محله بستکیا دبی کجاست؟

همان طور که هنگام خرید بلیط پرواز تهران دبی باید درباره ایرلاین‌های مختلف شناخت پیدا کنید، برای رزرو هتل دبی نیز باید محله‌های مختلف این شهر را بشناسید. تمامی محله‌های دبی شبیه به هم نیستند.

پس باید شناخت کافی درباره تمام محله‌ها داشته باشید تا بدانید که قرار است در چه نوع منطقه‌ای اقامت داشته باشید.

امروز قصد داریم تا درباره محله بستکیا دبی با هم صحبت کنیم که آن را با نام محله بستکیه نیز می‌شناسند. با ما همراه باشید تا ببینید محله بستکیا دبی کجاست و چه ویژگی‌های خاصی دارد؟

محله بستکیا دبی کجاست ؟

محله بستکیا یا همان بستکیه، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های دبی به حساب می‌آید. این محله قدیمی دقیقاً کنار نهر دبی یا همان خور دبی قرار دارد.

معرفی محله بستکیا

وقتی که وارد محله بستکیا دبی می‌شوید، احساس می‌کنید که پا به محله‌های قدیمی شهرهای جنوبی کشور یا حتی یزد گذاشته‌اید. ناگهان انگار دیگر آن تصویر عجیب دبی از چشمتان می‌افتد. خب همه ما از دبی تصویر یک ابر شهر پر از تکنولوژی داریم. جایی که باید انتظار سریع‌ترین‌ها، جدیدترین‌ها و بزرگترین‌ها را داشته باشیم.

جایی که برج‌های بزرگ قد به آسمان کشیده‌اند و می‌توانیم شاهد ماشین‌های بسیار لوکس و آنچنانی باشیم؛ اما تمامی اینها، بخش جدید دبی هستند. جالب اینجاست که وقتی اقدام به رزرو هتل دبی می‌کنید، بر این باور هستید که تمامی بخش‌های دبی همان طور شیک و زیبا هستند؛ اما این فقط بخشی از تصویر دبی است که در رسانه‌ها به نمایش در می‌آید.

محله بستکیا یک منطقه قدیمی در دبی است. در این منطقه می‌توانید شاهد بادگیرهایی باشید که از نظر ظاهری شباهت بسیاری با بادگیرهای یزد و بوشهر خودمان دارند. بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان، این بادگیرها دقیقاً از روی بادگیرهای ایرانی الگوبرداری شده‌اند. 

از نظر معماری ساختمان‌ها نیز شباهت بسیاری بین خانه‌های سنتی مناطق کویری ایران و خانه‌های محله بستکیا وجود دارد. در حقیقت وقتی که وارد کوچه و پس‌کوچه‌های این محله می‌شوید، احساس می‌کنید که در ایران حضور دارید. در اصل این محله، اصالت و پیشینه تاریخی دبی است.

تاریخچه محله بستکیا

همان طور که اشاره کردیم، محله بستکیا یا همان بستکیه در کنار نهر دبی یا همان خور دبی قرار دارد. بر اساس اسناد تاریخی، در گذشته، محله بستکیا یکی از بنادر قدیمی و مهم این منطقه برای تجارت دریایی بوده است. جالب اینجاست که در حقیقت رشد دبی نیز از همین محله آغاز شد. یعنی مراودات و تجارت دریایی در این منطقه باعث شد تا ثروت به دبی سرازیر شود و این پیشرفت عجیب را در آن شاهد باشیم. حتی هنوز هم محله بستکیا را با نام « دبی قدیم » می‌شناسند.

هتل های محله بستکیا دبی

البته با وجود آنکه حکومت تلاش داشته تا اصالت این منطقه را حفظ کند؛ اما پیشرفت‌های بسیاری در محله بستکیا نیز رخ داده است. دیگر نمی‌توان این محله را با آن بندر خرابه قدیمی مقایسه کرد. در عین حال حکومت امارت تلاش داشته تا این محله را به یکی از مناطق توریستی دبی تبدیل کند و در این زمینه هم موفق بوده است.

البته هنوز هم مرمت و بازسازی بخش‌های مختلف این محله ادامه دارد؛ اما با وجود این باز هم گردشگران بسیاری همه‌ساله از دبی قدیم دیدن می‌کنند. همه‌روزه مسافران بسیاری در پرواز تهران دبی حضور دارند و بسیاری از مسافران حتی از وجود این بخش تاریخی آگاه نیستند.

تفریحاتی که می‌توانید در محله بستکیا تجربه کنید

حتی اگر اقدام به رزرو هتل دبی کرده‌اید که در فاصله بسیاری از محله بستکیا قرار دارد، باز هم بهتر است حداقل یک بار سری به این محله بزنید. در وهله اول با ورود به این محله، احساس می‌کنید که در ایران حضور دارید. این شباهت معماری بین دو فرهنگ واقعاً تعجب‌آور است و جذابیت خاص به خود را دارد. در وهله دوم باید بدانید که در بین کوچه و پس کوچه‌های این محله می‌توانید از دست‌فروش‌ها انواع صنایع‌دستی و سوغات دبی را تهیه کنید.

پس از آن بوت به آبراه سواری می‌رسد. آبراه یا همان Abra، نوعی قایق سنتی دبی است. این قایق‌های سنتی در طول نهر دبی حضور دارند و شما را تا محله بستکیه می‌رسانند. این قایق‌سواری به بخش فراموش نشدنی سفرتان تبدیل می‌شود. می‌توانید تعداد بسیاری عکس یادگاری در این مسیر بگیرید. واقعاً قایق‌سواری در دل کویر می‌تواند هر کسی را شگفت‌زده کند.

پس از آن نوبت به بازدید از گالری‌های هنری می‌رسد. جالب است بدانید که در این محله، گالری‌های هنری بسیاری وجود دارند. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که امکان خرید آثار هنری نیز در این گالری‌ها وجود دارد. پس اگر عاشق این هستید که آثار هنری خاص و منحصر‌به‌فرد در خانه خود داشته باشید، می‌توانید خریدی عالی و آنتیک را در این گالری‌های هنری تجربه کنید.

هتل های محله بستکیا دبی

همچنین از اواسط اسفند تا اواسط بهار، نمایشگاه سالانه هنری The Sikka برگزار می‌شود که فرصتی عالی برای علاقه‌مندان به هنر است. پس بهتر است در ماه مارچ اقدام به خرید بلیط پرواز تهران دبی کنید. در این فصل هم هوا ایدئال است هم می‌توانید از این نمایشگاه دیدن کنید.

این مطلب را هم بخوانید: هتل های معروف دبی

در نهایت باید ببینید اگر می‌توانید چشم خود را به روی هتل‌های لوکس که در آسمان‌خراش‌ها حضور دارند ببندید، امکان اقامت در هتل‌های متعدد در محله بستکیا وجود دارد. این هتل‌ها دارای سبک معماری سنتی هستند؛ اما بهترین امکانات مدرن رفاهی و اقامتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

با اقامت در این هتل‌های سنتی، می‌توانید دبی را به شکلی دیگر تجربه کنید. همچنین با این کار می‌توانید با فرهنگ اعراب امارات بیشتر آشنا شوید و در کارگاه‌های هنری متعدد شرکت کنید. اقامت در هتل‌های محله بستکیا به افراد هنردوست که به تجربه فرهنگ مردم کشورهای دیگر علاقه‌مند هستند، توصیه می‌شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.