راهنمای طراحی سایت

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت که به عنوان وب دیزاین نیز شناخته میشود به مراحلی اطلاق میشود که در آن یک پایگاه اینترنتی به منظور ارائه و معرفی خدمات یک کسب و کار یا اطلاع رسانی راه اندازی می شود.

برای طراحی وب سایت لازم است باید و نبایدهای خاصی در اولویت قرار گیرد. راه اندازی مطلوب و بهینه سازی سایت می تواند به آسانی کسب و کار شما را رونق دهد. در دنیای امروزی با توجه  به نقش اینترنت در زندگی ما، داشتن یک سایت تخصصی و حرفه ای امری الزامی است.

شما با یک سایت مناسب در مورد طراحی سایت فروشگاهی نه تنها می توانید میزان فروش خود را افزایش دهید بلکه به وسیله ی آن خبر های جدید حرفه ی خود را در اختیار مخاطبان قرار خواهید داد. 

فرایند راه اندازی سایت خود را به افراد کاربلد و حرفه ای بسپارید تا بتوانید از کیفیت نهایی آن راضی باشید. در ادامه در نظر داریم به مراحل طراحی سایت و البته انواع سایت ها بپردازیم و توضیحات اجمالی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

مراحل راه اندازی سایت

به طور کلی راه اندازی سایت شامل 4 مرحله ی جداگانه است:

• طراحی وایرفریم

• طراحی گرافیک سایت

• کدنویسی و برنامه‌نویسی

• راه‌اندازی سایت

روشهای طراحی سایت

انواع طراحی سایت

سایت ها به طور کلی در دو دسته طبقه بندی می شوند:

سایت‌های استاتیک یا ایستا: سایت های ایستا بدین صورت هستند که محتوا و مطالب یکباره جمع آوری می شود و هر کدام از آنها در بخش های مختلف سایت بارگذاری می گردد. در این سایت ها به منظور ایجاد هرگونه تغییر در محتوای موجود باید با کارشناس سایت در ارتباط باشید. برای طراحی وب سایت های معرفی، معمولا این نوع از سایت ها را در اولویت قرار می دهند.

سایت دینامیک یا پویا: برای طراحی سایت پویا یا دینامیک هر دو بخش فرانت بک و بک اند برنامه نویسی می گردد. در این نوع از سایت ها، محتوای درج شده به صورت پیوسته تغییر می کند. با توجه به کاربرد سایت، به راحتی می توان آن را توسعه داد. در سایت پویا، بک اند برای پویا سازی سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

شرایط راه اندازی سایت

برای طراحی سایت،  4 بخش مهم باید با توجه به شرایط مورد نیاز انتخاب شود که شامل موارد زیر است:  

• انتخاب نام دامنه برای سایت

• هاست

• طراحی قالب زیبا و کاربردی

• سیستم مدیریت و البته کنترل سایت

روش های طراحی سایت

ساخت سایت با استفاده از دو روش انجام می شود. این دو روش شامل، نرم افزارهایی هستند که یا با استفاده از برنامه نویسی یا بدون استفاده از برنامه نویسی به ما امکان راه اندازی سایت را می دهد. ساخت سایت بدون استفاده از زبان برنامه نویسی مثل وردپرس یا جوملا یا دروپال و غیره می باشد. ساخت سایت با استفاده از زبان برنامه نویسی مثل php یا .net یا .net core یا سایر زبان ها میباشد که اغلب طراحی استارت آپ به این صورت انجام می پذیرد. هر یک از این روش ها مزایای و چالش های خاص خود را دارند.

هزینه طراحی سایت

هزنیه ی درخواستی برای طراحی سایت به فاکتورهای مختلفی وابسته است. به همین دلیل نمی توان یک نرخ ثابت برای راه اندازی سایت در نظر گرفت. اگرچه داشتن یک سایت حرفه ای هزینه بر است ولی ارزش آن را دارد. ناگفته نماند در کوتاهترین مدت زمان می توانید هزینه ی پرداختی را جبران کنید.

قرار است چه امکاناتی در سایت شما تعبیه شود؟ آیا نیاز به پوسته ی اختصاصی دارید؟ آیا به پنل مدیریت حساب کاربران نیز نیاز است؟ هر یک از این فاکتورها، قیمت راه اندازی سایت را تحت کنترل دارد. برای کسب راهنمایی بیشتر با کارشناسان سیماگر در ارتباط باشید. 

3

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید به موفقیت دلخواه در کسب و کار خود برسید، نیازمند سایت برای معرفی، فروش و ارائه ی خدمات خود هستید. دلیل این امر حضور پررنگ اینترنت در زندگی فعلی بشر است. شما می توانید همه ی مراحل طراحی سایت خود را به تیم حرفه ای و کاربلد ما بسپارید. ما اینجا هستیم تا شما را در رسیدن به اهداف تان یاری کنیم. باید و نبایدهای لازم برای ساخت سایت و بهینه سازی آن به طور کامل توسط تیم حرفه ای سیماگر رعایت خواهد شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.