راهنمای خرید رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی نوع جدیدی از رنگ های ساختمانی است که ویژگی‌های قابل توجهی دارد. این رنگ ها از تنوع بالایی برخوردار هستند و کیفیت زیادی دارند.

برای رنگ آمیزی فضاهای ویژه که شرایط آب و هوایی خاصی دارند، رنگ اپوکسی انتخاب مناسبی خواهد بود. در این مقاله به معرفی این محصول و بررسی نکات مهم برای خرید رنگ اپوکسی می‌پردازیم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

معرفی رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی یکی از انواع رنگ های ساختمانی است که ترکیبات شیمیایی ویژه‌ای دارد. از ترکیب مواد شیمیایی با پایه اپوکسی و افزودنی‌های مجاز، رنگ های اپوکسی تولید می‌شوند. رنگ های اپوکسی مجموعه‌ای بزرگ از محصولاتی هستند که بر پایه ترکیبات اپوکسی تولید می‌شوند. کفپوش‌های اپوکسی و پوشش اپوکسی از دیگر محصولات این مجموعه هستند.

یکی از مهم‌ترین ترکیبات محصولات اپوکسی، اکریلیک لاتکس است. در این محصول از ترکیباتی استفاده می‌شود که مقاومت بالایی در برابر نور خورشید، رطوبت و ... دارند. از ویژگی‌های مشترک رنگ هایی که بر پایه اپوکسی تولید می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• در برابر سایش، خراشیدگی و ضربه مقاومت قابل قبولی دارند.

• از تنوع بالایی برخوردارند و برای هر کاربرد ترکیبات متفاوتی دارند.

• دارای خاصیت ضد اسیدی هستند و در تماس با مواد اسیدی آسیب نمی‌بینند.

• زیبا و بادوام هستند، اکثر رنگ های اپوکسی کیفیت قابل توجهی دارند.

خرید رنگ اپوکسی چه مزایایی دارد؟

آنچه رنگ های اپوکسی را به یکی از محبوب‌ترین رنگ های شیمیایی تبدیل کرده است، مزایای بی‌شماری است که این محصولات دارند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین مزایای این رنگ ها می‌پردازیم.

مقاومت بالا

این محصولات به دلیل ترکیباتی که بر پایه اپوکسی دارند از مقاومت بالایی برخوردار هستند. برای رنگ آمیزی سطوحی که در معرض رفت و آمد زیاد هستند یا در شرایط جوی نامناسبی قرار دارند، خرید رنگ اپوکسی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

دوام زیاد

این رنگ ها دوام بسیار خوبی دارند و در طول زمان دچار خراش یا ساییدگی نخواهند شد.

قیمت مناسب

قیمت رنگ اپوکسی نسبت به سایر محصولات موجود در بازار بسیار مناسب‌تر است. کفپوش‌های اپوکسی که گروهی از رنگ های اپوکسی به شمار می‌آیند، نسبت به پارکت، سنگ و سایر کفپوش‌ها قیمت کمتری دارند و بدون نیاز به زیرسازی قابل اجرا هستند.

هزینه رنگ آمیزی سطوح با رنگ اپوکسی بسیار کمتر از رنگ های دیگر می‌شود و با توجه به ویژگی‌های این رنگ ها، استفاده از آن‌ها کاملا مقرون به صرفه خواهد بود.

شستشوی آسان

ترکیباتی که بر پایه اپوکسی هستند در مقابل آب مقاومت قابل قبولی دارند به همین دلیل در محیط‌های مرطوب و سطوحی که در تماس مستقیم با آب قرار دارند از رنگ اپوکسی استفاده می‌کنند.

برای رنگ آمیزی کف استخر، کارواش‌ها و فضاهای مرطوب سفارش رنگ اپوکسی بسیار هوشمندانه خواهد بود. سطوح پوشیده شده با اپوکسی به راحتی قابل شست‌وشو هستند و با یک دستمال نم‌دار به آسانی می‌توان آن‌ها را لکه‌بری کرد.

خاصیت ضد حریق

یکی از ویژگی‌های قابل توجه رنگ اپوکسی، ضد حریق بودن این محصول است. ظرفیت گرمایی اپوکسی حدود ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد است که دمای نسبتا بالایی محسوب می‌شود. به دلیل این ویژگی از رنگ اپوکسی در ساختمان‌هایی که در معرض حرارت بالایی قرار دارند یا در صنایع پتروشیمی استفاده می‌کنند.

خرید رنگ اپوکسی برای پوشش سطوحی که در معرض حرارت بالا هستند یکی از ضروری‌ترین نکات ایمنی است که صاحبان مشاغل صنعتی باید مد نظر قرار دهند.

ایجاد سطح عاری از میکروب

رنگ های اپوکسی پس از اجرا به صورت یک سطح کاملا صاف و بدون درز درمی‌آیند، این ویژگی مانع از تجمع هرگونه میکروب یا باکتری در سطوح پوشیده شده با این رنگ ها می‌شود. در بسیاری از مراکز بهداشتی، درمانی برای ایجاد محیطی استریل و بدون میکروب اقدام به سفارش رنگ اپوکسی و پوشش سطوح با این محصول می‌کنند.

