نکات خرید ورق روغنی(CRC)

 برای خرید ورق روغنی(CRC) باید نکاتی را رعایت کنید تا همان چیزی را که می‌خواهید، خریداری نمایید. اگر می‌خواهید درباره نکات خرید ورق روغنی(CRC) اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

ورق روغنی چیست و برای چه مصارفی استفاده می‌شود؟

یکی از پرکاربردترین ورق‌های فولادی ورق روغنی است این ورق به دلیل تولید به روش نورد سرد به آن ورق سرد نیز می‌گویند و به دلیل روغن‌کاری، در برابر زنگ‌زدگی مقاومت بالایی دارد. ورق روغنی به دلیل نحوه تولید، اعمال حرارت بالا و آلیاژ به‌کاررفته در آن شامل ورق معمولی، ورق نیمه کشی و ورق فوق کششی است که هرکدام از این گریدها دارای مشخصات فنی مخصوص به خود است و دارای قیمت‌های متفاوتی است. ظاهر شفاف، استحکام کششی، دقت، ابعاد، تنوع در رنگ و اندازه و تولید آسان از ویژگی‌های ورق روغنی است.

مشخصات فنی ورق روغنی و ظاهر زیبای آن باعث شده است این محصول برای مصارفی که ظاهر در آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، استفاده شود. ورق‌های روغنی در ساخت مبلمان، درب و پنجره، کابینت لوازم‌خانگی، ورق رنگی، ورق گالوانیزه، در صنعت خودروسازی و سیستم‌های گرمایشی بسیار کاربردی است. برای خرید ورق روغنی هرچقدر اطلاعات شما درباره ورق فولادی بیشتر باشد، انتخاب و خرید بهتری را انجام می‌دهید.

انواع ورق روغنی در بازار

ورق روغنی در بازار به ۶ گروه تقسیم‌بندی‌شده است که به‌صورت ورق روغنی معمولی، نیمه کششی و فوق کششی هستند.

۱. ورق روغنی ST۱۲  ورق کششی

این نوع ورق روغنی در صنعت ساختمان‌سازی، پتروشیمی، گاز و خودروسازی کاربرد دارد.

۲. ورق روغنی  ST۱۳ ورق نیمه کششی

این نوع ورق روغنی در ساخت لوازم‌خانگی، اداری و خودروسازی بسیار کاربردی است.

۳. ورق روغنی  ST۱۴ ورق فوق کششی

این نوع ورق روغنی در ساخت فیلتر اتومبیل و ساخت بدنه اتومبیل استفاده می‌شود. 

۴. ورق روغنی ST۱۶ ورق فوق کششی

این نوع ورق روغنی بسیار انعطاف دارد و این قابلیت را دارد که به طور کامل خم شود.

۵. ورق روغنی QSTE

این نوع ورق روغنی خاصیت ضدسایش دارد و در خودروسازی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۶. ورق روغنی EK۲ و EK۴

این ورق روغنی خاصیت لعاب پذیری دارد و برای تولید اجاق‌گاز به کار برده می‌شود.

قیمت ورق روغنی CRC

قیمت ورق آهنی

قیمت ورق روغنی به عوامل مختلفی بستگی دارد هر چه کیفیت ورق روغنی بیشتر باشد بر قیمت ورق روغنی تأثیر دارد و گران‌تر است. از جمله مهم‌ترین عواملی که در قیمت ورق روغنی تأثیرگذار هستند، به‌صورت زیر است:

میزان عرضه و تقاضا کارخانه سازنده: بارها شاهد این موضوع بوده‌ایم که کمبود ورق‌های روغنی باعث افزایش قیمت آن‌ها شده است و شاهد کاهش قیمت به دلیل نبود تقاضا بودیم. در نتیجه تناسب بین عرضه و تقاضا بر روی قیمت ورق روغنی بسیار تأثیرگذار است. کم بودن تولیدکنندگان ورق سرد در ایران به‌عنوان یکی از دلایل تأثیرگذار بر این موضوع است.

قیمت ورق سیاه به‌عنوان ماده اولیه: قیمت ورق سیاه بر روی ورق روغنی بسیار تأثیرگذار است. زیرا ورق روغنی از انجام فرایند ثانویه بر روی ورق سیاه تولید می‌شود در نتیجه برای خرید ورق روغنی باید به این نکته توجه کنید.

ضخامت و ابعاد ورق: از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت ورق روغنی ضخامت و ابعاد ورق است که باتوجه‌به ابعاد و ضخامتی که شما نیاز دارید، قیمت ورق روغنی متفاوت است.

