راهنمایی بازدید از گالری ملی ارمنستان

 هر زمانی که می‌خواهید گذشته یک کشور را بهتر درک کنید، به موزه‌های آن کشور بروید تا اطلاعات  بهتر و دقیق‌تری را به‌دست آورید. این کشور جذاب در همسایگی ایران واقع شده و یکی از مقصدهای محبوب میان مسافران ایرانی است. قیمت تور ایروان متناسب با تراکم توریست و فصل سفر تغییر می‌کند.

کشور سرسبز ارمنستان به‌خاطر شرایط ویزا و نزدیکی آن به ایران جزو اولین انتخاب‌های سفرهای خارجی است. ارمنستان گذشته زیبا و متفاوتی دارد که می‌توانید به‌ کمک موزه تاریخ و گالری ملی ارمنستان این موضوع را بهتر درک کنید. برای آشنایی بیشتر با گالری ملی ارمنستان با ما همراه باشید.

گالری ملی ارمنستان

گالری ملی ارمنستان در سال ۱۹۲۱ در میدان جمهوری افتتاح شد. شما می‌توانید در این گالری با آثار هنرمندان روس و ارمنی بیشتر آشنا شوید. بازدید از این گالری در گشت‌های نیم روزی تور ارمنستان وجود دارد. از جمله برخی از هنرمندانی که آثارشان در مجموعه گالری یافت می‌شود، می‌توان هاکوپ هوناتانیان، ایوان آیوازوفسکی، وارطان ماخوخیان، ماردیروس ساریان، هاکوب کوجویان، ادگار شاهین و میناس آوتیسیان را نام برد.

باغ گیاه‌ شناسی ایروان

باغ گیاه شناسی در سال ۱۹۴۵ در شمال شرقی ایروان افتتاح شد. در این باغ بیش از ۲۰۰ نوع گیاه در حال پرورش است. باغ گیاه شناسی به وسعت ۸۰ هکتار بوده که در آن گیاهان کمیاب و نادر را پرورش می‌دهند و در معرض دید بینندگان می‌گذارند. این مجموعه زمینه‌ای مناسب را برای تحقیقات و مطالعات درباره گیاهان ارمنستان و فعل و انفعالات محیط‌زیستی گونه‌ها در محیطی نسبتا طبیعی فراهم آورده است.

این باغ برای عکاسی، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک، جمع‌های خانوادگی و... بسیار مناسب بوده و خیلی از مردم این باغ را به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب کشور ارمنستان به‌شمار می‌آورند.

صومعه تاتو

صومعه تاتو یکی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی این کشور است که در ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرقی ایروان قرار دارد. قدمت این صومعه تاریخی به قرن نهم برمی‌گردد. صومعه تاتو در قرن‌های ۱۴ و ۱۵ میزبان دانشگاه‌های بزرگ دنیا بوده که در پیشرفت علم  نقش به‌سزایی داشته است.

فضای داخلی صومعه بسیار آرام‌بخش بوده و روحانی‌های این کلیسا هم اخلاق خوبی با توریست‌های ارمنستان دارند. زیبایی‌های این صومعه در فصل‌های بهار و تابستان بیشتر می‌شود و مثل الماسی می‌درخشد. البته ناگفته نماند که در فصل‌های پاییز و زمستان هم با بارش برف و باران مکانی خاص برای عاشقان و عکاسان است. صومعه تاتو در سال ۱۹۹۵ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت تا توجه بیشتری به این بنای خاص و زیبا شود.

موزه هنر مدرن ایروان

بیشتر مردم فکر می‌کنند هنر در ارمنستان معنایی ندارد؛ اما اصلا این طور نیست. اگر علاقه زیادی به هنرهای تجسمی دارید و با تور ارمنستان سفر کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم موزه هنر مدرن ایروان را ببینید. در این موزه آثار فاخر و بسیار گران قدری وجود دارد که می‌تواند شما را تا ساعت‌ها محو خود کند.

این موزه با افتتاح در سال ۱۹۷۲، اولین موزه تخصصی هنرهای معاصر و مدرن در اتحاد جماهیر شوروی به‌‌شمار می‌رود. این موزه کوچک است؛ شما می‌توانید در کم‌تر از یک ساعت همه آثار این موزه را به خوبی ببینید و از آن لذت ببرید. کیفیت آثار موجود در این موزه کم‌نظیر بوده و اگر با هنر آشنا باشید، می‌توانید مجموعه کارهای موزه هنر مردن را نقد کنید.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

فصل بهار

آب‌وهوای ارمنستان در فصل بهار معتدل و بهاری است. دمای هوا در این فصل بین ۱۰ الی ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌شود. این اختلاف دما به‌خاطر هوای گرم در تابستان بوده و هر چه به این فصل نزدیک‌تر شویم، دمای هوا بیشتر می‌شود. فصل بهار یکی از بهترین فصل‌های ارمنستان محسوب می‌شود و بهترین زمان برای سفر است.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

فصل تابستان

دمای هوا در فصل تابستان خیلی گرم و بارش باران در این فصل خیلی کم می‌شود. در این فصل مسافر کم‌تر به کشور ارمنستان سفر می‌کند و از نظر شلوغی ارمنستان فضایی کم‌جمعیت دارد؛ قیمت تور ارمنستان در تابستان کم‌تر است. اگر در فصل تابستان به این کشور مسافرت می‌کنید، خرید بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

فصل پاییز

با فرارسیدن فصل پاییز، دمای هوا به‌صورت چشم‌گیری کم می‌شود و تقریبا به 9 الی 33 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. رطوبت هوا و وزش باد در این فصل افزایش پیدا می‌کند. در فصل پاییز هم کشور ارمنستان زیاد شلوغ نمی‌شود و می‌توان گفت یکی از بهترین فصل‌های سفر به این بهشت بکر است.

فصل زمستان

پربارش‌ترین فصل سال زمستان است. در این ماه دمای هوا بسیار سرد می‌شود و اگر می‌خواهید در این فصل سفر کنید، حتما لباس‌های گرم با خود ببرید. در این فصل شما می‌توانید تور ارمنستان و تور ایروان خیلی ارزان به‌دست آورید و به این مسافرت مهیج بروید. یکی از بهترین کارها در این فصل تجربه ورزش‌های زمستانی است.

برای سفر به ارمنستان نیازی به ویزا ندارید؛ ولی در روزهای کرونایی برای سفر باید در مرز ارمنستان تست کرونا دهید. لازم به‌ذکر است که هزینه‌های تست‌ کرونا به عهده مسافران خواهد بود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.