انبارتکانی سال نو با تفکیکان

در این میان، انباری‌ها جای بسیاری از این وسایل کهنه و بی‌مصرفی هستند که جای ما را اشغال کرده و به خاطر شلوغی انباری و نبود فضای کافی، ذهن ما را هم در طول سال درگیر خود می‌کنند.

همین نکته باعث شده انبار تکانی سال نو، مسئله مهمی در ماجرای خانه تکانی باشد اما شاید به خاطر اینکه نمی‌دانیم با آن وسایل چه کار کنیم یا چطور دست به انبار تکانی بزنیم، آن را به تعویق می‌اندازیم و الان با تلنباری از وسایل بی‌مصرف و به درد نخور روبرو هستیم که حل کردن این مشکل و مرتب کردن انبار کاری نشدنی به نظر می‌رسد.

ما در ادامه می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا انبار تکانی راحتی داشته باشید و یاد بگیرید که چطور اصولی انبار تکانی کنید.

نحوه استفاده درست از انباری چگونه است؟

 انباری یکی از آن چیزهایی است که هنگام خرید خانه به عنوان مزیت یا کمبود خانه در نظر گرفته می‌شود و در صورت نداشتن آن با کمبودی در خانه روبرو هستیم و نمی‌دانیم با بسیاری از وسایل خود چه کار کنیم.  انباری برای این به درد ما می‌خورد که می‌توانیم وسایلی که همواره به آن‌ها نیاز نداریم را آنجا گذاشته و هر وقت به آن وسایل نیاز پیدا کردیم، به سراغش برویم.

اما بسیار شایع است که به خاطر باورهای اشتباهی مثل: «یه روز به کار میاد»، یا «لنگه کفش تو بیابون حکم طلا رو داره» و ...، انباری‌ها را بعضا پر از وسایلی که ماه‌ها یا حتی سال‌ها بلا استفاده مانده‌اند، ببینیم.  پس بیایید یکبار برای همیشه از وسایل اضافی انبار خود خلاص شوید تا هم جای بیشتری در خانه داشته باشید و هم شاید بتوانید از فروش این وسایل پول خوبی در بیاورید. 

حالا که با نحوه استفاده بهتر از انباری آشنا شدیم، بیایید به سراغ نحوه انبار تکانی ساده و اصولی برویم:

چطور ساده و اصولی انبار تکانی کنیم؟

معمولا دلیل اصلی رها کردن انباری‌ها به حال خود و مرتب نکردن آن‌ها این است که نمی‌دانیم چطور انباری را مرتب کنیم و به این خاطر، انبار تکانی کاری سخت به نظر می‌رسد. ولی پس از آشنایی با این مراحل می‌توانید به سادگی به مرتب کردن انباری خانه خود بپردازید. پس بیایید به مراحل انبار تکانی بپردازیم:

مرحله اول: برنامه ریزی برای نحوه و زمان انجام انبار تکانی

در این مرحله، مانند انجام هر کار اصولی به این می‌پردازیم که برای انجام انبار تکانی به چه وسایلی نیاز داریم.

عموما وسایلی که مورد استفاده قرار خواهند گرفت شامل: کیسه‌های زباله یا معمولی، جارو خاک‌انداز و جارو برقی، دستمال مناسب برای تمیزکاری، مواد شوینده مناسب، کارتن‌های خالی جهت قرار دادن وسایل به صورت دسته‌بندی شده تا پیدا کردن آن‌ها راحت باشد، برچسب یا ماژیک برای مشخص کردن این دسته‌بندی‌ها و وسایل داخل کارتن، چسب نواری پهن یا باریک برای بسته بندی یا موارد دیگر... 

تعیین زمان مناسب برای انبار تکانی مهم است؛ چون اگر بار اولی باشد که انبار تکانی می‌کنید ممکن است چند ساعت وقت شما را بگیرد و بهتر است روزی را برای اینکار اختصاص دهید که هم وقتش، هم انرژی‌اش را داشته باشید. البته اگر اینکار را درست و اصولی انجام دهید برای بارهای بعدی، دیگر زمان و انرژی زیادی از شما نخواهد گرفت، خیالتان راحت باشد.