قیمت معامله شده ورق روغنی در بورس: از عوامل تأثیرگذار بر قیمت ورق روغنی قیمت معامله شده ورق در بورس است. قیمت معامله شده ورق روغنی در بورس به‌عنوان مبنایی برای قیمت اعلامی در بازار است. اما باید به این نکته توجه کنید که قیمت ورق روغنی در بورس پایین‌تر از قیمت آن در بازار است.

قیمت دلار: یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل در قیمت ورق روغنی قیمت دلار است که باعث کاهش و افزایش قیمت ورق روغنی می‌شود.

برای خرید ورق روغنی CRC باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

• باتوجه‌به کاربرد ورق روغنی برای خرید مناسب‌ترین ورق را انتخاب کنید.

• بهتر است خرید ورق روغنی را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. 

• برای خرید ورق روغنی قبل از خرید نوع ورق و میزان نیاز خود را مشخص کنید. زیرا در صورت اشتباه در خرید باعث ایجاد خسارت مالی برای شما می‌شود.

• در هنگام خرید پیش‌فاکتور دریافت کنید تا از جزئیات خرید آگاه شوید.

• بهتر است قبل از خرید، از قیمت روز ورق روغنی مطلع شوید. برخی از فروشگاه‌های آنلاین قیمت روز را اعلام می‌کنند.

• برای خرید بهتر می‌توانید قبل از خرید قیمت‌های فروشگاه‌های مختلف را باتوجه‌به ابعاد، عرض، ضخامت و مشخصات ورق روغنی با هم مقایسه کنید.

• شما می‌توانید برای خرید بهتر از کارشناسان فروش راهنمایی بگیرید تا همان چیزی را که می‌خواهید خریداری کنید.

وزن ورق روغنی 

وزن ورق روغنی

در زمان خرید ورق روغنی محاسبه وزن ورق روغنی یکی از مهم‌ترین مسائل است به همین دلیل برای محاسبه وزن ورق روغنی باید چگالی فولاد و حجم ورق را داشته باشیم و با تبدیل واحدها، جرم ورق روغنی به دست می‌آید.

به چند طریق می‌توانیم ورق روغنی را خریداری کنیم؟

خرید ورق روغنی از چند منبع می‌تواند خریداری شود که به‌صورت زیر است:

خرید ورق روغنی از بورس کالا

برای خرید محصولات فولادی از بورس کالا باید شرایطی را رعایت کنید که این شرایط برای همه فراهم نیست. هدف اصلی از تشکیل بورس کالا عرضه محصولات فولادی مختلف و معاملات آهن‌آلات است که تا حدودی باعث می‌شود نوسانات بازار کنترل شود و بازار فولاد کشور ثبات بیشتری داشته باشد.

 خرید ورق روغنی از کارخانه

مشتریانی که حجم خرید آن‌ها از 100 تن بیشتر است به دلیل حجم بالای خرید به دنبال پایین‌ترین قیمت برای خرید ورق روغنی هستند به همین دلیل خرید از کارخانه برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است.

 خرید ورق روغنی از بنگاه یا انبار 

خرید ورق روغنی از بنگاه با حجم کم، انتخاب مناسبی است و دارای مزیت‌هایی برای مشتریان می باشند. شما محدودیتی برای حداقل خرید ندارید و می‌توانید از یک کیلو تا مقادیر بالاتر را خریداری کنید. همچنین ارسال بار با هزینه کمتر و دسترسی راحت‌تر است. اما قیمت ورق روغنی نسبت به خرید از کارخانه بیشتر است.

 خرید ورق روغنی از شرکت‌ها

شرکت‌های مختلفی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که می توانید برای خرید ورق روغنی به آن ها مراجعه کنید. از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت پیوان اشاره نمود. https://pivan.co/  در خریدوفروش انواع ورق فولادی مانند ورق روغن، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این شرکت دارای ارسال سریع سفارش و مشاوره خرید برای انتخاب بهتر است و محصولات با کیفیتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

نتیجه‌گیری

امروزه در بازار انواع ورق سرد باکیفیت‌های مختلفی وجود دارد. باید دقت داشته باشید که ورق روغنی را که انتخاب می‌کنید، رسانایی خوبی داشته باشند. ورق روغنی مرغوب سطح صاف و یکنواختی دارد و قیمت آن از ورق سیاه گران‌تر است و خاصیت ضدزنگ دارد. ورق روغنی حاوی ترکیبات سمی نیست به همین دلیل کارکردن با آن‌ها خطری ندارد. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.