رفت و آمد آسان

همان‌طور که گفتیم کفپوش‌های اپوکسی زیرمجموعه رنگ های اپوکسی هستند. ویژگی بارز این کفپوش‌ها لیز نبودن است که باعث سهولت رفت و آمد می‌شود.

سطوحی که با رنگ اپوکسی پوشانده می‌شوند به هیچ وجه لیز نیستند و باعث سرخوردن افراد هنگام رفت و آمد نخواهند شد.

رنگ اپوکسی برای چه مواردی کاربرد دارد؟

پیش از خرید رنگ اپوکسی باید بدانید که دامنه استفاده از محصولات پایه اپوکسی بسیار گسترده است. از این رنگ ها برای پوشاندن دیوارها، کف ساختمان‌ها، سطوح فلزی یا چوبی، صنایع پتروشیمی و به عنوان عایق رطوبتی و حرارتی در محیط‌های ویژه استفاده می‌کنند. از کاربردهای رایج رنگ اپوکسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

رنگ-تهران

• در محیط‌هایی که باید استریل و عاری از میکروب باشند، مانند بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پزشکی، از محصولات اپوکسی برای پوشاندن سطوح استفاده می‌کنند.

• به عنوان کفپوشی که مانع لیز خوردن می‌شود در سالن‌های ورزشی، استخر و سرویس‌های بهداشتی از ترکیبات اپوکسی استفاده می‌کنند.

• در فضاهایی که زود کثیف می‌شوند و نیاز به شست‌وشوی مداوم دارند، مانند گاراژها و پارکینگ‌ها از رنگ اپوکسی استفاده می‌کنند.

• رنگ اپوکسی در محیط‌های مرطوب، برای پوشاندن کف و دیواره‌های استخر و سونا کاربرد دارد.

• در کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی از محصولات اپوکسی استفاده می‌کنند تا سطوح مورد نظر در مقابل اسیدها و سایر مواد شیمیایی مقاومت کافی داشته باشند.

• یکی از مهم‌ترین دلایل خرید رنگ اپوکسی استفاده از آن برای پوشاندن خطوط لوله گاز، آب و نفت است. ظرفیت گرمایی بالای این محصول از خطوط لوله در برابر اشتعال و آسیب محافظت خواهد کرد.

• استفاده از رنگ اپوکسی در مخازن آب با ایجاد سطوح استریل و آنتی باکتریال از گندیده شدن آب مخرن جلوگیری می‌کند.

• محصولاتی که بر پایه اپوکسی تولید می‌شوند در صنعت ساختمان‌سازی برای رنگ کردن اسکلت فلزی و آرماتورها و در صنایع هوافضا و سازه‌های دریایی به کار برده می‌شوند.

برای خرید رنگ اپوکسی به این نکات توجه کنید

رنگ هایی که بر پایه اپوکسی تولید می‌شوند انواع مختلف و کاربردهای متنوعی دارند. قیمت رنگ اپوکسی به نوع محصول بستگی دارد. معمولا رنگ هایی که برای مصارف خانگی مناسب هستند، قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر رنگ ها دارند.

برای انتخاب نوع رنگ اپوکسی بهتر است با مشاوران متخصص در این زمینه مشورت کنید. ممکن است سطحی که شما می‌خواهید رنگ کنید، نیاز به یک محصول ارزان قیمت داشته باشد در حالی که شما به علت عدم آشنایی با محصولات اپوکسی به سراغ رنگ های گران قیمت و نامناسب بروید.

رنگ های اپوکسی در هفت گروه کلی آستر، رویه، میانی، پرایمر، کولتار، ضد زنگ و زینک ریچ قرار می‌گیرند و هرکدام کارایی متفاوتی دارند.

قیمت رنگ اپوکسی به چه عواملی بستگی دارد؟

فاکتورهای متعددی در قیمت محصولات اپوکسی موثر هستند که از آن جمله می‌توان به نوع رنگ و کاربرد آن، برند یا شرکت تولید کننده محصول، وزن رنگ، درصد خلوص و ترکیبات شیمیایی رنگ و فروشگاه عرضه کننده محصول اشاره کرد.

قیمت رنگ اپوکسی در فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل حذف واسطه‌ها پایین‌تر از قیمت بازار است. البته برای سفارش رنگ اپوکسی باید به سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید تا بتوانید رنگ باکیفیت و مرغوبی تهیه کنید. متاسفانه درصد قابل توجهی از محصولات موجود در بازار، غیراستاندارد و غیراصل هستند و به همین دلیل با قیمت پایینی به فروش می‌رسند.

اپوکسی

سخن پایانی

رنگ های اپوکسی به دلیل مزایایی مانند مقاومت بالا، ضد حریق بودن، قیمت مناسب و ... بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. محصولات اپوکسی کاربردهای متنوع و گسترده‌ای دارند. اگر تصمیم به خرید رنگ اپوکسی دارید فروشگاه پخش رنگ تهران گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود.

این مجموعه سال‌ها در زمینه تولید و پخش انواع رنگ های ساختمانی، صنعتی، اپوکسی و ... تجربه دارد و شما می‌توانید به کمک مشاوران مجرب این شرکت، رنگ مناسب و باکیفیتی خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت رنگ ترافیکی و یا دیگر انواع رنگ و ابزار به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.