مرحله دوم: خلاص شدن از وسایل کهنه و بلا استفاده

یکی از اصلی‌ترین علت‌های به‌هم ریختگی‌ انباری‌ها و کمدها، نگه‌ داشتن وسایلی است که استفاده‌ای برای ما ندارند و ما با اینکه آن وسایل کهنه شده‌اند و بعضا نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم، همچنان آن‌ها را نگه داشته‌ایم و اینکار سودی جز گرفتن جای انباری ما ندارد.

مرحله سوم: نحوه چیدن اصولی وسایل:

در چیدمان وسایل انباری لازم است به این نکته توجه کنیم که هر وسیله هر چند وقت یکبار به کار ما می‌آید و بر این اساس به جای‌گذاری هرکدام از وسایل بپردازیم. از آنجایی که در انباری‌ها ممکن است عموما فضای خیلی بزرگی نداشته باشیم، استفاده از طبقه‌ها، کشو‌ها و آویز‌های مناسب از اهمیت برخوردار است زیرا به ما اجازه می‌دهد تا از کمترین فضای ممکن بیشترین استفاده را بکنیم.

مرحله چهارم: استفاده از برچسب یا ماژیک:

 گاهی لازم است وسایل خرده ریز را درون جعبه یا کشویی قرار دهیم که ممکن است مدتی طول بکشد تا به آن نیاز پیدا کنیم. در این صورت است که لازم داریم وسایلی که در جایی مثل جعبه یا کشو هستند که دیده نمی‌شوند را با برچسب یا ماژیک مشخص کنیم که چه هستند، تا در آینده راحت باشیم و وسیله‌ای را گم نکنیم.

انباری تکانی به کمک استارتاپ موفق تفکیکان

تفکیکان پلتفرمی برای خرید و فروش انواع لوازم بی‌مصرف یا خراب و انواع ضایعات است که برای اولین بار این بستر را فراهم آورده تا همه بتوانند این وسایل یا ضایعات خود را به سادگی، با بهترین قیمتِ تعیین شده توسط مشاورین تفکیکان و در محل به فروش رسانند.

از آنجایی که تعیین قیمت وسایل کهنه و ضایعات کاری تخصصی است، پس از ثبت نام شما در سایت و قرار دادن وسایل یا ضایعات خود در آن، مشاورین تفکیکان حدود مناسب‌ترین قیمت را در اختیار شما می‌گذارند تا بتوانید با خیال راحت جنس خود را به فروش رسانید.

از دیگر مزیت‌های این پلتفرم این است که همه خریداران هنگام ثبت‌نام احراز هویت می‌شوند و با خیالی راحت می‌توانید اطلاعات خود را ثبت کنید. 

چه نوع ضایعاتی را می‌توانیم در تفکیکان به فروش برسانیم؟

برخی از وسایل کهنه و لوازم بلا استفاده‌ای که می‌توانید در تفکیکان به فروش رسانید شامل موارد زیر می شود:

  • ضایعات فلزی که شامل لوله‌ها و اتصالات فلزی، شیرهای آب، سیم‌های فلزی، دیگ‌های قدیمی 

  • ضایعات لوازم خانگی مثل همزن‌، مخلوط کن قدیمی، آبمیوه‌گیری بلا استفاده، سماور 

  • ضایعات چوبی، مبلمان قدیمی، در و پنجره‌ 

  • ضایعات پلاستیکی مثل انواع بطری، دبه، سطل، گالن‌های کوچک 

  • ضایعات کاغذ و کارتن مثل مجله، کتب، روزنامه و کارتن های مقوایی

جمع بندی از انباری تکانی به کمک تفکیکان

در این مقاله سعی شد شما با نحوه انبارتکانی و استفاده بهتر از فضای انباری خانه خود آشنا شوید و اینجا می‌خواهیم جمع بندی کنیم که چرا لازم است انبارتکانی کنیم و این کار چه سودی برای ما دارد. 

انبار تکانی نه تنها فضای خانه خود را از وسایل اضافی، کهنه و بی‌مصرف خالی می‌کنید و می‌توانید نفس راحتی بکشید، بلکه می‌توانید این وسایل را با مناسب‌ترین قیمت، در سریع‌ترین زمان ممکن و در محل خود به فروش رسانید که یعنی، هم انبار تکانی خود را انجام داده‌اید و فضای بیشتری در خانه دارید، و از این به بعد غصه نداشتن فضای خالی در انباری یا کمد‌های خود را نمی‌‌خورید؛ هم از فروش این وسایل در سامانه هوشمند تفکیکان پول خوبی به جیب بزنید؛ چی از این بهتر واقعاً؟!

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.