مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب برای ادارات و سازمان ها

 به طور کلی این سیستم کمک می کند تا هزینه ها کاهش پیدا کند و مدیریت زمان کارکرد کارکنان یا حضور و غیاب آنها آسان‌ تر شود.

دستگاه حضور و غیاب  چیست؟

دستگاه حضور و غیاب، دستگاهی است که برای نظارت و کنترل بر شروع و پایان کار کارمندان، سازمان ها، کارخانه ها، ادارات و … استفاده می‌شود. دستگاه حضور و غیاب به کارفرمایان این اجازه را می دهد که ساعات دقیق ورود و خروج، مرخصی ها، زمان استراحت و غیبت های کارمندان خود را تحت نظارت قرار دهند.

همچنین باعث کاهش هزینه های اضافی می شود که بیشتر به علت پرداخت هزینه ساعات اضافی به کارمندان است که در آن زمان سرکار حضور نداشتند و به علت خطاهای حضور و غیاب سنتی و خطاهای عمدی، غیبت آنها ثبت نشده است. همچنین دستگاه حضور و غیاب می تواند برای اطمینان از رعایت مقررات کار و اثبات حضور کارمند در ساعات مقرر، مورد استفاده قرار بگیرد.

دستگاه حضور و غیاب دارای انواع مختلفی از جمله دستگاه های حضور و غیاب کارتی، اثر انگشت و تشخیص چهره هستند، شما می توانید با مراجعه به سایت  زمان پرداز و دیدن دستگاه های حضور و غیاب، انتخاب خود را انجام دهید و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب

کاربرد اصلی این دستگاه کنترل و ثبت حضور و غیاب کارمندان سازمان است با این حال کاربرد آن‌ها به این مسئله محدود نخواهد شد. در ادامه به برخی از مهمترین کاربردهای این دستگاه اشاره می کنیم:

۱. شفافیت و دسترسی سریع

گاهی نیاز است تا تمامی غیبت هایی که از قبل توسط کارمندان، اعلام شده یا نشده را به صورت یکجا ببینید. این نوع نظارت، با استفاده از دستگاه حضور و غیاب و همچنین سیستم کنترل تردد فقط با یک کلیک امکان پذیر می باشد و میتوانید به طور دقیق گزارشات مدت زمان کار در سازمان را بر اساس ساعت معین مشاهده کنید. در صورت وجود داده های دقیق کارفرمایان می توانند سیاست جدیدی برای ورود و خروج کارکنان، فرهنگ کاری، عملکرد افراد، پرداختی ها، دستمزدها، شیفت های کاری و سایر موارد مرتبط با کار وضع نمایند.

۲. امنیت نرم افزار دستگاه حضور و غیاب

 بیشتر نرم افزارها در دستگاه حضور و غیاب مجهز به سیستم اثر انگشت یا تشخیص چهره بر پایه سیستم های امنیتی قدرتمند طراحی شده‌اند و از تقلب افراد نیز جلوگیری می کنند و همچنین هزینه های ناشی از فراموشی پین کد و گم شدن آیدی کارت ها را هم کاهش می دهند که در آن ها امنیت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و می تواند بسیار سودمند باشد.

۳. کاهش هزینه ها

سیستم های کنترل تردد هزینه ها را کاهش می‌دهند این نرم افزارها به گزارش‌دهی دقیق زمان ها و با جلوگیری از تقلب در حضور کارمندان ثبت درست تأخیر ها باعث میشوند تا پرداخت حقوق اضافی و نابجا انجام نگیرد و در نتیجه هزینه ها کاهش پیدا کند.

۴. دقت بالا و حذف خطا با استفاده از دستگاه حضور و غیاب

اگر انسان و مدیران بخواهند کار حضور غیاب کارکنان را به صورت دستی ثبت کنند، حتماً در طول دوران کاری شان دچار اشتباه می شوند اما این خطاها در صورتی که این افراد از دستگاه‌های و کامپیوترها استفاده کنند تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

حضور و غیاب

معیارهای خرید دستگاه کنترل تردد مناسب چیست؟

به طور معمول خرید دستگاه حضور غیاب مناسب از مهمترین دغدغه های هر سازمان و یا اداره می باشد .  همگی به دنبال پیدا کردن یک الگوریتم مشخص برای تهیه یک دستگاه با کیفیت و مناسب هستند، اما باید به این نکته نیز اشاره کنیم که به طور قطع نمی توان یک نسخه یکسان برای خرید دستگاه حضور و غیاب مناسب برای همه مجموعه ها پیچید.

