلف)، میزان هزینه‌ها و ...  مثالی از اطلاعاتی هستند که گزارشات نرم افزارهای حسابداری در اختیار شما قرار می‌دهند. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تصویری درست از کسب و کار خود داشته باشید؛ زیرا در بسیاری از موارد تصور موفقیت، به عاملی برای شکست تبدیل می شود. 

نقاط ضعف و قوت کسب و کار  شما 

آگاهی از نقاط ضعف و قدرت در عملکرد یک مجموعه کسب و کار، کلید انتخاب درست در مسیر  پیشرفت است. برای مثال آگاهی به موقع شهرهایی که فروش محصولات شما در آن کمتر است، به شما این فرصت را می‌دهد تا برای بهبود عملکرد خود در این حوزه‌ها تصمیمات درستی اتخاذ کنید. استفاده از نرم افزارهای حسابدرای، این امکان را فراهم می‌کند تا با دسترسی سریع به این اطلاعات در بازه‌های زمانی مشخص، به راحتی از این موارد آگاه شوید. 

توسعه کسب و کار 

برای توسعه کسب و کار، شما نیاز به اطلاعات موثق از کسب و کار خود دارید. اقدام به توسعه کسب و کار تنها زمانی موفق خواهد بود که علاوه بر نگاهی جامع به تاریخچه کسب و کار،  درکی درست از توانایی‌های مالی، نیروی کار، تجهیزات و درآمد خود در آینده داشته باشید. زیرا که همیشه در مراحل اولیه، توسعه با هزینه بیشتر همراه است. استفاده از نرم افزار حسابداری مناسب، این امکان را به شما می‌دهد تا با اطمینان بیشتری به موفقیت دست پیدا کنید. 

به نظر می‌رسد، اصلی‌ترین پیشرفت در حوزه نرم افزارهای فروشگاهی، در شیوه ارائه گزارشات رخ دهد. استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌ها و اتخاذ تصمیمات بهتر، یکی از احتمالات برای تغییر در نرم افزارهای حسابداری در آینده است. البته این اتفاق هم اکنون نیز با سرعتی کمتر در حال شکل گیری است. 

راهکارهای مالی و مدیریتی پارمیس، ابزار شما در عصر جدید تجارت

شرکت نرم افزاری پارمیس با بیش از 20 سال سابقه در حوزه تولید نرم افزارهای مالی و مدیریتی، مجموعه‌ای کامل از نرم افزارهای حسابداری، ارتباط با مشتریان، بازرگانی داخلی و خارجی، انبارداری، تولید و .... را ارائه می‌دهد. 

در حوزه نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس سری محصولات کاملی را متناسب با نوع نیازهای شما به بازار عرضه کرده است.

نرم افزار فروشگاهی پارمیس

پارمیس پرو برای کسب و کارهای کوچک و متوسط 

رابط کاربری ساده از مهمترین ویژگی‌های پارمیس پرو محسوب می شود و کار با آن را حتی برای کسانی که دانش حسابداری ندارند، ساده و لذت بخش می‌کند. شما در نسخه فروشگاهی این نرم افزار به مجموعه‌ای کامل از امکانات حسابداری، انبارداری، بانک کالا، اسناد سازمانی (ترازهای مالیاتی)، بازرگانی و فروش، بارکدخوان و ... دسترسی دارید. شما می‌توانید این نرم افزار را در نسخه‌های متفاوت و متناسب با نیازهای خود خریداری کنید.

پارمیس استار: راهکار جامع و یکپارچه برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ  

پارمیس استار، دارای زیر سیستم های متنوع و کاربردی است که به شما در توسعه کسب  و کار و مدیریت کسب و کارهای بزرگ و دارای واحدهای زیر مجموعه مختلف کمک فراوانی می کند. این نرم افزار یکپارچه، به شما امکان کار  با پرتال تحت وب و لوکال را می‌ دهد تا مدیران از گزارشات جامع، تحلیلی و متنوع آن برای مدیریت کسب و کار خود بهره مند شوند.

پارمیس 360: حسابداری و صندوق فروشگاهی آنلاین 

پارمیس 360 راهکار آنلاین پارمیس از جمله حسابداری آنلاین است. شما در این محصول شرکت پارمیس، نیازی به صرف هزینه ای سنگین نصب و راه اندازی سرور مرکزی ندارید و می‌توانید از خدمات آنلاین و متنوع پارمیس به صورت آنلاین و از هر مکان و زمانی استفاده کنید. پارمیس 360 دارای صندوق فروشگاهی پیشرفته‌ای با نام پارمیس اسمارت است که فروش شما را در عرصه‌های مختلف متحول خواهد کرد. 

فروشگاه ساز پارمیس: ساخت فروشگاه اینترنتی ساده تر از هر زمانی 

شما می‌توانید با فروشگاه ساز اینترنتی پارمیس به سادگی و بدور از سختی‌های پیشین راه اندازی، فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید . به کانال‌های فروش جدید دست پیدا کنید. علاوه بر این اطلاعات سایت فروشگاهی شما به صورت خودکار به نرم افزار حسابداری آنلاین شما انتقال داده خواهد شد. همچنین می‌توانید از افزونه ووکامرس پارمیس برای فروشگاه اینترنتی مستقل خود، برای انتقال اطلاعات به نرم افزار حسابداری پارمیس استفاده کنید. 

سازمان همراه و CRM 

زیرسیستم‌های سازمان همراه به عنوان کاتالوگ و نرم افزار اختصاصی برند شما و CRM پارمیس برای ارتباط بهتر با مشتریان، شما را در ایجاد پیوندی عمیق تر با مشتریان یاری می‌کنند. محصولات نرم افزاری پارمیس شامل بر دهها زیر سیستم نرم افزار مختلف می باشند که می توانند نیازهای متنوع کسب و کارها را برآورده نمایند و شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت فناوری اطلاعات پارمیس به آدرس ParmisIT به اطلاعات کاملی از راهکارها و نرم افزار های پارمیس دست پیدا کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.