قیمت بلیط چارتری استانبول

 سفر زمینی ارزان است؛ اما بسیار طولانی خواهد بود. در عین حال پرواز هوایی حدود ۲ ساعت به طول می‌انجامد و در عین حال قیمت گرانی دارد.

به همین خاطر شاید با دیدن قیمت بلیط تهران به استانبول و بلیط استانبول به تهران تصور کنید که بهتر است سفر زمینی را انتخاب نمایید. این در حالی است که روش‌های دیگری برای کاهش قیمت بلیط هواپیما وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم تا شما را انواع بلیط چارتری استانبول آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره بلیط‌های چارتری بدانید و بهترین قیمت را برای بلیط بپردازید.

بلیط چارتری چیست؟

یک هواپیما هزینه‌های بسیاری را از قبیل استهلاک، بنزین، گمرکی ترانزیت و ... را به‌صورت ثابت در هر پرواز پرداخت می‌کند. وقتی که حتی یک صندلی خالی باشد، این موضوع به ضرر ایرلاین خواهد بود. به همین خاطر برای آنکه در لحظات آخر از فرصت استفاده کنند و مسافران را ترغیب به خرید نمایند، از تخفیف‌های ویژه روی بلیط استفاده می‌کنند. به این ترتریب مسافرانی که در لحظات آخر پرواز بلیط می‌خرند، بیشترین تخفیف را دریافت می‌کنند. این تخفیف برای ایرلاین بهتر از وجود صندلی خالی در هواپیما است.

آیا کیفیت خدمات بلیط چارتری کمتر است؟

شاید این پرسش برای شما نیز به وجود آمده باشد که آیا خدماتی که دریافت می‌کنید در شرایطی که بلیط چارتری داشته باشید یا بلیط معمولی بخرید با هم تفاوت دارند یا نه؟ پاسخ به این سؤال منفی است. در حقیقت وقتی که شما کارت پرواز را دریافت می‌کنید، هیچ بخشی از آن نامی از چارتر برده نشده است.

در حقیقت فقط کلاس پروازی روی خدماتی که دریافت می‌کنید تأثیر دارد؛ اما افرادی که به‌صورت چارتری خرید کرده‌اند، با افرادی که معمولی خرید کرده‌اند، برابر هستند. خب شاید از خود بپرسید پس چرا هم منتظر نمی‌مانند که بلیط چارتری بخرند؟ خب شاید در آن زمان که بخواهید، دیگر پرواز پیدا نشود.

به این ترتیب سفر به‌کلی کنسل می‌شود و رزرو هتل را نیز از دست خواهید داد. بلیط‌های چارتری ارزان‌تر هستند؛ اما در لحظات آخر به فروش می‌رسند. همچنین همیشه قادر به یافتن بلیط‌های چارتری نیستید. دقیقاً به همین خاطر بلیط‌های چارتری ارزان‌تر از بلیط‌های معمولی هستند.

قیمت بلیط چارتری استانبول

قیمت بلیط چارتری چقدر است؟

قیمت بلیط‌های چارتری در ایام مختلف و ایرلاین‌های مختلف با هم متفاوت هستند. برای مثال اگر قصد خرید بلیط تهران به استانبول یا بلیط استانبول به تهران از طریق یک ایرلاین داخلی همانند قشم ایر را داشته باشید، قیمت بلیط چارتری تا حدود 30 درصد کمتر از قیمت بلیط‌های معمولی است. البته این موضوع را نیز باید در نظر بگیرید که قیمت بلیط چارتری در ایام مختلف نیز با هم تفاوت دارند.

برای مثال در دوران پیک سیزن همانند تابستان یا ایام تعطیلات عید نو میلادی، به ندرت بلیط چارتری پیدا می‌شود. فقط اگر کسی بلیط خود را کنسل کند، شاید آن را به‌صورت چارتری عرضه کنند. با توجه به تقاضای بالای این بلیط در ایام پیک سیزن، قیمت بلیط چارتری چندان ارزان نمی‌شود و شاید حدود 5 الی 10 درصد ارزان‌تر از پروازهای معمولی باشد. در عین حال هنگام آف سیزن، اگر بلیط چارتری را در لحظه آخر بخرید، تا حدود 50 درصد هم می‌توانید ارزان‌تر خرید کنید.

بهترین روش برای خرید بلیط چارتری چیست

بلیط‌های چارتری به سرعت فروش می‌روند. خوشبختانه در حال حاضر خرید بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. شما می‌توانید به وبسایت‌های معتبری همانند علی بابا مراجعه کنید و به‌دنبال بلیط‌های چارتری بگردید. برای مثال اگر مقصد را استانبول انتخاب کنید، می‌توانید در بخش فیلترها، روی گزینه پروازهای چارتری بزنید. به این ترتیب تمامی پروازهای چارتری همان تاریخ به شما نمایش داده می‌شود.

در صورتی که پروازی موجود نباشد، می‌توانید یک روز تقویم را جا به جا کنید و به‌دنبال اولین پرواز چارتری بگردید. فقط توجه داشته باشید که پروازهای چارتری به سرعت تکمیل می‌شوند. پس بهتر است بلافاصله بعد از آنکه پرواز مناسب را پیدا کردید، اقدام به خرید کنید. خرید و رزرو نهایی نیز تا زمانی که مبلغ را کامل پرداخت نکنید، انجام نمی‌شود. در نتیجه بهتر است به سرعت مراحل خرید را انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.

کنسلی بلیط چارتری

قیمت بلیط چارتری استانبول

در نهایت پیش از آنکه اقدام به خرید بلیط تهران به استانبول یا بلیط استانبول به تهران کنید، باید بدانید که بلیط‌های چارتری فاقد کنسلی هستند. یعنی در صورتی که به هر دلیلی سفر شما کنسل شود، هیچ مبلغی بابت کنسلی به شما عودت داده نمی‌شود.

پس در صورتی که قصد خرید بلیط چارتری دارید، بهتر است درباره پرواز، زمان پرواز، تاریخ سفر و... مطئن باشید، زیرا هیچگونه تغییر و تحولی را نمی‌توانید انجام دهید. جالب است بدانید که حتی امکان تغییر مسیر و تغییر زمان سفر هم وجود ندارد. پس حتماً موقع خرید بلیط چارتری دقت کافی داشته باشید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که قیمت بلیط چارتری از 5 تا 50 درصد ارزان‌تر از بلیط‌های معمولی است. همان طور که می‌دانید قیمت بلیط‌های استانبول بر اساس نوع ایرلاین، زمان پرواز و قیمت ارز بسیار شناور است. پس نمی‌توان قیمت دقیق دارد؛ اما با خرید بلیط چارتری، تخفیف خوبی نصیبتان می‌شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.