زیرا انتخاب کارآمدترین و بهترین دستگاه حضور و غیاب در هر مجموعه بستگی به شرایط و محیط مورد استفاده آن دارد. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست، این روزها شاهد استقبال استفاده از دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک، از جمله دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره، دستگاه ساعت زنی اثر انگشتی نسبت به دستگاه ساعت زنی کارتی هستیم.

برای یافتن دستگاه حضور و غیاب مناسب خود می توانید با مراجعه به سایت زمان پرداز، اطلاعات بیشتری در خصوص هر دستگاه کسب کرده و خرید خود را کامل کنید.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

فناوری تشخیص چهره تکنولوژی شناسایی و تایید چهره اشخاص با کمک عکس و ویدیو می باشد و عملکرد این فناوری به این شکل میباشد که ابتدا یک الگو و نمونه اولیه از مشخصات صورت بر روی سیستم ذخیره میشود و سپس از مرحله بازشناخت چهره و تصویر ورودی اطلاعات سیستم مقایسه شده، تطبیق صورت خواهد گرفت. به همین دلیل تشخیص چهره یک راه حل ساده و موثر برای کنترل میباشد و نیز دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

این نوع دستگاه پیشرفته ترین و سریع ترین دستگاه‌های ثبت حضور و غیاب بوده و کارکنان تنها با قرار گرفتن روبروی  دوربین این دستگاه می توانند تردد خود را ثبت نمایند.

برای اینکه میزان خطای دستگاه در فرایند تشخیص چهره کمتر باشد، عکس هایی که به عنوان نمونه و الگو در دستگاه ذخیره می شوند باید دارای کیفیت بالا باشد و بدین معنا که نور خوبی وجود داشته باشد و چهره در فاصله مناسب از دوربین قرار داشته باشد. البته در بعضی دستگاه ها برای ذخیره نمونه عکس، نیاز به حضور فیزیکی کارمندان نمی باشد.

نوع تصویربرداری در دستگاه مختلف متفاوت می باشد و در یک روش از چهره به صورت یکجا از کاربر عکسبرداری میشود و نقاط خاصی در آن پردازش نمی شوند. این گونه مدل عکسبرداری همراه با ذخیره الگو دقت بالایی ندارد و در مواردی که حالت چهره افراد یکسان باشد امکان خطا وجود خواهد داشت. در روش دیگر از چهره فرد در حالت های مختلف عکس برداری می شود و خطای تشخیص چهره کمتر می شود.

مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

با توجه به شرایط کنونی که در دنیا و کشورها بخاطر شیوع بیماری کرونا به وجود آمده استفاده از روش‌ها و دستگاه‌های پیشرفته برای ثبت و کنترل دقیق افراد در ادارات و سازمان ها به موضوع قابل توجهی تبدیل شده است که یکی از جدیدترین دستگاه کنترل تردد که امروزه مورد استفاده سازمان ها قرار گرفته، دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره می باشد.

علاوه بر رعایت پروتکل بهداشتی که مهم ترین مسئله در دنیای امروزی است، این دستگاه مزیت های فراوان دیگری نیز دارد، از جمله:

۱. طول عمر بالای دستگاه

۲. امنیت بالای دستگاه تشخیص چهره افراد

۳. سرعت عمل بالا و شناسایی آسان

خرید دستگاه حضور و غیاب

 خرید دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب به عنوان یکی از مهم‌ترین تکنولوژی های لازم برای پیشرفت اهداف سازمان ها و ادارات می باشد و خرید دستگاه حضور و غیاب یک امر ضروری است. با توجه به مطالبی که گفته شد می توانیم بگوییم که خرید و استفاده از دستگاه حضور و غیاب، در سازمان ها، ادارات و محیط کسب کارها نیز لازم می باشد و موجب افزایش سوددهی و بهره وری خواهد شد. در سایت زمان پرداز با پشتیبانی کامل و محصولات با کیفیت، می توانید با انتخاب دستگاه مورد نظر خود آن را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

 شرکت زمان پرداز با ارائه بهترین خدمات در این زمینه نظر شما را جلب خواهد کرد ، دستگاه های حضور و غیاب موجود دارای  تنوع زیادی می باشد که از جمله آنها می توان به دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت و کارت، دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و … اشاره کرد.

شما می توانید جهت انتخاب و خرید این دستگاه ها به سایت مراجعه کرده و با مشاورین ما تماس بگیرید‌.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.