حسابداری یکی از مشاغل پردرآمد کشور است

 از این رو همیشه افراد دوست دارند تا در رشته‌هایی تحصیل کنند که درآمدی خوبی دارد و در حال حاضر می‌توان عنوان کرد که یکی از شغل‌های پردرآمد در ایران، شغل و حرفه حسابداری است.

طبق اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق و دستمزد وب‌سایت ایران سلری، افرادی که به عنوان حسابدار در ایران کار می‌کنند به طور معمول حقوق تعریف شده‌ای دارند، که میانگین آن معمولاً هر ماه حدود ۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان است. حقوق حسابداری در ایران طبق گزارش ایران سلری بسته به عوامل و فاکتورهای مختلفی می‌تواند بیشتر و کمتر شود و به این ترتیب، این میزان حتی ممکن است تا ۱۰ میلیون تومان به عنوان بیشترین میزان و همچنین، ۳ میلیون تومان به عنوان کمترین میزان نیز برسد.

این میانگین شامل هزینه رفت و آمد، هزینه مسکن، حق اولاد و مواردی از این دست مینیز، ‌شود. این میزان حقوق البته بسته به موقعیت جغرافیایی شرکت و همچنین اندازه و بزرگی و کوچکی شرکت‌ها ممکن است تغییر کند. باید عنوان کنیم که در نهایت این کارفرما و کارمند هستند که در مورد رقم و عدد حقوق به توافق می‌رسند. اما با تمام اطلاعات به دست آمده از بازار کار، حرفه و مهارت حسابداری به عنوان یک مهارت پردرآمد به شمار می‌آید و هر چه فردی در این زمینه به سطح مهارت و تجربه بالایی برسد،‌ حتی ممکن است تا ۱۵ میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشند.

حسابداری یکی از شغل‌های پردرآمد 

همان‌طور که در مقاله مهارت‌های شغلی پردرآمد کدامند؟ در بلاگ ایران سلری عنوان شده است، حسابداری از مهارت‌های شغلی است که در همه کسب‌وکارها و حتی زندگی روزمره افراد به کار می‌آید، بنابراین اگر به دنبال مهارت‌های شغلی پردرآمد هستید، این یک راهکار عالی برای دستیابی شما به درآمد بهتر است.

آگاهی از اصول اولیه حسابداری برای همه کارکنان مشاغل مختلف یک ضرورت است که می‌تواند جایگاه شغلی فرد را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد. تسلط به استفاده از نرم افزارهای حسابداری نیازی به تحصیل این رشته در دانشگاه ندارد و هر فردی با طی یک دوره کلاس آزاد و کارآموزی می‌تواند آن را یاد بگیرد. افرادی که چنین مهارتی دارند در سازمان به سرعت رشد می‌کنند و می‌توانند موقعیت‌های کار خوبی را از آن خود کنند.

به این ترتیب می‌توان عنوان کرد که این مهارت می‌تواند همان مهارتی باشد که شما را به کسب درآمد بیشتر برساند. اما فراموش نکنید که در هر شغلی این شما هستید که میزان دستمزد و حقوق را مشخص می‌کنید. هر چه بیشتر در هر شغلی خود را به روز نگه دارید و از جدیدترین فناوریها در آن حوزه اطلاعات به دست آورید، از دیگر متقاضیان جلوتر هستید و به این ترتیب برگ برنده برای درخواست افزایش حقوق را در دست خواهید داشت.

چگونه در شغل حسابداری درآمد بیشتری داشته باشیم؟

برای به دست آوردن درآمد بیشتر علاوه بر انتخاب رشته و حرفه مناسب، باید سراغ کارهای دیگری نیز بروید. برخی از مهم‌ترین این کارها عبارت‌اند از:

• در انتخاب صنعت و سازمان باید دقت کنید. قبل از اینکه برای فرصت‌های شغلی اقدام کنید، باید صنایع پردرآمد در حسابداری را بشناسید و برای فرصت‌های شغلی آن صنعت درخواست همکاری ارسال کنید.

• به دنبال تحصیل در مدارج بالاتر باشید. یکی از مشاغلی که به مدرک تحصیلی وابسته است، همین رشته حسابداری است. بسیاری از کارفرمایان و مدیران به داشتن مدرک تحصیلی بسیار اهمیت می‌دهند و اگر سراغ ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد و حتی دکترا باشید، می‌توانید در بسیاری از شرکت‌ها درآمد بیشتری داشته باشید.

• سراغ گواهینامه‌ها و به دست آوردن مدارک خارج از دانشگاه باشید. رشته حسابداری بسیار به مهارت و توانایی افراد نیاز دارد. برای اینکه بتوانید به خوبی در این حیطه فعالیت و درآمد کسب کنید، به یاد داشته باشید که باید در مورد جدیدترین اطلاعات و مهارت‌ها در این حوزه به روز باشید. به همین خاطر خوب است که سراغ گرفتن گواهی‌هایی غیر از مدرک تحصیلی بروید.

• به کارآموزی و کسب تجربه بسیار اهمیت دهید. یکی از مهم‌ترین فاکتورها در افزایش حقوق حسابداران، تجربه و سابقه کار است. برای اینکه بتوانید به این مهم دست پیدا کنید، بلافاصله و حتی در زمان تحصیل به دنبال کسب تجربه باشید و از هر فرصت برای افزایش سابقه کاری خود استفاده کنید.

سخن پایانی

به دست آوردن حقوق بیشتر نیاز به بررسی بازار کار و همچنین تحقیق در مورد رشته‌ها و مشاغل پردرآمد دارد. در میان مشاغل پردرآمد، حسابداری نیز دیده می‌شود و به همین خاطر شما می‌توانید با یادگیری صفر تا صد این حرفه به درآمد دلخواه و مطلوب خود دست پیدا کنید.

منبع: ایران سلری 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.